Skip to main content

Neurodiversiteit

• 27 november 2024
  • 5 reacties
  • 47 Bekeken

teddybeer
Forum|alt.badge.img+1

Heyy

Ik ben neurodivers maar ik vroeg me af of hier nog andere jongeren zitten die ook neurodivers zijn?

Zoja, welke neurodiversiteit heb jij? ik hoogsensitiviteit…

Groetjessss
Smekbeertje

5 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • 491 reacties
  • 12 januari 2025

Heyy, 

Ik heb autisme en misschien ben ik hoogsensitief dat maakt voor mij niet echt uit om dat te weten of niet.

Liefs 

Anoniem789 

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3232 reacties
  • 13 januari 2025

Hoi, van wat ik er over kon vinden is iedereen neurodivers 😊 misschien bedoel je neuro divergent?  Niet gemeen bedoeld hoor 🙂 Ik heb zelf een angststoornis icm aanleg tot neerslachtigheid, en ben cognitief begaafd volgens verschillende testen op verschillende leeftijden. Ben er eigenlijk nooit zo mee bezig maar ik ben me er wel van bewust. Niet hoogbegaafd maar begaafd dus 🫣. Voor de angststoornis en de neerslachtigheid (die mijn puberteit soms soort van versterken in gedrag) heb ik lichte medicatie en therapeutische oefeningen met consequenties ( betekent beloning en straf als het echt nodig is) waardoor ik gewoon goed kan functioneren.  Het heeft ups en downs maar algemeen gaat het heel goed. Sorry voor het lange verhaal 🤭

Groetjes liefs Tartan X 

teddybeer
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 41 reacties
  • 27 januari 2025
Tartan15 schreef:

Hoi, van wat ik er over kon vinden is iedereen neurodivers 😊 misschien bedoel je neuro divergent?  Niet gemeen bedoeld hoor 🙂 Ik heb zelf een angststoornis icm aanleg tot neerslachtigheid, en ben cognitief begaafd volgens verschillende testen op verschillende leeftijden. Ben er eigenlijk nooit zo mee bezig maar ik ben me er wel van bewust. Niet hoogbegaafd maar begaafd dus 🫣. Voor de angststoornis en de neerslachtigheid (die mijn puberteit soms soort van versterken in gedrag) heb ik lichte medicatie en therapeutische oefeningen met consequenties ( betekent beloning en straf als het echt nodig is) waardoor ik gewoon goed kan functioneren.  Het heeft ups en downs maar algemeen gaat het heel goed. Sorry voor het lange verhaal 🤭

Groetjes liefs Tartan X 

Heyy Tartan

Sorry, ik zie dit nu pas maar neuro divergent zal ik idd bedoeld hebben, srry…

Echt een heel interessant verhaal (tot zover ik het kan begrijpen want ik en medische dingen zijn niet de beste match…) en HEEL goed dat je gewoon kan functioneren met de nodige medicatie! En dat lang verhaal is geen probleem voor mij (I LOVE IT)

Ik wens je nog beterschap!!!

Groetjesssssssssss
Smekbeertje

teddybeer
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 41 reacties
  • 27 januari 2025
Silence schreef:

Heyy, 

Ik heb autisme en misschien ben ik hoogsensitief dat maakt voor mij niet echt uit om dat te weten of niet.

Liefs 

Anoniem789 

hoi

Mijn beste vriend heeft ook autisme en 80% van mijn vriendengroep is neurodivergent (1 autisme, 1 ADHD, 2HSP, en de ander is niet neurodivergent.)

Of je HSP bent moet je dan nog uitzoeken (je kan ook een test online gratis doen)

Groetjesss
Smekbeertje

Silence
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • 491 reacties
  • 3 februari 2025

Hi, 

Jaa dat is bij mij ook zo, heel veel vrienden van mij zijn ook neurodivergent. 

Weet ik, die zeggen allemaal van wel, maar ik hoef het niet perse te weten, die hsp is ook een deel van mijn ass. Dus maakt eigelijk allemaal niet veel uit, heb grotere zorgen dan bedenken of ik hoogsensitief ben of niet ;)

Maar dit is natuurlijk voor iedereen verschillend x 

Liefs 

Silence

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen