Wie maakt het af?

  • 20 August 2023
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal! Ik heb een paar "Wie maakt het af?’ gelezen, en ik wilde het ook wel eens proberen!

Inplaats van quote, kopiëer de tekst alsjeblieft. Op de computer met ctrl + c, op je telefoon verschild het.

 

Katja

Ze keek in de spiegel en lachte. Een beugel en twee hazentanden glimden. "Die stomme tanden ook!” dacht ze. Ze griste een wegwerpmondkapje uit haar zak en zette hem op. "Dat is beter!” dacht ze tevreden.

'Katja, kan je even helpen?’ vroeg haar oudere, kalme zus, die samen met haar jongere, superslimme zusje, aan het gezamelijke buro bezich was met iets dat leek op een werkstuk. 'Het is vakantie, waarom ben je daarmee bezig?’ Katja liep naar de tafel en tekende hartjes op een papiertje. Zij was de handige van de drie.   Ze keek op de klok. 'Het is al 14:30? Ik moet naar het winkelcentrum! Voordat ik de afspraak mis!’ Ze rende de trap af, trok haastig een jas aan, terwijl ze op haar fiets sprong.

Een halfuurtje later stond ze hijgend voor de ortho. Het mondkapje deed ze in haar jaszak en ze liep naar binnen. Ze kon gelijk doorlopen.  'Aah, Katja, jij komt voor een check toch? Ga maar zitten.’ Ze ging zitten in de stoel en deed haar mond open. 'Nog last gehad? Nee? Dat is mooi.’ De man ratelde maar door.

Weer een halfuur laten was ze klaar en ze liep naar buiten. Zodra ze buiten was, glipte ze de hoek om en deed haar mondkapje weer op. Ze griste haar telefoon uit haar zak terwijl ze naar het midden van de grote winkelhal liep. 

Ze klikte op "live” en meteen begon ze te ratelen. Over allemaal schattige dingen die in de hal stonden, en begon een disscussie met de reacties in de hoek van haar scherm, over een soort beeldje die in een winkel stond.

Toen zag ze een dans optreden en ze liep er al pratend heen.

 

Felix

 

Hij liep rustig naar buiten, hij wist al waar meneer Fuyium was, in die ene winkel, in de hoek van het winkelcentrum. Hij was altijd opzoek naar een bepaalde plaat, maar hij wist niet waarom.

Daar stond hij, in de winkel, elke plaat bekijkend. 'Meneer Fuyium? Het is tijd om terug te gaan.’

De oude man keek op. 'Aah! Als dat Cherry boy niet is!’ Hij noemde Felix altijd Cherry, vanwege zijn achternaam, dat Cherry was.

Ze liepen langs richting de dagbesteding, een plek waar oudere mensen hun dag kunnen doorbrengen, als familie-leden niet op hen konden passen, maar ze wel hulp nodig hadden.

Ze kwamen langs de dansgroep, en ze stopten even om te kijken. 

Hij keek opzij en zag een meisje met een mondkapje op filmen. Hij keek weer naar de dansgroep, en dacht aan een haiku, toen er uit het niks een jongen aan kwam skaten met de bewaking achter hem aan.

Hij kende de jongen. Het was Berend, een brutale, maar aardige jongen uit het buitenland. Ze hingen vaak rond op het dak van het centrum, samen met Sjors, een grote, aardige jongen die een enorme van was van een of andere zangeres. 

Berend had het hele dak ondergekladderd met zijn haiku's, de enige manier waarop Felix communiceerde. Hij had zelfs een haiku-woordenboek in zijn telefoonhoes zitten, waarin hij regelmatig keek.

Maar die Berend kwam recht op hem afgeskate. Hij kon nog maar net meneer Fuyium aan de kant duwen, toen Berend tegen hem op knalde, waardoor hij tegen het meisje met het mondkapje werd aangeslingerd.

 

Katja

 

Ze was klaar met filmen en ze keek glimlachend naar alle views en likes die met de minuut groeide. Na 5 minuten live gaan, had ze al meer dan 5000 likes. Ze was aardig populair, en ze was blij dat ze mensen kon laten lachen met haar video's.

Uit het niets botste er opeens iemand tegen haar aan. Het was een jongen met een koptelefoon op. Door de klap werd haar mondkapje afgegooid, en voor ze het wist lag-ie op de grond naast haar.

Ze werd in 1 klap weer terug gehaald, toen de jongen 'beugel’ zei. In alle paniek pakte ze haar mondkapje, wilde wegrennen, bedacht zich en pakte in alle haast de telefoon, die ook was gevallen, van de grond en sprintte weg.

Pas toen ze thuis was zag ze dat het niet haar telefoon was.

 

Wie maakt het af?

 

Ik heb meer geschreven dan dat ik dacht, maar ik werd helemaal meegesleept door het verhaal. 

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

 

Veel succes!

M.


4 reacties

Hey,

Ik ga hier niet mee verder, want ik heb er weinig zin in. Maar aangezien je topic er al 24 dagen staat:

@OnlyMe iets voor jou? Jij houdt van schrijven en kan het erg goed!

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Natureflower, wat stom zeg dat niemand er nog niemand iets aan heeft geschreven zeg!

Heel erg sorry maar ik ga helaas niet hieraan verder schrijven maar miss kunnen andere mensen hieraan verder schrijven.? Wel leuk!

@OnlyMe @Lamp.ie @Banaantjeeee, iemand anders?

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +11

Nog 1 poging om iemand te laten reageren. .^.

Liefs,

        M.

Reputatie 2
Badge +2

Ik ga later vandaag eraan beginnen

 

Groetjes

Reageer