agressief broertje

  • 14 September 2019
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan niet meer... Is het normaal als m'n broertje iets met me wilt spelen ofzo en ik wil dat niet dat hij me dan altijd begint te slaan? Als hij slaat is het niet zacht maar echt hard. En hij bedreigt me en probeert me bang te maken. Hij is 12 en hij is heel agressief. Hij scheldt ook altijd mijn ouders uit met hele erge dingen...wat moet ik doen..

4 reacties

Hoi

Ik heb je andere 2 topics ook gelezen, je hebt veel meegemaakt en het zou kunnen (ik weet niet of dat zo is) dat je ouders veel aandacht aan jou hebben besteed, en je broertje (te) weinig aandacht heeft gekregen. Daar kan jij natuurlijk niks aan doen maar misschien heeft hij daar wel moeite mee gehad, en probeert hij op deze manier alsnog aandacht te krijgen.
Nogmaals ik weet niet zeker of dit zo is maar het zou misschien wel kunnen.

Misschien kan je een keer met je ouders erover praten of een keer met je broertje praten als hij rustig is. Probeer vooral aardig tegen hem te doen en hem te laten merken dat je van hem houdt. En misschien kan je af en toe met hem spelen ookal heb je er geen zin in. Op die manier kan je ook aan hem laten zien dat je om hem geeft.

Liefs Lexy❤
Hoi

Ik heb je andere 2 topics ook gelezen, je hebt veel meegemaakt en het zou kunnen (ik weet niet of dat zo is) dat je ouders veel aandacht aan jou hebben besteed, en je broertje (te) weinig aandacht heeft gekregen. Daar kan jij natuurlijk niks aan doen maar misschien heeft hij daar wel moeite mee gehad, en probeert hij op deze manier alsnog aandacht te krijgen.
Nogmaals ik weet niet zeker of dit zo is maar het zou misschien wel kunnen.

Misschien kan je een keer met je ouders erover praten of een keer met je broertje praten als hij rustig is. Probeer vooral aardig tegen hem te doen en hem te laten merken dat je van hem houdt. En misschien kan je af en toe met hem spelen ookal heb je er geen zin in. Op die manier kan je ook aan hem laten zien dat je om hem geeft.

Liefs Lexy❤

Misschien wel ja, m'n ouders zijn meer met mij bezig met al m'n problemen...ik speel best veel met hem ook als ik het niet wil anders krijg ik weer al dat gedoe enzo maar volgens mij boeit het hem niet zo wie het is als hij maar met iemand kan spelen anders verveelt hij zich en begint hij agressief te doen. Dankjewel voor het advies💗
Hoi

Zijn er geen andere kinderen in de buurt waar hij mee kan spelen, of kinderen van school?
Hoi

Zijn er geen andere kinderen in de buurt waar hij mee kan spelen, of kinderen van school?

Hey
Hij is net begonnen in de eerste. En zijn nieuwe school is echt best ver van huis. En al z'n vrienden wonen dus daar. En in de buurt heeft hij niet echt iemand.
Xx schildpadje01

Reageer