Mijn levensverhaal (je bent goed zoals je bent!)

  • 24 June 2020
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi,

Hier mijn levensverhaal. Hiermee hoop ik iedereen te steunen die precies hetzelfde heeft als ik:

Ik werd geboren op 17 februari 2003, een week te laat. Alles bleek goed te gaan totdat ik bloed moest laten afnemen want de doktoren hadden iets geks gezien. Toen bleek ik een chromosoomafwijking deletie 4Q te hebben (zoek maar ff op, is een beetje lastig uit te leggen dit!) wat betekent dat je spieren niet goed werken dan anderen. Daarna bleek alles weer goed te gaan totdat ik aan mijn ballen moest worden geopereerd, want die lagen op de verkeerde plek bij mij. Ik moest toen ik klein was heel veel naar het ziekenhuis en dat was best irritant. Vanaf 2013 begon mijn zus zich ernstig te misdragen. Dat heeft veel invloed gehad op mij. Het ergste was nog dat mijn zus mijn moeder met een mes bedreigde. Daarvan heb ik nog steeds een trauma, nu niet meer trouwens. Ik ben ook best vaak gepest omdat ik er anders uitzie dan anderen.

In de 2e klas van de middelbare gingen mijn ouders uit elkaar. Ik wist echt niet meer wat ik moest zeggen en mijn wereld stortte in. Toen begon mijn traject bij Lijn5 (zoek ook maar ff op, is een beetje moeilijk!) die mij training gaf en individuele begeleiding. Al hielp dit traject mij goed, nog steeds was ik kapot van binnen. Na een tijdje ging het ietsjes beter.

In de 3e klas van de middelbare ging het opnieuw fout: Ik was op mijn opvang en mijn vader belde me op en zei dat hij me niet meer wilde zien (tijdelijk). Opnieuw ging ik kapot van binnen. In die tijd had ik heel veel aan mijn mentor die een zelfde soort situatie had meegemaakt. Echt super fijn. Na een gesprek te hebben gehad met de kinderrechter ging het allemaal weer beter.

Nog steeds word ik raar aangekeken door mensen die vinden dat ik ¨anders¨ ben. Dat is wel zo, maar ik negeer het gewoon. Alleen mijn zus lijkt het al 17 jaar lang niet te accepteren. Ik ben geslaagd voor mijn examen en ga een opleiding volgen aan het ROC van Amsterdam. Ik ben daarnaast ook een enorme OV-fan en was op 21 juli 2018 aanwezig bij de opening van de Noord/Zuidlijn.

Voor iedereen die ook een beetje ¨anders¨ is heb ik deze wijze woorden:

Laat mensen niet zeggen wat je wel/niet kan. Je bent goed zoals je bent.

Mensen die negatieve dingen over je zeggen, hebben vaak geen vrienden of zijn helemaal alleen.

Maak wat van je leven en geniet van de dingen die je WEL kan ipv die je NIET kan!

Geniet gewoon van het leven en laat je niet beïnvloeden door negatieve opmerkingen!

Hopelijk heb ik jullie hiermee geïnspireerd!
Liefs,

Daniël


1 reactie

Je bent echt een inspiratie voor anderen. Ik ben gek op positiviteit, want ik ben er heilig van overtuigd dat je met een beetje positiviteit de hele wereld aankunt. 

Positivo for the rest of my life!!!!

Reageer