Skip to main content
Vraag

hallo kinder telefoon waarom is het niet mogelijk om zelf je naam te veranderen?

• February 12, 2026
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Wolfieee
Forum|alt.badge.img+1

Hallo kindertelefoon,

Ik heb de gewoonten om vaak mijn naam en profiel foto te veranderen online omdat ik een naar gevoel krijg bij een langeren tijd online een naam en pfp te hebben (ik wil liever niet vertelen waarom) maar toen kwam ik er achter dat dat hier niet kan tenzij je dat in een post vraagt, nou heef het niet veel zin om elke dag dat te gaan vraagen, dus vroeg ik mij af waarom kan je dit zelf niet veranderen en is het mogenlijk om iets te doen waardoor dit wel kan?

fijne dag nog!!

6 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • February 12, 2026

Hoi ​@Wolfieee ,

Ik vraag de Community Managers om je vraag te beantwoorden!

Groetjes,

Anna (De Kindertelefoon)

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 12, 2026

Hey, ik denk dat het is om te voorkomen dat kinderen rare of groffe namen gaan gebruiken of namen die al in gebruik zijn.

Liefs, Tover xxx

• February 12, 2026

misschien kunnen jullie het zo instellen dat het bvb om de 7 dagen kan, dan is het iets minder verwarrend want anders weet je niet welke topics van diegene zijn en dat maakt het soms lastig om advies te geven! 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • February 13, 2026

Hoi ​@Wolfieee ,

de opzet van het forum is dat iedereen anoniem is. De moderators controleren ook of de gebruikersnamen wel anoniem zijn, en of er geen aanstootgevende naam is gekozen. Als mensen zelf hun naam kunnen veranderen dan zouden ze een naam kunnen kiezen die niet anoniem is. Mocht je je naam willen wijzigen dan kan je dat aanvragen in Gebruikersnaam aanpassen | Kindertelefoon Community . Je profielfoto kan je wel zelf wijzigen.

Als je echt heel anoniem wil blijven, dan kan je er ook voor kiezen om af en toe je account te laten verwijderen door dat aan te vragen in Account verwijderen | Kindertelefoon Community . Je kan daarna weer een nieuw account aanmaken. Het is dan wel zo dat andere forumgebruikers niet kunnen zien dat jij dezelfde bent als het verwijderde account, dus je hebt kans dat je minder goed advies krijgt.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • February 20, 2026

Wat ik niet snap is waarom kan je eigenlijk niet je eigen account verwijderen? Dat heeft denk ik niks te maken met dat iets aanstootgevend is toch ;)?

Groetjes Lupus

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • February 20, 2026

Hey ​@Lupus,

Eigen accounts verwijderen kan helaas niet en dat is zodat wij als moderatoren dingen als leeftijd of aantal waarschuwingen in de gaten kunnen houden.
Wanneer jullie zelf je account kunnen verwijderen wordt dit bijhouden een stukje lastiger voor ons.
Hopelijk beantwoord dit je vraag een beetje!

Groetjes, 
Lotte (De Kindertelefoon)