Skip to main content
Vraag

opweg blijheid maar niet helemaal daar

• July 20, 2025
  • 7 reacties
  • 47 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyyy,

Ik ben gestopt met mezelf pijndoen soms wel de drang om te snijden maar doe het dan niet volgensmij al bijna 3 weken niet maar ik weet het niet precies maar voelt wel zo. Ik doe meer leuke dingen okal heb ik geen zin blijf ik mijn dagen vol plannen ik heb 1 therapeut waarmee ik goed kan praten en 1 persoon in mijn leven maar op het moment negeert hij me wat me weer best verdrietig maakt maar ik doe zo erg mijn best blij te zijn. ik ga ook naar de huisarts om te bespreken over dat mijn brein niet goed dingen verbeeld (kan komen door depressie of discalculie) ik weet niet hoe ik dit uitleg maar omdat ik dan hopelijk hulp ga krijgen voel ik me op het moment heel sterk. Genegeerd worden is niet fijn maar ik denk gewoon "hij heeft ook zijn dingen waarop hij focus moet hebben en dat gun ik hem ook" dat maakt de klap minder hard want ik weet dat we toch weer contact gaan krijgen 

7 reacties

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 20, 2025

Heyy,

Ik denk dat dit een succes verhaal is want ik heb mezelf al best lang niet meer pijn gedaan! Ik ben trots maar toch denk ik nogsteeds eraan mezelf te snijden af en toe maar branden echt niet meer dus er is vooruitgang ik hou mezelf ook tegen op snijden maar heeft iemand nog tips?

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 20, 2025

Hey! Dat is al super! Complimenten en houd vol zou ik zeggen! Het klinkt mij ook zo naar, dat snijden 🫣. Ik hoop dat je het zo volhoudt en dat mensen met ervaring je nog wat tips kunnen geven! Nogmaals ik hoop dat je dit volhoudt, super goed! 💪😍

Liefs, Tover xxx

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 20, 2025

Hoi lief meisje,

Ik vind het verdrietig om te horen dat je een beetje in een isolement zit en worstelt met automutilatie. Wel vind ik het supergoed van je dat je je focust om proberen gelukkig te zijn en stappen maakt om je leven goed op orde te krijgen.

Wel jammer om te horen dat de enige kennis of vriend die je hebt je nog niet altijd de aandacht geeft die je wenst. Ik hoop dat dit verandert. Ik ben iemand die graag mensen waar het wat minder mee gaat een hart onder riem wilt steken. Ik probeer op school en anders ook altijd te praten met wat teruggetrokken personen, vaak jongens maar ook meisjes. Meisjes zijn soms moeilijker te bereiken voor mij, waarom weet ik ook niet goed. Ik val zelf op meisjes en ik heb ook een reputatie op school. Misschien daarom.

Ik zou hopen dat je meer vrienden krijgt en je goed sociaal contact krijgt zodat je je eigen karakter ook meer kunt ontplooien. Ik denk dat het nodig is dat je gewoon leuke dingen doet met aardige mensen die jou accepteren zoals je bent en dat je langzaam stappen kunt zetten naar een normaal leven waar je zelfverzekerder bent, of in elk geval genoeg voor een bruisend sociaal leven. Misschien dat je lange tijd iets over zult houden aan de situatie waarin je nu zit, maar weet dat heel veel mensen hun leven toch weer op de rails kunnen krijgen. Vaak zijn sociale interacties daarbij cruciaal. Dat je mensen hebt waarvan je weet dat je op ze aan kunt en zij jou ook leuk vinden om wie je echt bent. Dat je jezelf kunt zijn.

Hou van jezelf! 💖

Liefs, xxVera 💋

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • July 21, 2025

Dankjewel dit betekent veel voor me. Ik hoop dat die persoon weer terugkomt dan is eigenlijk alles voor mij weer op een rijtje hoop ik 

Nicky
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • July 21, 2025

Hoi Anoniem meisje,

Wat knap dat je jezelf al een tijd geen pijn meer doet! Wat goed dat je daarnaast hier je verhaal deelt. Je geeft aan dat je nog steeds denkt aan jezelf pijn doen. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Veel succes!

Nicky (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 31, 2025

wat knap dat het je lukt om te stoppen. hoe gaat het nu met je?

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • August 15, 2025

Het gaat wel beter dankjewel dat je op mijn topics reageert ik waardeer het echt enorm ik ben vandaag precies 60 dagen clean:)