Wat moet ik vragen voor mijn verjaardag?

  • 27 February 2021
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Badge +1

Heyyy,

Ik wordt bijna --jaar en ik weet niet zo goed wat ik moet vragen… tekst verwijderd door kindertelefoon vanwege regel 1, Het forum is voor jongeren van 12 tot 18 jaar.

en de genoemde leeftijd klopt niet met het profiel.

Ik hou erg van lezen, voetballen, kickboksen en tekenen.

Iemand enig idee wat ik kan vragen?

Laat het alsjeblieft weten=)

Liefssssss

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Boeken? Games? Tekenspullen? Kickboxspullen? Voetbalspullen?

Badge +1

Boeken? Games? Tekenspullen? Kickboxspullen? Voetbalspullen?

AHAHAHH lekker simpel,

Boeken heb ik DUIZENDEN van misschien weet jij een leuke serie.

Games zijn super leuk! misschien een giftcard ofzo.

Ja tekenspullen heb ik ook veel =()

Kickboks spullen kan niet en voetbalspullen kan wel bv. een bal denk ik.

TY

Reputatie 7
Badge +19

Hahahaha ja, ik had een soort gelijk topic gemaakt omdat ik het dus ook echt niet weet. Maar ik dacht: is makkelijk als je zoveel hobby’s hebt haha.

Maar in ieder geval, ik ken geen boeken series eigenlijk. Ik zag wel dat een aantal mensen op mijn topic suggesties deden. Dus misschien zou je Hier even kunnen kijken.

Reputatie 3
Badge +3

op welken dag ben je jarig?

ik heb een tip. een tekenboek

:sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Zizabij,

Ik heb wel een paar leuke boeken die je kan vragen. Ik heb ze uit een van mijn eerdere reacties gekopieerd, maar misschien is het nog wat. Smaken verschillen, maar dit zijn wat boeken die ik leuk vind:

  • De Grijze Jager (John Flanagan). Misschien heb je er al wel eens van gehoord of heb je de serie zelfs al uitgelezen. Maar omdat ie uit 15 delen bestaat kan je ook weer opnieuw beginnen. Het speelt zich af rond de middeleeuwen/riddertijd, er wordt wel best veel in gevochten.
  • Percy Jackson (Rick Riordan). Het is gebaseerd op Griekse mythen, als je er al een beetje verstand van hebt herken je ze wel. Heel interessant om te lezen. Er komen veel monsters in voor maar het zijn geen bloederige slachtvelden, monsters vergaan tot stof. Rick Riordan heeft nog meer series geschreven, zoals:
    • Helden van Olympus (soort vervolg op Percy Jackson)
    • Magnus Chase (speelt zich ongeveer tegelijk af met Percy Jackson, gaat over de Noorse goden)
    • Beproevingen van Apollo (speelt zich af aan het einde/na Percy Jackson)
    • De avonturen van de familie Kane (gaat over de egyptische goden, aparte serie)
  • Borealis (Marloes Morshuis). Dit boek gaat over de klimaatverandering, meer kan ik niet zeggen, anders ga ik spoileren. Marloes Morshuis heeft ook nog meer leuke boeken geschreven:
    • Koken voor de keizer (voor wat jongere kinderen, maar nog steeds een heel leuk en mooi boek)
    • De schaduwen van Radovar (de clou van het verhaal is eigenlijk dat mensen te veel gebouwen bouwen en te graag machtig bovenaan willen staan)
    • Quotum (een beetje een heftig boek vond ik, er gaan veel mensen dood en het is best naar, maar het is wel een mooi boek. Er komt nog een deel 2)
  • Zomerwoud (Linda Dielemans). Linda Dielemans is archeoloog. Ze schrijft vaak in een combinatie van fantasie en echt onderzoek. In dit boek is de vraag: Wat als twee stammen 1 van jagers en verzamelaars en 1 van boeren elkaar tegenkomen? Op de kaft van het boek staat ook: "Een ontmoeting - een vriendschap - een strijd.” Dit is eigenlijk het hele verhaal in 3 (oké sorry, 6) woorden. En ja, natuurlijk heeft ook Linda Dielemans nog meer boeken geschreven:
    • Schaduw van de leeuw. (gaat over de tijd van jagers en verzamelaars, ik was best jong toen ik het las maar vond het toen een beetje heftig)
    • Geestenkrijger (heb ik nog niet gelezen, ik zet m er gewoon bij)
  • Adres onbekend (Susin Nielsen). Een heel mooi boek over een intelligente jongen die met zijn moeder dakloos wordt. 
    • Woordnerd (ik herinner me het boek eigenlijk niet meer, maar het is ook van Susin Nielsen en gaat ook over een intelligent jongen en een moeder)
  • De magische apotheek (Anna Ruhe), een mooie serie waarin je echt ziet hoe een karakter kan ontwikkelen/veranderen, voor iets jongere kinderen maar soms nog best spannend.
  • Kinderen van de Eindeloze Vlakte (Ellen van Velzen), is ook weer een historisch verhaal over een strijd tussen 2 stammen. 
    • Jonge vlieger (dit is echt een van mijn favoriete boeken, een heel mooi fantasierijk verhaal wat alleen een echte schrijver kan bedenken)

Verder kan je natuurlijk ook wat chiquere tekenspullen vragen. Bijvoorbeeld van dat echt goede papier, of brush (schrijf je het zo?) pennen.

Ik zag dat je in een eerdere reactie op dat topic van Jaivy het volgende zei:

Ik weet het ook niet en dat is best jammer.

Het liefst wil ik een boek, bal en een OV chipkaart

Dus je zou ook nog een bal en/of een OV chipkaart kunnen vragen. 

Dit was een beetje mijn inspiratie, hopelijk heb ik je zo een beetje kunnen helpen.

 

Groetjes,

Paardebloem

 

 

O ja, ik heb ook nog even iets voor @Kyra stoer, het is verboden om persoonsgegevens te delen (forumregel 6:

Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen. ) dus Zizabij kan haar verjaardagsdatum niet vertellen. Ik weet niet of dit hieronder valt, maar het lijkt me wel.

Lijkt mij ook inderdaad. Je verjaardag is best persoonlijk. Dankje voor het mededelen Paardenbloem

Reageer