Skip to main content
Vraag

Aanranding door mijn vader?

  • 22 July 2024
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Heyy, ik zeg alvast sorry voor mn spelling want ik heb moeite met dit schrijven. Ik ben een meisje (Char) van 15 jaar oud. Ik heb een zusje van 11. Mijn ouders zijn 3/4jaar terug gescheiden en ik woon grotendeels bij mijn moeder. Ik heb al 3 jaar een vriend waar ik heel gelukkig mee ben.

 

Waar dit over gaat is de situatie bij mijn vader thuis. Mijn vader heeft last van zware depressie en zit ook aan de medicatie hiervoor. Dit komt grotendeels door de scheiding, andere reden is gewoon stres door geld. 

Ik heb weleens vaker tegen hem gezegd dat ik het niet fijn vind al raakt hij mn bovenbeen of kont aan, maar hij doet dit alsnog. Ik vind het lastig om hierover te oraten want ik weet dus niet zeker of dit onder aanranding valt want zo erg lijkt het mss niet voor andere mensen :( 

Het liefst blijf ik bij mn moeder wonen en ga ik niet meer naar mn vader, maar ik weet sat dat hem kapot zou maken en dat het toch niet mag van  mijn moeder.

Ik weet niet hoe ik het tegen mijn moeder kan zeggen. Ik weet ook niet of dit wel als aanranding geldt. 
Kan iemand mij helpen? Ik weet niet wat ik moet doen maar ik word er steeds depressiever van. Help. 

xx Char

6 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @ch4relle,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Moniek (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +17

Volgensmij is dit wil aanranding. Je kunt dit melden bij de politie op het bureau of bellen met ze 

Nummer:

Maar ik weet niet of je tegen je eigen vader aangifte wil doen natuurlijk 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 1
Badge

Hoi @ch4relle,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Moniek (De Kindertelefoon) 

heyhey, zou je mij kunnen helpen? ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en hoe ik het tegen mn moeder moet zeggen.

Reputatie 7
Badge +2

Haaii lieve @ch4relle  Zij kan jou het beste helpen als jij belt of chat met hun, zij is medewerkster van de kindertelefoon. Dus als je haar advies opvolgt kan jij geholpen worden. Veel sterkte 😘

Doby X

Reputatie 1
Badge

 

Maar ik weet niet of je tegen je eigen vader aangifte wil doen natuurlijk 

Groetjes mij @Anoniemxv 

oke dankje, ja dat vind ik dus het lastige want het is wel mijn vader :(

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ch4relle ,

wat goed dat je hulp zoekt! Zoals @Dobymeis13  al zegt, kunnen wij jou helpen als je contact met ons opneemt via De Kindertelefoon.

Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!Veel sterkte!

Groetjes , Mariska

 

NB bellen en chatten zijn gratis, anoniem en in vertrouwen.

Reageer