Skip to main content

Ik voel mij door mijn gezin en vooral door mijn moeder soms niet gewenst en soms achtergesteld. Ook heb ik het idee dat ze niet meer van mij houd. Ik heb het idee dat zij mijn jongere zusje erg voortrekt en dat ze blijer is als ze met mijn jongere zusje is, dan dat ze met mij is. Ook heb ik het gevoel alsof ik met niemand hierover kan praten. Mijn moeder vertrouw ik niet omdat ik bang ben dat zij het tegen haar psycholoog zegt. Iemand tips? Of kan hier met mij over praten?

Hey Naomiz

Wat jammer dat je je niet welkom voelt bij je moeder. Dat moet geen prettig gevoel zijn. Je hebt daarbij het gevoel dat je hier met niemand over kan praten. Zeker niet met je moeder, aangezien zij wat jij vertelt zou kunnen doorvertellen aan haar psycholoog. 

Ondanks je vrees dat je moeder bepaalde dingen zou doorvertellen, lijkt het me nuttig om jouw twijfels met haar te delen. Vraag je moeder maar eens om een goed gesprek, zodat hier de nodige tijd voor genomen kan worden. 

Het zou me persoonlijk weinig boeien, moest mijn moeder dingen die ik haar vertelde, doorvertellen aan een psycholoog. Een psycholoog heeft tenslotte beroepsgeheim, en mag dus niet zomaar doorvertellen wat in een sessie verteld wordt. 

Maar dus, zo’n gesprek met je moeder lijkt me nuttig. Op die manier weet je moeder hoe je je voelt, en kan ze eventueel wat aanpassingen doen in haar gedrag. Wie weet is ze zich er namelijk niet van bewust dat haar manier van doen jou doet denken dat ze minder van je houdt. 

Denk je zo’n gesprek eens een kans te durven geven? Voor extra steun kan je naar een familielid toe. 

Gr. Kenshin

Dankjewel! Ik zal het proberen!

Reageer