Vraag

1 konijn

  • 3 December 2020
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Yo 

Ik heb dus nu 1 konijn ik wil een tweede want ik vind t zielig.

Nu zijn mn ouders daar gwoon tegen wat ik ze ook laat lezen ze luisteren niet

Nu heb il de optie gekregen of mn koninn blijft in zn eentje of ik geef m aan t dierenasiel en dan krijgt ie een beter leven met een maatje bij iemand anders…

Ik vind t lastig

Wat zoude jullie dosn?

 

Greetings

L


5 reacties

Hey Liener,

Zelf heb ik ook één konijn en ik vind het eigenlijk helemaal niet zielig. Ons konijn krijgt echt superveel aandacht en verzorging, ik weet niet of een konijn gelukkiger zou zijn met z'n tweeën. Sowieso kun je niet zomaar dieren bij elkaar zetten, je moet altijd eerst kijken of ze bij elkaar passen.

Als je veel om je konijn geeft zou ik hem houden, maar als jij denkt dat je konijn het fijner gaat vinden in een dierenasiel moet je dat doen. Ik denk alleen dat je zelf meer aandacht en verzorging kunt geven aan je konijn dan dat ze in het dierenasiel doen..

Ik zie op internet dat er veel over gezegd word, maar ook dat konijnen echt niet perse samen hoeven te zijn. Wel als je ze zelf minder aandacht geeft, het ligt dus denk ik voor een groot deel aan jouw houding..

Hi

Ik heb geen konijn maar wel 1 chinchilla dat is ook een knaagdier. Ook bij hun wordt gezegd dat ze graag met meerdere leven maar ik denk dat onze Puk het niet slecht heeft. Ze krijgt heel veel aandacht en mag rondlopen in de woonkamer als ze dat wilt. 

Maar uiteindelijk maakt het niet uit wat voor huisdier je ook hebt. 2 honden zullen het ook fijner hebben. Net als 2 katten. Tenminste dat zegt internet. Maar naar mijn mening gaat het om jezelf en hoeveel je van je huisdier houdt. Als je niks om je konijn geeft en je denkt echt dat die gelukkiger zou zijn in een asiel dan kun je hem naar het asiel brengen. Als je wel wat om hem/ haar geeft en je geeft het voldoende aandacht dan zou ik gewoon heel blij zijn met je konijn en hem houden.

-StoryTeller

 

Badge

Hoi,

 

Ik heb zelf ook konijnen en ik zou er niet aan kunnen denken om ze naar het asiel te doen! Ik vind het echt heel goed van je dat je wilt handelen in het belang van je konijn. Ik denk dat je hem het beste thuis kan houden, ook als hij dan alleen is. Ja, ze zijn gelukkiger als ze samen zijn, maar dat betekent niet dat ze alleen ongelukkig zijn. Als je je konijn veel aandacht geeft zal het echt wel tevreden zijn hoor, maak je geen zorgen!

Ik heb zelf eigelijk ook veel moeten smeken bij mijn ouders. Uiteindelijk hebben ze toegegeven en nu heb ik er vier, haha. Als je ouders echt niet nog een konijn willen, vraag ze dan waarom niet en vertel dat het veel voordelen heeft, voor jou en je konijn. 

Als je heeel graag een tweede konijn wilt kan je ook overwegen om zelf voer te kopen, of de kosten te delen met je ouders. Maar ik zou je konijn wel thuis houden, want zo te horen vind je het welzijn van je konijn erg belangrijk. Kijk wel of er thuis genoeg ruimte is voor een tweede konijn, of de konijnen samen in een hok kunnen, of het financieel kan, enz. Hopelijk heb je hier wat aan en kom je er samen uit! 

Gr

Badge

Hey

ik vind van niet want soms is die gewoon blij dat die ‘het enig kind’ is en dus voor mij moet je hem maar laten  maar jij hebt de keuze!Suc6

 

Onbekendemeid

Ik zou het houden omdat ook jij een vriend voor het konijn kan worden. Ik heb zelf 3 konijnen 2 meisjes en 1 jongen. De 2 meisjes heb 2.5 jaar geleden gekregen en het jongetje is in oktober bij ons komen wonen omdat hij epilepsie heeft en hij woonde bij een toenmalige vriendin waar hij slecht werd verzorgd zei woont op zichzelf en had vaak geen of te weinig dierenvoeding in huis waardoor hij menselijk voedsel kreeg. Nu is niet alles slecht voor het konijn maar de meeste dingen die hij daar at was niet heel gezond voor zijn lichaam. Nu wil ik dit er eigenlijk maar mee zeggen als je goed bent voor het beestje dan is het beestje goed voor jou Boaz het nieuwe konijntje is helemaal gek van mij en wil niks anders dan de hele dag mij achtervolgen en bij mij zitten hij wordt al een echt maatje en dat is zo fijn. Dat gevoel gun ik echt iedereen.

Reageer