Vraag

Afpakken van mijn kamer

  • 6 January 2022
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik heb een kleiner zusje. Ik vind haar irritant, zij pakt telkens dingen van mijn kamer af. Denk aan snoepje voor bij mijn huiswerk, kabel van telefoon, enzovoorts. Volgende dag krijg ik het weer terug van mijn ouders. En dan pakt zij het weer stiekem af (ze doet het op een moment dat ik niemand boven is). Mijn ouders geven dat gewoon terug maar verder doen ze niks. Ik ben er echt klaar mee! Ik ben op mijn zusje wel boos. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zij mijn spullen niet meer afpak? Heb al geprobeerd om eens te verstoppen, maar dat lukt niet want zij gaat doorzoeken wanneer ze mijn spullen weer vindt. Ik heb ook nog geprobeerd om een blaadje op te deur te hangen. Er staat/stond op: 'Wanneer ik toestemming geef mag je kamer betreden'. Lukt ook niet want ze negeert het en ze heeft mij dat blaadje doormidden gescheurd (ga dit niet 10000x uitprinten want dat is blaadjes verspillen). Ik heb het vermoeden dat zij mij telkens wil pesten. Ik zou het liefst een manier willen dat ze niet meer durft om op me kamer te komen, ik weet geen idee. Hebben jullie misschien tips/ideeën om dit probleem aan te pakken? 

Groetjes AlapaZwem


2 reacties

hey AlapaZwem,

ik zal als ik jou was een stevig gesprek met het hele gezin voeren. ik zal dan ook tegen je ouders zeggen dat je vindt dat ze wel iets meer ertegen kunnen doen.

zijn het echt steeds dezelfde spullen die ze pakt?

 

als het steeds dezelfde dingen zijn, zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn om het ergens op te bergen met bijv. een slotje met cijfercode ofzo

Reageer