17 en al problemen met me gewicht

  • 2 September 2022
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik ben sam 17, ik ben 1,74m en weeg 173kg. Zoals je kunt raden heb ik erg veel problemen door me gewicht. Een paar van de problemen zijn, snel buiten adem, pijn aan me knieën als ik loop, snel zweten. Door dit soort dingen kom ik nog nauwelijks mijn kamer uit, en me ouders zijn me LETTERLIJK aan het vetmesten. Ze brengen de helen tijd junk food en niets gezonds en als we avondeten moet ik alles opeten anders word me mobiel afgepakt. Ik moet volgende week weer na school maar ik ben bang om naar school te gaan omdat ik ook geen passende kleren meer heb alles is te klein en kan je een klein beetje van me buik zien. Natuurlijk vind ik dit soms fijn en soms kut. Ik bedoel het is leuk om de helen dag gwn lekker eten te eten en niks te hoeven doen maar ik kan nauwelijks lopen door de pijn in me knieën. Sporten wil ik wel maar mag niet een baan zodat ik zelf gezond eten kan kopen of naar de sportschool kan gaan mag ook niet. En me ouders blijven maar junk food geven totdat ik letterlijk buik pijn heb door hoe vol ik ben. Natuurlijk kan ik de politie bellen voor mishandeling of de kindertelefoon om uit huis geplaatst te worden maar over een maand ben ik 18 en dan heeft het toch geen zin. Nou zeg ik niet dat ik het super erg vind maar een paar kilootjes afvallen mag ook wel. Wat denken jullie?


5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Als ik jou was zou ik oprecht zo snel mogelijk ergens hulp zoeken!! Want dit is letterlijk mishandeling en zwaar ongezond! Je hebt momenteel een bmi van 57.1 een bmi van 24.4 is het hoogste wat nog goed is voor jouw lengte, leeftijd en gewicht, dat is 74 kilo.... ik zou zo snel mogelijk aanpassingen proberen te maken in je eet en leefgewoonten! heel veel sterkte toegewenst <3

Zoals @Pivo6996 al zei moet je sowieso hulp zoeken als je omgeving (ouders) je niet gaan helpen te gezonder te worden. Daarnaast wil ik graag nog toevoegen dat afvallen hoogstwaarschijnlijk niet snel en makkelijk zal zijn en dat je vooral blij moet zijn met alle kleine beetjes die je wel haalt.

Succes en veel sterkte!!!

ik denk dat je zelf kan proberen (als het lukt) om naar buiten te gaan en rondjes door de stad of park te lopen begin rustig en ga steeds meer km doen! en als dat niet lukt kan je je ouders proberen over te halen. wat je ook kan doen is de politie of kindertelefoon bellen en zeggen dat het urgent is en dat het snel voor je 18de verjaardag moet lukken om je of weg te halen of bij een of andere hulporganisatie te vragen om hulp. bijvoorbeeld deze hulporganisatie overgewicht veel geluk en nog een fijne tijd!

Reputatie 1
Badge +1

Stop nu met die junkfood eten eet maar minder calorien per dag het moet nu veranderen. Dit is echt niet gezond. Koop nooit junkfood en eet het nooit meer. Weiger het te eten. Junkfood kan verslavend zijn en heeft negatieve effecten op zowel je gezondheid als je brein. Stop nu anders ben je op je 35e dood luister niet naar je ouders zoek hulp en ga zsm het huis uit. 

 

Heel veel sterkte gewenst

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Sam01 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer