Skip to main content
Vraag

Wat is een droom van jullie?

• May 20, 2025
  • 21 reacties
  • 187 Bekeken

Hoi iedereen 😁

Ik ben eigelijk wel nieuwschierig wat iedereen later wil bereiken in het leven. 

Wat is een droom van Julie 

Groetjes badeend 

21 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Ik wil kunnen zorgen voor de mensen van wie ik hou en mezelf kunnen vermaken. Ik wil graag het leven accepteren en weten waarvoor ik het doe.

Hoe ik het ga bereiken? Geen idee, maar ik blijf mijn best doen, hoe lastig dat ook is.

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Om gewoon mij zelf te zijn en zou graag een vriendin willen hebben die mijn wil masturberen en waar ik luiers mag dragen en nog veel meer

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Rijk worden is sowieso wel een droom van mij haha, dan een mooi huis kopen ergens waar het rustig is en samenwonen met een mooie man/vrouw lijkt me zo fijn 💗

Forum|alt.badge.img

ik heb eigelijk geen droom ik probeer alleen al tot morgen te komen en dat is op dit moment denk ik mn droom

Haud machina sum
Forum|alt.badge.img+1

Ik wil Tasmaanse tijgers terug tot leven clonen want ze zijn uitgestorven

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • July 21, 2025

Mijn droom is eerst school afmaken (hopelijk vwo maar dat zien we Dan wel haha)

Dan Neem ik misschien een tussenjaar (ligt er aan)

Dan ga ik studeren en spaar ik voor een appartementje. Deze wil ik Dan delen met mijn vrienden (die ik Dan hopelijk nog bevriend heb)

Dan maak ik mijn studie af en ga ik werken

later krijg ik een Kindje en ga ik hem/haar het leven geven dat ik nooit gehad heb

Ik ga met hem/haar op vakanties voor de lol, niet omdat het moet. Ik ga met hem/haar camperen, ik laat hem/haar zo vies worden als hij/zij wil etc

Dat is wel een droom voor mij. Een mooi huis, een goede gaan, een lief kindje met een goede jeugd, geen zorgen en een goed leven met goede vrienden met wie we vaak afspreken

Lev
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 22, 2025

Ik wil graag dokter of piloot worden. Dus mensen helpen of heel de wereld rond vliegen. En verder wil ik gewoon een leuk huis en een partner.

• July 22, 2025

Hallo,

Als ik klaar ben met vwo, ga ik denk ik gelijk naar de universiteit. En als ik dan m'n master heb, ga ik mijn proefschrift schrijven en dan ga ik daar werken.

Ik ben niet van plan te verhuizen, dus ik blijf gewoon bij mijn vader wonen. Totdat ik oud ben en naar een bejaardenhuis moet of zo of als ze het moeten slopen. 

En voor de rest veel reizen maken en mensen over de hele wereld leren kennen, en actie voeren voor onderzoek naar groeiziekten (bedenk ik nu opeens🙄).

Veel liefs van mij❤️❤️

-tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit-

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 22, 2025

Mijn droom is dat het een beetje goed komt in de wereld en dat er meer ruimte komt voor progressieve mensen en progressieve ideologie, zoals goed zorgen voor de natuur, het respecteren van mensenrechten evenals meer aandacht voor de ontwikkeling en educatie van kinderen en jongeren. Want nu is de maatschappij, ook in Nederland, vooral ingericht op de belangen van oudere mensen.

Dit kun je goed zien aan de welvaartsverdeling. Weinig geld naar onderwijs - Zweden bijvoorbeeld geeft veel meer geld uit aan onderwijs dan in Nederland - maar ook als je gaat studeren moet je je flink in de schulden steken en begin je je leven eigenlijk met een heel hoge schuld die je nog tientallen jaren kan achtervolgen. Men spreekt ook van een 'pechgeneratie' nu de basisbeurs in afgeslankte vorm weer is teruggekeerd. Daar heb ik evenals jullie niet meer mee te maken, maar vroeger was er duidelijk meer geld en aandacht voor de belangen van jongeren. Nu gaat het vooral om geld verdienen en is het idee: je gaat studeren en daarmee maak je veel schulden maar later ga je dat met een goede baan weer ruimschoots terugverdienen. Maar wat als je niet wilt werken voor een bank of voor Shell, maar bijvoorbeeld bij Greenpeace of een andere NGO ('goed doel') of je doet een studie in de sociale wetenschappen, dan verdien je niet veel en kun je je studie dus ook niet snel afbetalen. Voor veel mensen is dit een slechte situatie.

Ook het feit dat de wereld die de liefde omarmt steeds kleiner wordt, ook in Nederland, baart mij zorgen. Conservatieve ideologie krijgt steeds meer ruimte in Nederland doordat de bevolkingssamenstelling in rap tempo is veranderd; door de instroom van mensen uit Afrika en het Midden-Oosten die doorgaans slecht integreren en voornamelijk een parallelle samenleving vormen,  is de kans veel groter dat mensen met een conservatieve signatuur veelal met zware en/of fundamentalistische vormen van religie onze bevolkingssamenstelling veranderen. Kortom, ook Nederland is niet meer het progressieve land dat het ooit geweest is. In 2001 was Nederland wereldnieuws toen het - als eerste land ter wereld - het homohuwelijk invoerde. Maar sindsdien is de situatie voor homo's en andere geaardheden er niet bepaald op vooruit gegaan. Als ik straks met een vriendin hand in hand zou lopen of een keer ergens zou zoenen in een park ofzo, is de kans toch vrij groot dat er vijandige reacties komen of zelfs geweld. Nederland is helemaal niet meer zo'n veilige plek voor mensen die de liefde vieren.

Dat terwijl een groot deel van de wereld heel conservatief en ouderwets is, en eigenlijk vooral van het verleden droomt. Terwijl ik zaken als ruimtevaart, wetenschap, filosofie, mensenrechten, dierenrechten, milieu en digitale veiligheid heel belangrijk vind. Ik ben zelf juist meer gericht op de toekomst, waarin de mens transformeert van een biologisch wezen naar een digitale vorm en daarmee ook onsterfelijk wordt. Dat is natuurlijk een héél ander wereldbeeld dan conservatieve mensen hebben, die willen het liefst terug naar het jaar nul toen Jesus nog over water liep op deze wereld - naar het schijnt… 😉

Dus mijn droom zou zijn dat ook voor de progressieven in deze wereld een plek is; stel je voor een nieuw land waar alleen progressieve mensen zouden mogen wonen. Voor conservatieve mensen is er plek zat. Wil je clitorissen wegsnijden, wil je vrouwen in een hoofddoek dwingen, wil je bepaalde (zware) vormen van religie opdringen aan anderen, wil je vrouwen geen hand geven en ze 'naar het aanrecht' dwingen; daar is in héél veel landen veel plek voor als je zulke (in mijn ogen middeleeuwse) denkbeelden hebt. Maar wil je de liefde vieren en hand en hand lopen met je lief, bijvoorbeeld ik als lesbi meisje, dan moet je in veel gevallen vrezen voor negatieve reacties en soms ook voor je leven, óók in het voorheen progressieve Nederland. Voor ons soort mensen is steeds minder plek en wij kunnen niet vluchten terwijl conservatieve mensen altijd naar Saoedi-Arabië, Afghanistan, Somalië, Sudan enzovoorts kunnen 'vluchten'. Maar heb je ooit het tegenovergestelde gezien? Dat mensen uit Europa met bootjes naar Africa gaan hedendaags? Ik niet in elk geval. Ik maak me hier zorgen om. In Africa geloven ze niet in geboortebeperking en het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Dus er worden veel kinderen geboren die een lage kwaliteit ontwikkeling doormaken doordat het onderwijs ondermaats is en ze hierdoor minder ontwikkeld zullen worden en daardoor ook eerder tot conservatieve ideologie zullen wenden. Terwijl klimaatonderzoekers bijvoorbeeld nauwelijks tot geen kinderen (willen) krijgen. Dan kun je je voorstellen dat over honderd jaar de wereld in een soort verëdeld Afghanistan is veranderd, zoals je nu ook in Amerika ziet met Trump en ook in Europa zijn veel landen bezig met een conservatieve opmars, zoals Hongarije, Polen, Slowakije, Slovenië, etcetera. Bedenk dat zelfs Angela Merkel van Duitsland tegen het homohuwelijk heeft gestemd in 2003 en ook in 2017 hebben veel mensen van haar partij tegen gestemd. Uiteindelijk is het er toen wel doorgekomen maar 'niet erg van harte' zou ik willen zeggen.

Dus mijn droom is dat er meer ruimte komt voor progressieve denkbeelden en mensen die de liefde, wetenschap en vooruitgang omarmen. 💓 💞 💓

Forum|alt.badge.img

Ik zou een vriendin willen (ben nu 14) die het niet uit maakt dat ik luiers draag en die ze verschoont voor mij... (En die natuurlijk het geheim kan bewaren)!

• July 23, 2025

@Vera16xx ,  ik ben het volledig met je eens. Nederland is altijd al rechts geweest sinds de grondwet van Thorbecke (die liberaal was, wat in principe neutraal is, maar op het politieke spectrum centrumrechts is), en het lijkt alsof het Nederland geld heeft opgebracht gezien de status als één der rijkste landen van de wereld. 

Maar in feite is dat heel erg oneerlijk verdeeld. Je zou haast kunnen zeggen dat het kapitalistische systeem van de Amerikanen Nederland heeft beheerst (en nu nog steeds doet), en dat de landelijke cijfers van Nederland hoog zijn. Maar in feite dreigt Nederland inderdaad weer naar een middeleeuwse klassensamenleving te gaan, die er overigens niet hetzelfde uit ziet.

De laagste klasse is die van de arme mensen, die hoofdzakelijk bestaat uit (nakomelingen van) vluchtelingen, oorspronkelijk buitenlanders die naar Nederland zijn gevlucht maar een hele hooggerechtshofzaak hebben moeten aanspannen om een nationaliteit en verblijfsvergunning van 5 jaar te krijgen, terwijl ze nog nauwelijks of geen Nederlands spreken. Als ze het dan eindelijk is gelukt, mogen ze dan de eeuwige Nederlandse racisme en discriminatie aanhoren en met heel weinig middelen leven.

De middenklasse bestaat uit mensen die van het kapitalistische systeem niet meer kunnen leven. Vroeger was dat de klasse voor de mensen die alle basisdingen konden betalen, maar door de mengeling van kapitalisme en conservatisme is de middenklasse (en eigenlijk de hele samenleving) erop achteruitgegaan. Door inflatie zijn alle dingen duurder geworden en moet de middenklasse meer op de centen gaan letten. Gelukkig (nou ja, zoiets) is deze laag minder klein dan die in de middeleeuwen en ik denk dat deze misschien het hoogste percentage heeft. Helaas vallen ook hooggeschoolde mensen onder deze klasse, die veel geld hebben geïnvesteerd in studeren, en zo hun bijdrage aan de samenleving. Maar ook zij kunnen niet alles meer vlekkeloos betalen en moeten het minder doen, hoewel zij veel van hun levensjaren hebben weggegeven voor hun opleiding. Ook arbeiders, die zwaar werk verrichten, de motoren der samenleving, hebben het financieel even zwaar als hoogopgeleiden.

Dan hebben we de toplaag, die bestaat uit rijken die wel alles kunne betalen. Dat zijn grotendeels - zoals je al zei - mensen die voor een groot bedrijf of bank werken, en trouwens ook advocaten. Dat zijn er niet zo veel. Zelfs zij zijn minder rijk dan eerst.

Dit is allemaal heel oneerlijk, niet? En voor mij een bewijs dat conservatisme niet werkt. Maar aan de andere kant werkt volledige gelijkheid en blind progressivisme ook niet perfect. Er zijn altijd wel dingen op aan te merken, dingen die nog niet perfect werken in de praktijk. Voor verandering moet je ook kennis van het verleden hebben en wat je daarvan kan leren.

Kortom, conservatisme heeft Nederland weinig opgeleverd (zoals al in jouw betoog stond) en neigt naar een nieuwe oneerlijkere (door kapitalisme veroorzaakte). Progressivisme is een beter alternatief, maar ook niet waterdicht. Je kunt het wel beter maken door van het verleden te leren (zonder ernaar terug te verlangen).

Veel liefs van mij, die weer een betoog voor Nederlands kan inleveren😅❤️❤️

AnneW
  • July 23, 2025

Beste ​@natuurlijk_roodharige 

Blijf bij het onderwerp, ga niet off-topic.

Als een topic over een bepaald onderwerp gaat, begin dan niet over een ander onderwerp.

Anne

De Kindertelefoon

• July 23, 2025

Hallo ​@AnneW ,

Het spijt me, ik liet me een beetje gaan🙄. Het zal (hopelijk) niet nog een keer gebeuren. Anders mag je hem gewoon verwijderen of een mailtje sturen hoor!

Groetjes van mij

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 23, 2025

Hey, mijn droom is om redelijk veel geld te hebben en dan alleen de wereld rondreizen. Lijkt me heerlijk. En als ik echt rijk word, veel doneren aan goede doelen 

Groetjes Lupus 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 31, 2025

slapend rijk worden is m'n droom. helaas word ik dan altijd weer wakker en ben ik als nog arm haha

maar grapje terzijde ik zou eerlijk gezegt niet weten wat ik later wil worden. ik vind rekenen wel leuk dus hier iets mee mischien

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Dat ik veel geld win en dat ik dan alle dieren die gedumpt zijn op kan vangen  en een beter leven kan geven.

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 9, 2026

hi

dat ik kinderpsycholoog of ambulance verpleegkundige word dat zou ik zoo graag willen 

liefs vie

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Mijn droom is dat ik gewoon gelukkig word op mijn eigen manier en ik wil heel graag rechercheur (of advocaat) worden. 

Liefs Yusa 😘

tirol fan
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 9, 2026

mijn droom is dat ik ooit een ECHTE (dus geen modelversie) NS 2200 of ICMm in bezit heb die werkt, maar de kans dat dit gebeurt is ultiem klein :<

Boerinnetje3
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 9, 2026

mijn droom is om later een bloemiste te worden.

in zon schattig vitage boetiekje. dan komt er ook een soort bar in waar je wat lekkers kunt halen en wat kunt lezen. 😍 veel liefs van mijjj

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 10, 2026

Hoi, mijn droom is om met een heel lieve leuke jongen uit mijn klas verkering te krijgen en dan allebei een mooie studie volgen en iets te betekenen voor mensen. Hoe weet ik nog niet. Misschien wel als lerares of in het leger bij een hulpverlenings eenheid of zo. Rijk worden hoef ik niet. Daar worden mensen altijd zulke rare wezens van. 

Groetjes Tjempie xxcx