Vraag

16 jaar en uit huis gaan

  • 26 August 2020
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi! Ik ben op dit moment 16 jaar en wil misschien uit huis. Ik woon op dit moment al in een vrouwenopvang met mijn moeder wegens dingen die mijn vader in het verleden heeft gedaan, maar tussen mijn moeder en mij botert het ook niet helemaal lekker. Zij gelooft mij niet wanneer ik zeg wat mijn vader heeft gedaan, maakt mij onzeker over dingen waar ik eerst niet onzeker over was en kan mij niet de emotionele steun bieden die ik nodig heb (en dat is een boel, kan ik je zeggen haha). Mijn orthopedagoog weet meer over de situatie en heeft na overleg met de psychiater mij de optie voorgelegd om in een fasehuis/kamertrainingscentrum te gaan wonen (voor de tweede keer al trouwens en ook voor de tweede keer zie ik die optie eigenlijk wel heel erg zitten). Dit lijkt ze allebei (en waarschijnlijk mijn psycholoog ook) een betere optie voor mij, aangezien mijn moeder juist op dit moment erg vaak de reden is dat het slecht met mij gaat (denk aan snijden, doodgedachten etc.). Hierin ben ik het met ze eens, alleen weet ik totaal niks over hoe het is om daadwerkelijk in zo'n fasehuis of kamertrainingscentrum te wonen. 

 

Dus eigenlijk is na deze hele lap tekst mijn vraag: is hier iemand die weet hoe het is om in een fasehuis of kamertrainingscentrum te wonen en zou diegene dan ook zijn/haar ervaring hiermee willen delen? Ik had namelijk voordat mijn orthopedagoog de optie voorstelde, überhaupt nog nooit er van gehoord en ik kan eigenlijk alleen praktische informatie op internet vinden (logisch waarschijnlijk, i.v.m. privacy en dergelijke, maar alsnog). 


2 reacties

Hey Apollo,

Ik heb hier geen ervaring mee maar zou je niet kunnen vragen voor een proefmaandje om te kijken hoe het gaat?

Groetjes,

Aphrodite

Hi Aphrodite,

Bedankt voor je reactie! Ik moet eerst nog even tot maandag wachten. Ik heb dan een afspraak samen met de orthopedagoog, psycholoog, iemand van de gemeente en mijn moeder. Ik heb samen met de orthopedagoog afgesproken dat we het dan tijdens die afspraak bespreken, vooral omdat diegene van de gemeente veel beter weet wat er allemaal mogelijk is en niet. Zodra ik een plek heb waar ik naartoe kan gaan, zal ik zeker vragen of ik eerst even langs kan komen om rond te kijken of inderdaad een soort proefmaandje. Nogmaals bedankt voor de reactie!

 

Groetjes,

Apollo_x

Reageer