Skip to main content

PROJECT G*E*L*D (Geen emballage laten dobberen) 😊

• February 22, 2026
  • 13 reacties
  • 190 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Mijn bestie en ik hebben weer een creatief projectje, deze keer ook nog voordelig voor ons en de planeetπŸ’šπŸŒ
We rapen blikjes en flesjes op, en gaan ze inleveren voor statiegeld πŸ€‘ we hebben al best wat...πŸ™‚ Iets van 2 euro hahaha πŸ˜…
En we zullen nog kijken of verroestte blikjes iets waard zijn want daar waren wel 2 vanπŸ™ƒ
We zijn van plan een gezamenlijke spaarpot te maken en dan gaan we sparen voor eender voer/eenden korf of gewoon een zakje snoep ofzoπŸ˜‹πŸ«£
Dus nu het heldhaftige verhaal hoe het begonnen is😎 Nee, grapje, dit klinkt echt als dom en het stelt niet zoveel voor.

Β __________ PlattegrondπŸ˜‰___________

Nou ja, kijk. L en ik voerden eenden, en het was nogal flink winderig en de broodzak waaide weg, het water in😣 Wij zijn tegen milieuvervuiling, dus dit kon echt niet alleen konden we er met geen mogelijkheid bij komen, tenzij we een giraf in de buurt hadden ;) Dus ja, wij gingen verder met ons leven, het leven gaat door wat er ook gebeurt. Uiteindelijk terwijl we lekker iets anders deden zei L : " Ik heb een idee!" En wees naar de rietstengel, de allergrootste uiteraard. Die heb ik met mn zakmes afgezaagd helemaal onderaan. Was een best stevige stengel van wel 3 meter, denk ik😳 Ik klom dus bij 't hondenpaadje naar beneden, was best modderig en glibberig, dus ik hield me stevig vast aan de brug reling. L duwde ondertussen met de stengel de zak in mijn richting en ik moest hem in een snelle beweging vastpakken voordat ie weer weg zou waaien. Nou echt super toevallig dreef er onder de zak een blikje, die ik er ook eerst geheel per ongeluk bij pakte, en wel wilde houdenπŸ™‚Β 

Die was dus ook nog in prima staat, klein deukje, meer niet. Toen bedacht ik dat ik meer blikjes wilde!!Β 

Top hΓ¨, heldhaftig verhaalπŸ˜‚

Maar het is best leuk, soms ook spannend en uitdagend (probeer jij maar eens wanneer het de hele dag en nacht al heeft geregend van een steile heuvel te klimmen om voorover te buigen bij diep water;)) Nee, probeer het niet hoor. Raad het niet perse aan... Maar het ging goed.Β 

ook heeft het project al een naam, bedacht door mn vader.Β 

PROJECT G*E*L*D (Geen emballage laten dobberen)Β 

Klinkt wel grappig vind ik. Ik ben wel benieuwd, wat vinden jullie van het project? En hebben jullie ook weleens iets gedaan voor het milieu of gewoon een leuk project in het algemeen? En jullie mogen altijd nog meer zeggen erover☺️

Liefs Yusa 😘

13 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 22, 2026

Dat jullie afval opruimen is natuurlijk heel mooi. Β En dat jullie er nog wat aan overhouden, is jullie zeker gegund. Β Koop maar een zak snoep met jullie winst en geen eendenvoer: eenden voeren is namelijk heel slecht voor die diertjes. Β Ze vinden heus voldoende eten en van brood en ander voer worden ze vet en ziek. Β Lief dat jullie het doen, maar je doet het beter niet.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 22, 2026

Hoi hoi, wat een lief en sympathiek idee! Wat ​@DianaΒ  zegt klopt wel, maar je kunt het wel wat anders doen. Je kunt dan bijvoorbeeld ook hier eens kijkenΒ 

https://www.vogelbescherming.nl/in-mijn-tuin/vogels-voeren/wanneer-voer-je-wat-

Als je dat deel van jullie project maakt heb je een mooi doel. Ik vind het wel heel lief!Β  Maak er iets moois van en koop ook lekker wat te smullen voor jezelf πŸ˜‰πŸ˜˜

Groetjes liefs Tartan XΒ 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 22, 2026

Hey ja jullie hadden me iets verkeerd begrepenπŸ˜‰ Ik bedoelde echt voer gemaakt voor eenden zoals deze:Β 

Dat hebben we thuis ook wel, maar je kan dit gerust aan ze geven en worden ze niet ongezond van πŸ™ƒ

Liefs Yusa 😘

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 22, 2026

Hey

wat n mooi project! Hopelijk vinden jullie nog veel blikjes om te verzamelen!!

groetjes x

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 22, 2026

Hey wat een super lief plan!! πŸ«‚β™₯️😘

Liefs, Tover xxxxΒ 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@YusaΒ ,

Wat lief en goedΒ  dit! Voor het milieu heb ik ooit met mijn schoolklas blikjes, plastic etc verzamelt, maar soms kom je wel echt de vreemdste dingen tegen dat je echt denkt;' hoe kunnen mensen dit laten rond slingeren/ op straat gooien?' πŸ™ŠπŸ™‚Β 

Liefs β™₯️

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 23, 2026

hi ​@YusaΒ 

wat een goed plan ik sluit me helemaal aan bij de anderen πŸ’—πŸ˜Š

liefs vie

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 13, 2026

Morgen gaan we een hele action tas ⬇️

vol statiegeld blikjes inleveren. Het eerste blikje wat we hebben gevonden gaan we bewaren als herinnering en uitsnijden als spaarpot, met dus het statiegeld wat we hebben verdiend.Β 

Verder hebben we alle vieze blikjes met héél veel afwasmiddel, water en schuursponsjes blinkend en fris gemaakt. En lekker ook het stoepje daar gepoetst (afwasmiddel op gegoten) πŸ˜…πŸ€­

Ik ben zeer benieuwd hoeveel geld het is😁

Liefs β™₯︎

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 13, 2026

Hey lieve ​@YusaΒ ,

Wat fijn, goed bezig! 😘

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 14, 2026

(En voor wie niet weet hoe groot een action tas is, een fietskrat die bijna overstroomt😁)

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • March 14, 2026

Hey iedereen! We hebben €4,75 verdiend! Er waren 5 die te beschadigd waren of niet als statiegeld gezien werden, maar dat is niet erg. We hebben er gelijk al nog 1 bij in perfecte staat πŸ™ƒ en we hadden ook nog een glazen bierflesje die we vergeten zijn mee te nemenπŸ™‰ Hoe dan ook, geslaagd 🀩

Liefs β™₯︎

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • March 14, 2026

Super ​@YusaΒ  je doet echt goed werk! Houd vol, je β™₯️ zit op de goede plek 😘

Tover xxxxΒ 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 21, 2026

Beetje laat met reageren maar wat een super goed idee! 😁 Jullie doen echt wag goeds voor de wereld 🌏❀️ 

Β