Vraag

positieve verhalen

  • 14 September 2023
  • 14 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

hoii

ik heb zin in een paar blije/vrolijke/positieve verhalen duss je kunt ze hier kwijt :)


14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik werd blij van jouw bericht in je topic! En graag gedaan! :) ik hoop dat het beter gaat zijn! 

En ik had een leuke themadag  zie mijn reactie 

Ik heb van 21:30 tot nu goed geslapen en het wordt steeds rustiger in mijn hoofd ☺️ en ik heb zin in vandaag! Nog iets positiefs is dat ik mijn haar lang mag laten groeien xd. En als laatste wil ik jou en iedereen een fijne dag en goed weekend wensen! 

Knuf, Tover X 

Reputatie 7

heyy ik heb een leuk verhaal! (dit is van gisteren)

nou het begon eigenlijk al bij geschiedenis (het 2e uur met dagstart erbij geteld). ik stond een beetje naar de deur te staren en mevrouw D. (mijn favo docent) liep lang en ze keek me letterlijk recht aan. da was wel n beetje gênant maar viel eig wel mee. daarna (ook tijdens geschiedenis) hadden we het over het nationalisme van Duitsland (toen het nog losse landjes waren zegmaar) en mevrouw M. probeerde in het Duits te zeggen dat Duitsers hun land geweldig vonden. maar ze wist het woord "stolz" (trots) niet. dus het was helemaal stil in die klas, en ik zeg zo van "stolz" en iedereen lachte! daarna liep ik naar techniek en zag ik mevrouw D. in de lerarenkamer (niet zo heel speciaal maar goed). toen ik weer terugkwam van techniek zag ik mevrouw P. in de lerarenkamer (ook niet zo heel bijzonder, maar toch wel want ik herkende haar zelfs terwijl de zon vol in mijn ogen scheen). toen in de grote pauze gaf ik mevrouw P. die Twix, dat vond ze vgm wel oprecht leuk lol. toen tijdens Duits mocht ik van mevrouw P. "kinna dad i scho, oba meng dua i ned" op het bord schrijven ( dat is Bayrisch voor ik kan het wel maar ik wil het niet). en ik had niet verteld wat het betekende. dus mevrouw P. en Lewis (niet zijn echte naam) gingen het uitzoeken, maar ze konden het allebei niet vinden! dus ik zeg tegen Lewis: "misschien moet je het na de les aan mevrouw D. vragen, die spreekt vgm een beetje Bayrisch". maar die idioot rent gelijk de klas uit naar N05 (Sophie (ook geen echte naam) had daar toen les), dus ik ren erachteraan om te zeggen dat hij dat niet moest doen. maar hij had al aangeklopt en de deur opengedaan. mevrouw D. werd best pissig op hem (bet wel logisch ook want ja die probeert gwn les te geven). en ik stond er bij zo van: "bro heb toch duidelijk gezegen NA DE LES? maar goed. dus wij bleven een beetje op de gang rondhangen tot dat mevrouw P. ons terug haalde naar de klas. dus wij gingen terug en Lewis ging verder met uitzoeken (uiteindelijk had hij het gevonden). maar ik zei tegen hem: "beter gaan wij na deze les ff naar mevrouw D. om uit te gaan leggen wat er gebeurde". en hij zei isg. maar na school (duits was onze laatste les) rende hij gelijk de school uit '-'. dus ik moest het alleen oplossen. ik ging naar N05 en wachtte tot iedereen uit het lokaal was. Sophie vroeg aan mij "wat was dat nou weer" ik zeg tegen haar "ga maar in N02 op het bord kijken" en ik zeg tegen mevrouw D. "mocht u willen weten wat er net gebeurde: ik mocht van mevrouw P. een Bayrische zin op het bord schrijven, en Lewis ging uitzoeken wat het betekende. maar hij kon het niet vinden, dus ik zei dat hij het na de les misschien aan u moest gaan vragen, omdat u een beetje Bayrisch spreekt. maar hij ging gelijk... en ik ging er nog achteraan om te zeggen dat hij dat niet moest doen, maar hij deed het toch." en mevrouw D. zei "ah oke, maar ik was les aan het geven, dan is dat best wel irritant". en ik zei "ja dat snap ik" en daarna heel zacht "sorry..." en toen was mevrouw D. ineens weer blij. en ze vroeg welke Bayrische zin dat dan was. dus ik zeg: "kinna dad i scho, oba meng dua i ned". en zij zei "wat?" (ik praatte nogal snel lol). dus ik zei "kinna dad i scho, oba meng dua i ned" maar dan langzamer. en toen dacht ze echt best lang na en daarna zei ze "geen idee". dus ik vertelde wat het betekende (kan ik wel maar wil ik niet) en ze lachte. en ik had het er daarna op de fiets met Sophie over en ze zei dat ik letterlijk een beetje rood werd toen ik sorry zei. maar dat ik in de rest van het gesprek eigenlijk niet rood werd! het gaat dus steeds beter :). en ik had het er de hele middag nog met sophie over en dat was echt leuk!

Reputatie 7
Badge +3

nou, ik zal ook ff een leuk verhaal vertellen

we zaten pas bij Duits, en de leraar zei: ik moet even iets belangrijks laten zien, je mag zelf weten of je het leest of niet. Ik dacht: het zal wel weer een 1 of andere gare opdracht zijn maar ik keek wel naar het bord. En: er stond: uitwisseling Bielefeld. Eerst dacht ik: neee dat durf ik echt niet..

maar toen ik het een beetje ging lezen, leek het me toch wel leuk, alleenn er mogen maar 20-25 mensen mee van 3 klassen.. en je moet als je er heen gaat zelf ook iemand in huis nemen. we gaan daar naar een kerstmarkt (het is eind december) en je gaat daar dus (in je 1tje) bij iemand in huis. je mag alleen maar duits praten, en het is niet ‘een excursie’ maar je mag zeg maar mee als je echt goed duits wil leren. 

we gaaan dan van woensdag tot vrijdag.  we gaan daar een 3 gangen diner maken met die duitse mensen en ze nederlandse woorden leren. het lijkt me echt super leuk!

maar het moest natuurlijk van thuis ook mogen, je hoeft trwns alleen maar voor de bus te betalen, de rest betaald Bielefeld (ligt in Duitsland) ik had het dus thuis gevraagd en ze vonden het gelijk goed! En mijn vriendinnen mogen ook! nou nog hopen dat wij gekozen worden om mee te doen, meneer vdl gaat kiezen op gedrag, en mijn gedrag is volgens mij wel goed 😁 dusss

dit is de eerste keer sinds lange tijd dat ik ergens blij van wordt, en naar uitkijk!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik zou dat zeker doen! Dat is een heel mooie stad, groot en mooi, ik ben er eens geweest. Ik zou zeggen, grijpen die kans! 😄😉 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  

@een.meisje.dat.van.duits.houdt  wat vet dat dialect! Klinkt als wat ze in Oostenrijk ook als taal hebben. Doet me denken aan een vakantie daar haha. 

@Anoniempjuh ofz  vet hoor!  Dat zou ik meteen doen als ik kon xd. Lijkt me super! 

Ik heb gisteren een rokje bestelt nu maar hopen dat de maat goed is haha. Maar denk het wel. En ik had in 2 grote potten in de tuin paprika zaadjes gezaaid een paar maandjes geleden en het zijn nu grote planten met serieuze lekker ruikende paprikaatjes eraan.  Leuk om te doen dat groen hihi. En als laatste ik ga weer bij scouting kijken. In de mail staat oud shirt en korte broek meenemen dus dat zal wel een moddergevecht ofzo worden. 🥰 

Helaas mogen we natuurlijk niet bloggen maar voor deze keer wou ik dat even als positief verhaal vertellen hier. 

Tover xx 

Reputatie 7
Badge +3

hey,,

Ik mag mee naar Bielefeld😁

ik heb al een hele brief geschreven in het duits, voor degene bij wie ik in huis kom, echt suuper leukk.

6-8 december is het.

we gaan ook 06 nummers uitwisselen.

die brief schrijven was echt heel apart,je schrijft een brief naar iemand die je niet kent haha.

groetjesss

Reputatie 7
Badge +17

@Anoniempjuh ofz  super! Dat is vast heel vet daar!  Ik ben benieuwd hoe het je bevalt ! Het is een mooie en grote stad, net als Utrecht ongeveer, veel te doen daar. Echt leuk!  Ik kan me voorstellen dat je je er op verheugt. Ik verheug me zelf op morgen , dan heb ik weer scouts en gaan we het water weer eens op, mooi met deze wind! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

@Anoniempjuh ofz Nice dat je mee mag. Heel veel plezier alvast. Van Bielefeld ken ik alleen het station. Vriendje en ik moesten daar overstappen toen we met de trein naar Berlijn gingen.

Reputatie 7
Badge +17

Positief verhaal :

Vanmorgen stond ik op het erf van onze eco boerderij te vegen en wat spullen op te ruimen, want ik had geklust. We hebben een winkeltje en een soort tentoonstelling ( ik kan er niet te veel over toelichten ivm anoniem) , en er kwamen een moeder met 2 dochters aan  fietsen. Keurig in de kleertjes en op vrij dure electrische bikes. Ik stond op een afstandje te vegen dus ik denk dat ze dachten dat ik ze niet kon horen.  1 van die zusjes zei:  “oh kaik, die knul moet veejgah” ( kak accent xd) en d'r zusje :  “iehl, gatverj , zie die kleren dan”  ( ik had een driekwarter en een hemd aan, klus kleren haha) . Zegt dat andere zusje weer: “ohw die heeft vast straf ofzow”  en toen liepen ze de winkel in.  Neus omhoog, vies gezicht richting mij en de geiten, en naar binnen.

Dus ik achterom in de klof, klompen aan de winkel in en ik stond even te wachten in het halletje, Ik hoorde ze praten over de dingen die daar stonden. En vragen stellen aan ons buurmeisje die de winkel runt.

“zeg eens, weet jij waajr dit van is gemaakt en wat kost het?”  vroegen ze over een bepaalde yoghurt. Mijn buurmeisje noemt de prijs en dat vonden ze toch wel wat duur. Of er ook nog iets goedkopers was, want “die boerenproducten hoeven toch niet zo duujr te zijn?”  vonden ze. Mijn buurmeisje had mij al gezien en we hebben aan 1 knipoog genoeg. Dus zij zegt “ ik zal de toekomstige eigenaar even vragen” . Dus ik klos naar binnen XD  en ik  heel keurig vragen waarmee we de dames van dienst konden zijn. De blikken van die meisjes waren al goud waard, die ‘knul’was dus de zoon van de eigenaren?? ;p  “we vinden deze yoghurt vermoedelijk wel te appreciëren maar ietwat aan de dure kant”zegt de moeder. In die woorden ook.  Geen wonder dat die meisjes zo zijn , dacht ik nog.  Ik zeg zo “omdat u het bent, mag u er 3 kopen voor de prijs van 2 . En als u nog ergens een euro over heeft doen we er nog een potje jam bij van eigen huis, we leveren deze ook aan ( duur restaurant in de omgeving), dus dat zal u vast passen. En wat dacht u van deze kaas die daar eveneens op het menu staat? En deze wijn wordt daar vaak mee gecombineerd. En nu u toch voor de kaas kiest, wat dacht u van deze mosterd die  niet te missen is bij de kaas?  Ik denk dat het echt bij u past om van deze delicatessen te genieten". Toen moesten ze natuurlijk wel, want ja als je rijk wilt overkomen…..

Dus hadden ze uiteindelijk meer uitgegeven dan ze van plan waren en ik geef toe, het is misschien een beetje kinderachtig maar het was toch wel een lekker gevoeletje om ze even als " toekomstige eigenaar”  in mijn oude klof te woord te staan nadat ze zo hun neus ophaalden in het begin.  Achja, ik ben niet boos aangelegd dus ik heb ze  netjes gedag gezwaaid en mijn buuremeisje en ik hebben samen even na gelachen.

En nu naar de scouts ;)

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +3

Hejj @Tartan14 

Echt wat suuper leuk, echt heeel grappig.

Gaaf dat jullie dat hebben!!! 

Groetjess

Reputatie 7
Badge +3

Hoiii

Ik ben gisteren teruggekomen uit Bielefeld, het was echt heel erg leuk, toen we daar aankwamen, gingen we gelijk mee naar de gastgezinnen. Mijn vriendin en het meisje waar zij in huis zat, gingen bij mijn gastgezin pizza eten. 

De volgende dag gingen we eerst daar op school kennismakingsspellen doen. En toen lopen naar de sparrenburg met het uitzicht op Bielefeld. Daarna gingen we bowlen, en toen naar de kerstmarkt.

En gisteren kregen we een rondleiding bij dr. Oetker, dat was heel grappig want die man had in coronatijd Nederlands geleerd, dus hadden we gewoon een Nederlandse rondleiding, hij kon het best goed, sommige woorden wist hij niet, maar dan hielpen wij hem. Daarna gingen we schaatsen, dat was echt heeeel leuk, dat vond ik het allerleukste. Het was echt een gezellig sfeertje op de ijsbaan! En daarna gingen we nog even bij hun school afscheid nemen en toen met de bus naar huis.

Kortom, een geslaagde uitwisseling (met ook wel momenten waarop ik me heel rot voelde) waar ik echt veel heb geleerd en heb genoten!

Groetjesss

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Anoniempjuh ofz  wat leuk om te lezen!  Top dat het zo geslaagd was!  Super hoor! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge

@Tartan14 Ik ging stuk! lachen joh

ook hoe je dat accent typt ge-wel-dig 🤣fantastisch verhaal ga zo door!

Reputatie 7
Badge +17

Hihi bedankt @Spidy87  😚Ja ik genoot er wel even van XD.  Ik zal idd weer wat vaker mijn belevenissen vertellen hier 😉

En @Anoniempjuh ofz  ik had helemaal nog niet op je bericht gereageerd 🤭 maar super, ik ga dat ook een keer doen !

Groetjes liefs Tartan X. 

Reageer