Hallo ik ben een donkere jongen van 15, op mijn 3e geadopteerd door Nederlands ouders. En even voor die duidelijkheid dit zijn echt de beste personen die ik me maar had kunnen wensen, ze zijn zo goed voor me geweest. Maar een half jaar geleden zij iemand op school tegen me: “je bent echt een Bounty”. Als in bruin van buiten maar Nederlands van binnen (verkaast dus). En dat heb ik eigenlijk nooit losgelaten. En ik denk dat het daar door komt, maar ik ben mijn ouders steeds minder als mijn ouders gaan zien. Het is zelf zo erg dat als er een donkere familie mij zou willen ik dat zo zou doen ( ik heb hier wel heel goed over nagedacht hoor). Wat moet ik doen? Hoe kan ik weer wat meer een blakka voelen? Ik ben trots op mijn huidskleur en wil dat ook van binnen zijn. Ik zou hier graag met iemand over willen praten.
Hey
Goed dat je wilt praten!
Gelukkig kan dat hier.
Je bent geadopteerd, en je vind je ouders heel lief enzovoort. Dat mensen zoiets zeggen is niet fijn nee.
Als je het zo erg vind kan je misschien als je het durft met je ouders er over praten of iemand die je vertrouwt zoals je mentor ofzo.
Wat je moet doen kan ik niet zeggen , daar moet je zelf voor kiezen, je kan dit met je ouders vertellen en misschien kunnen die je helpen om je biologische ouders te vinden ofzo.
Hoe je meer een blakka kan voelen. Ja ik ben zelf niet echt thuis in strattaal maar denk dat je meer Nederlands ofzo wil voelen in die richting. Misschien is praten met vrienden ook wel een idee.
Of natuurlijk hier op dit forum.
Groetjes gebruiker c
Hoi david, denk dat het wel gek is on te zeggen dat je in een ander gezin wil wonen alleen om huidskleur. Om je meer verbonden te voelen met je afkomst zou ik bijvoorbeeld informatie opzoeken over waar je vandaan komt, wat de gebruiken daar zijn, wie de belangrijke mensen daarvan zijn.. Je kan ook tegen je ouders zeggen dat je je daar meer verbonden mee wil voelen, zij vinden dat waarschijnlijk echt niet raar want dat hebben heel veel geadopteerde kinderen.
Groetjes en succes!
heyyy,
Ik geloof dat niemand van jou kan zeggen hoe je vanbinnen bent dan jezelf en ik geloof ook niet dat je wit of zwart bent vanbinnen. Maar als je meer over de cultuur van je etniciteit wilt weten, is ig dat je dingen opzoekt op internet (als je weet waar je biologische ouders vandaan komen) of praten met je ouders ofzo. Als jij een donkere huidskleur hebt kan je niet meer zwart zijn als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind dat niemand je kan vertellen wat het inhoud om blakka te zijn dan jezelf. natuurlijk ben ik niet geadopteerd dus zou ik nooit weten hoe het voelt. Maar ig gewoon middelvinger naar mensen die dat soort dingen zeggen en jezelf gewoon gaan accepteren hoe je bent <3
Yo
Ik ben erg bij dat je het in het zo naar je zin had bij je ouders, ik kon aan je verhaal zien dat je het echt meende... Dat bounty verhaal moet je gwn schijt aan hebben, ik bdl ik heb ook een kleur en mijn vrienden noemen mij ook gwn nigge (op leuke manier)
Wees trots op je huidskleur, en zodra je eenmaal trots bent op je huidskleur maakt dat je alleen maar sterker
Groetjes
Leroy
Hallo ik ben een donkere jongen van 15, op mijn 3e geadopteerd door Nederlands ouders. En even voor die duidelijkheid dit zijn echt de beste personen die ik me maar had kunnen wensen, ze zijn zo goed voor me geweest. Maar een half jaar geleden zij iemand op school tegen me: “je bent echt een Bounty”. Als in bruin van buiten maar Nederlands van binnen (verkaast dus). En dat heb ik eigenlijk nooit losgelaten. En ik denk dat het daar door komt, maar ik ben mijn ouders steeds minder als mijn ouders gaan zien. Het is zelf zo erg dat als er een donkere familie mij zou willen ik dat zo zou doen ( ik heb hier wel heel goed over nagedacht hoor). Wat moet ik doen? Hoe kan ik weer wat meer een blakka voelen? Ik ben trots op mijn huidskleur en wil dat ook van binnen zijn. Ik zou hier graag met iemand over willen praten.
Je huidskleur bepaalt niet of je Nederlands of niet bent, of je Nederlands bent wordt niet bepaald door je huidskleur.
Je bent opgegroeid in Nederland, je hebt de Nederlandse cultuur in al zijn slechte en goede gewoontes meegekregen. Je bent een Nederlander, of je dat nu wilt of niet. En de persoon die je een 'bounty' noemde, is net zo Nederlands als jou, en net zo Nederlands als ik. De mocro's uit Roffa, zijn Nederlanders. Henk en Ingrid uit de Achterhoek, zijn Nederlanders. Blakka drillrappers uit Damsko, zijn Nederlanders. Iedereen die hier woont, werkt, leeft en/of is opgegroeid is een Nederlander.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.