Mijn webshop.

  • 26 September 2019
  • 12 reacties
  • 357 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo,

Dat ik hier (in succesverhalen) iets neer zet is al best zeldzaam. Maar ben er best trots op.

Dus na vele negatieve topics is er eindelijk iets wat me redelijk positief houdt. Hopelijk. En dat is mijn eigen webshop. Ik wou dit al best wel lang maar wist niet goed hoe ik het moest aanpakken. Until now.

Hij is nog niet online te vinden, omdat hij eerst nog helemaal moet worden aangekleed en moet functioneren. Ben er sinds zondag mee begonnen en hopelijk komt die volgende week woensdag online.

Hieronder de vragen die misschien wel bij je opkomt.

Wat ga je verkopen dan?
Voornamelijk games, controllers, consoles, alles wat bij gamen te maken heeft. En hopelijk in de toekomst ook componenten om een game pc samen te stellen. En iets van custom made dingen.

Heb je zoveel geld dan?
Nee, ik heb maar €120,-. Maar dat is geen probleem ik heb namelijk een dropshipping contract met een groothandel. Dat houdt dus in dat al een klant wat via mijn website besteld, dat ik een factuur maak naar de groothandel, die zorgt ervoor dat de klant de volgende dag zijn product krijgt.

Oh verdien je er dan wel wat aan?
Ja, niet veel. In het contract die ik morgen ga tekenen staat dat ik 35% krijg van de bestelling. Dus stel een klant koopt een spelletje van €100,- levert het mij €35,- op.

En hoe zit dat met acties, gaat dat via de groothandel?
Nee en ja. Nee ik kan zelf volledig de korting bepalen, dit houdt wel in dat stel Ghost recon breakpoint die €60,- kost. Ik die verkoop voor €40,- dat ik daar dus 35% van krijg minus de €20,- die ik zelf moet betalen. En ja, stel dat de groothandel een actie heeft met 3 AAA games voor €120,-. Dan kan ik dat via mijn website ook aangeven en hoef ik zelf niks uit eigen portemonnee te betalen.

En andere bijkomende kosten, als opslag, bezorgkosten, betaal je dat ook zelf?
Nee dat betaald de groothandel allemaal. Daarom gaat er ook 65% van de opbrengst naar de groothandel.

Klinkt erg makkelijk, waar moet je zelf rekening mee houden?
Het is inderdaad niet heel moeilijk. Toch zijn er wel een paar dingen om je aan te houden. Zo krijg je dus niet de volledige opbrengst maar gaat een groot gedeelte naar de dropshipping leverancier. Daarnaast moet je zelf beschikken over een goed werkende website, die constant wordt vernieuwd en word onderhouden.
Als er iets gebeurt tijdens de levering, of tijdens het proces ben jij de eindverantwoordelijke en krijg je dus de schuld en een slecht imago. Stel dat de groothandel een bezorger stuurt die over de weg scheurt en vervolgens je pakket in kreukels aantreft is dat jouw fout.
Ook moet je zelf goed in de gaten houden hoe je aanbiedingen toepast, je moet dat uit je eigen portemonnee betalen. En reclame maken voor je webshop is voor jezelf en gaat wederom uit je eigen portemonnee.

Ga je hier ooit rijk mee worden?
Haha nee. En dat hoeft ook niet. Ik ben bezig met een tweede webshop, en daarmee zou het wat meer winstgevend kunnen zijn. Die tweede is alleen nog op papier. Het is voornamelijk een afleiding voor mij, om beetje positief te blijven.

_______________________________

Ik ben zelf best wel trots op me webshop. En hopelijk houdt het mij positief!

See ya!
Spookyzx.

12 reacties

Het is leuk om eens wat goed nieuws te lezen, zeker op dit forum en zeker gezien je aangeeft dat de rest van jouw topics niet zo super vrolijk zijn.

Is dit echt jouw eigen project, of werk je hier nog met iemand aan?
En heb je jezelf een beetje voorbereid op het papierwerk?
Ik neem aan dat je dingen zoals KvK al hebt geregeld, maar het kan ook interessant zijn om een B.V. te vormen, waarvan jij natuurlijk de enige aandeelhouder bent.
Dat kan heel aantrekkelijk zijn voor de aanspraakbaarheid.

En hoe denk je dat dit gaat werken met sites zoals Bol.com en die van Mediamarkt?
Je lijkt je nogal in hun vaarwater te werpen, dus ben ik benieuwd wat jou dan uniek maakt.
Met je budget kun je geen leverancier worden van niche titels (o.a. uit Azië) en je zit gebonden aan die leverancier, wat hierbij niet helpt.

Dat is natuurlijk niet alles, maar je hebt mijn interesse in dit verhaal gewekt.

Ik weet dat dit niet een "gesprek" moet worden, maar dit is niet bepaald "off-toppic", of wel?
Anders moet ik maar advies gaan geven o.i.d.

In ieder geval veel succes.
Hey Spookyzx

Wat goed dat je een eigen webshop hebt geopend. De gamewereld is een groot mysterie voor mij, moeilijke termen ken ik niet, maar wat je daar in elkaar hebt gestoken, ziet er positief uit.

Misschien is het financieel voordelig om een deel van je site toe te wijden aan tweedehands / vintage game spullen? Die dingen zou je eventueel gratis kunnen binnenkrijgen, zodat je ze, na grondig nazicht, kan doorverkopen.

Voor nuttig advies lees je de reactie van MensPersoon door. Ik meldde slechts graag even dat het erg sterk van je is om, zeker als je het moeilijk hebt, zo'n project in elkaar te steken.

Groetjes
Kenshin
Heyo,

Menspersoon,

Nee het is niet helemaal me eigen project. Me vriendin Demi ( niet echte naam). We wouden allebei graag een webshop beginnen. Onze voorkeur ging uit naar horloges en sieraden. Maar zonder een budget kom je niet ver daar. En dropshipping is via die weg onmogelijk. Daarom ging de keuze uit naar games, consoles, controllers, etc. Dat is ook geen daverend succes maar je verdient er wel enkele tientjes aan per maand. Zij houdt zich voornamelijk bezig met de website qua stijl. Ik hou de cijfers en prijzen in de gaten. Samen doen we dan de klantbestellingen.

Het tweede project is dan de horloges en andere sieraden webshop. Dit project is duurder maar wel makkelijker, hoe gek dat misschien ook niet klinkt. Het 2e project is volledig van ons zelf dus geen dropshipping. Maar dat duurt nog even.

De KvK hebben we inmiddels geregeld, samen met een keurmerk van veilig winkelen. (die was gratis). We hebben al wel gevraagd of Thuiswinkel waarborg ons een certificaat wou overhandigen.

Over die BV daar moeten we nog is nakijken. Eerlijk gezegd helemaam niet aangedacht. Bedankt daarvoor!

Over bol.com maak ik me geen zorgen. En MediaMarkt is degene die ons juist helpt.

Het papierwerk valt trouwens best mee tot nu toe. Wel veel overeenkomsten en contracten. De rest gaat via de computer. En de dropshipping leverancier heeft ons een kant en klaar pakket gegeven. Met alles er op en er aan. We hoeven alleen via het systeem de klantgegevens invullen en het gene wat de klant besteld, dan drukken we op versturen. Dan krijgen we paar uur later de bevestiging dat de gegevens succesvol zijn overgekomen en de klant zijn pakket morgen thuis bezorgd krijgt.
________________________________________

Kenshin,
Vintage en tweedehands producten klinkt wel leuk, daar gaan we zeker naar kijken. Vooral het tweede project gaan we via deze manier werken. We kopen dan een oude voorraad in en verkopen dat voor een veel lagere prijs.

Maar dat moeten we allemaal nog een beetje uitzoeken.

See ya!
Spookyzx.

Hey Spookyzx

 

Hoe staat het met de webshop? Verloopt alles vlotjes?

 

Gr. Kenshin

Heyo,

Kenshin,

De webshop gaat wel redelijk goed. Het loopt niet heel lekker, maar dat komt doordat nog niet veel mensen me kennen.  

Heb al een aantal posters opgehangen in supermarkten en andere winkels. Hopelijk dat er zo meerdere mensen iets bestellen.

De winst van deze maand is €68,24 dat is toch best leuk.

See ya!

Spookyzx. 

Zoals je aangaf zou het kunnen dat extra publiciteit nodig zal zijn om de bekendheid van de webshop naar omhoog te halen. Wel fijn dat jullie al wat winst gemaakt hebben.

 

Gr. Kenshin

Hallo,

Ik zie dat je post al een paar maanden terug is en ik weet niet of je nog steeds bezig bent. Maar ik heb mij de laatste tijd ook verdiept in dropshippen en heb nog wel een aantal tips voor jou:

 

  • Instagram, je hebt aangegeven posters om te hebben gehangen, maar mijn tip is om via Instagram naar accounts tegaan met een aantal volgers 10k+, misschien 5k+ en hun betalen om jouw winkel te promoten. Sommige accounts vragen hier niet zo veel voor vergeleken met je inkomst. Je kan natuurlijk ook jezelf laten promoten door andere sociale media, denk aan Snapchat, Twitter, Google advertenties of misschien zelfs TikTok.
  • Je geeft aan dat je 35% procent van het bedrijf krijgt per product. Maar dit is erg oneerlijk. Dit is omdat het bedrijf het geld van het product ontvangt, ze zouden dit bedrag ook ontvangen als het direct bij hun werd besteld. Het geld naast het vaste bedrag zou jij moeten ontvangen. Want jij harkt nu geld binnen voor het bedrijf, terwijl je een oneerlijk bedrag terug krijgt.
  • Ook zou een tip van mij zijn om te dropshippen via AliExpress of Alibaba (mijn voorkeur ligt bij Alibaba), hierop heb je namelijk meerdere bedrijven die gewend zijn aan dropshippen, hier kun je ook meer inkomsten op krijgen dan nu.
  • Je zou ook Shopify kunnen gebruiken om je webshop op te zetten. Shopify is gebouwd op mensen die hun eigen dropship bedrijf willen opzetten.
  • Ook zou een tip zijn om 1 product te dropshippen. Hierbij focus je op 1 product en kun je meer inkomsten ontvangen, omdat mensen alleen dat product bestellen
  • Ook zou ik YouTubers bekijken die je meer kunnen vertellen over dropshippen en hele tutorial hier over geven, ik zou er twee aanraden: Biaheza en Dan Vas, zij zijn erg succesvol in meerdere dropship bedrijven en verdienen hier best wat mee.

 

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt, of dat iemand anders hier wat aan heeft.

 

​​​​​​​~ Helping Hand

 

Hallo Helping Hand :)

Hij wou graag deze webshop verwijderen in 2020 in een ander topic.

-Dr8gon99

Heyo Helping Hand,

Sorry dat ik zo laat reageer!

Wat Dragon zei klopt inderdaad. Ik ga me meer concentreren op me Twitch kanaal. De webshop is zeker niet slecht. Hij doet het best goed, alleen ja. Het past niet echt meer in wat ik wil gaan doen in 2020.

Ik wil toch graag je tips even beantwoorden.

1. Ik heb zeker ook een beetje promotie gemaakt op mijn insta acc voor Twitch. Ik heb zelf best wel veel volgers daarop. Alleen het hielp niet veel. Ook wel logisch omdat 60% van me volgers Engelsen zijn. Daarnaast krijg ik maar een kleine percentage betaald, als ik daarvoor ook nog alle insta kanalen moet betalen die mij promoten. Hou ik haast niks over.

2. Is het oneerlijk? Ja en nee. Ja, het is misschien oneerlijk omdat jij zorgt dat klanten op jouw site iets besteld, en dat doorstuurt naar het bedrijf. En nee. Je moet begrijpen dat jij eigenlijk maar één iets doet.  Je zorgt voor een webshop en presenteert de producten erop. Het bedrijf doet eigenlijk alles. Ze zorgen dat de producten op voorraad zijn, dat de bestelling wordt verwerkt, word ingepakt, en de volgende dag wordt thuis bezorgd. Als het product niet goed is, dan zorgen zij er ook voor dat het gratis word geretourneerd.  Jij doet niks anders dan de bestelling doorsturen/ verwerken naar het bedrijf. En de reviews positief en negatief te beantwoorden. Dus technisch verdien je "gratis" geld. Omdat het bedrijf zoveel doet, krijg je maar zo veel procent betaald. Het is meer een soort bedankje. Bedankt dat je een klant een product hebt verkocht.  35% is een zeer redelijk bedrag.  Tuurlijk ik wil ook wel 50/60% krijgen, maar dat is gewoon weg niet eerlijk. 

AliExpress, Alibaba en dat soort bedrijven lijken erg leuk en is zeer goedkoop in te kopen,  helaas zijn niet alle producten nou ook zo ontzettend goed. En qua games is daar niet veel keuze. Toch ben ik het met je eens om via deze bedrijven je inkopen te doen,  en voor wat meer te verkopen.  Als je de juiste webshop bouwt kan dit best goed werken.

1 specifiek product dropshippen is niet altijd erg gemakkelijk.  En je moet net het geluk vinden dat je a een bedrijf vind die dat samen met jouw wilt doen, en b consumenten vinden die dat interesseren. Ik denk namelijk zel dat een bedrijf die 1 specifiek product verkoopt niet gauw wilt samenwerken met iemand dis 0% ervaring heeft.

 

De andere tips zijn erg nuttig bedankt daarvoor! Ik stop ermee, maar voor de andere forumgebruikers kunnen deze tips erg handig zijn!

 

See ya!

Spookyzx. 

 

Hallo Spookyzx,

 

Na een week weer online te zijn, zie ik je bericht. Dropshippen is inderdaad lastig. Veel succes met je Twitch carriere!

 

~ Helping Hand

35% omzet per eenheid voor jou is vrij goed bij games.

Besef je namelijk dat Steam, de grootse online winkel PC games een percentage van 30% tot 20%. Natuurlijk werken zijn met een omzet in miljarden, maar het scheelt redelijk wat procentpunten.

Heyo,

I know. En 35% voor een factuur door te sturen? Is zeker ook niet zo slecht. Ik hoefde dit enkele keren per week te doen, en verdiende er toch mooi €100/€150,- per maand mee. 

Het lijkt weinig, maar voor het gene wat ik moest doen, was dit fantastisch,  voelde bijna als slapend rijk worden.😅

 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer