Skip to main content

liedjes geschreven, ben benieuwd naar jullie mening


ik heb twee liedjes geschreven met ai de ene over mijzelf en mijn struggles met sh en zm. en de andere ook over mijzelf en ook een beetje mijn struggles met sh en zm maar ook de struggles met weten wie ik ben en wie ik wil zijn. en zoals de titel al zegt wil ik graag jullie meningen. ik hoop dat jullie het leuk vinden en als jullie het niet leuk vinden is dat okay, maar dan ben ik benieuwd waarom het niet leuk is. veel plezier met lezen.

Couplet 1:
In groep 2 begon het al, de woorden deden pijn,
Ze was zo klein en kwetsbaar, maar niemand die het zag.
Elke dag een nieuwe strijd, ze voelde zich zo klein,
De wereld leek zo donker, geen lichtpuntje in de nacht.

Refrein:
Ze is nu veertien, en ze wil niet meer,
De pijn is te groot, ze voelt zich zo alleen.
Zelfbeschadiging, een schreeuw om hulp,
Ze heeft al een poging gedaan, ze wil niet meer vechten.

Couplet 2:
Elke dag op school, de blikken en de woorden,
Ze voelt zich zo verloren, nergens een veilige plek.
Haar armen vol met littekens, een verhaal van verdriet,
Ze wil zo graag ontsnappen, maar weet niet hoe het moet.

Refrein:
Ze is nu veertien, en ze wil niet meer,
De pijn is te groot, ze voelt zich zo alleen.
Zelfbeschadiging, een schreeuw om hulp,
Ze heeft al een poging gedaan, ze wil niet meer vechten.

Bridge:
De duisternis omarmt haar, een laatste ademtocht,
De pijn te zwaar, de strijd te groot, ze vindt haar rust in de nacht.
Geen stemmen meer die fluisteren, geen licht dat haar nog leidt,
Ze sluit haar ogen, laat los, en de stilte neemt haar mee.

Refrein:
Ze is nu veertien, en ze wil niet meer,
De pijn is te groot, ze voelt zich zo alleen.
Zelfbeschadiging, een schreeuw om hulp,
Ze heeft al een poging gedaan, ze wil niet meer vechten.

Outro:
Haar verhaal eindigt hier, een tragisch slotakkoord,
Een jonge ziel verloren, in de schaduw van de nacht.
We herinneren haar lach, haar dromen en haar strijd,
Maar nu is ze vrij, bevrijd van al haar pijn.

 

dat was het eerste liedje.

nu de tweede (er staan namen in maar dat zijn niet mijn namen, de naam Rose was de eerste naam die mij echt binnen schoot als meisjes naam en Blake heeft een mooie betekenis vind ik. maar ik ken niemand met die namen, ik gebruik die namen niet en ik ben niet van plan ze ooit te gebruiken)

 

(Verse 1) Rose, zo klein en teer,
Verloren in een wereld, zo zwaar en zeer.
Vanaf groep 2, de pesterijen begonnen,
Nu 14, en de pijn is niet verzonnen.

(Chorus) Ze wil graag weg, maar ook weer niet,
Een strijd in haar hart, die niemand ziet.
Zelfbeschadiging als haar stille schreeuw,
Een geheim dat ze bewaart, zo nauw.

(Verse 2) Ze voelt zich meer een jongen, diep vanbinnen,
Maar de angst om niet geaccepteerd te worden, laat haar niet beginnen.
Ze valt op meisjes, maar haar vader mag het niet weten,
Bang voor zijn oordeel, zijn harde woorden, zijn keten.

(Bridge) Elke dag een gevecht, wie ze is en wie ze wil zijn,
Rose verlangt naar vrijheid, zonder pijn.
Ze droomt van een leven, zonder angst en strijd,
Waar ze zichzelf kan zijn, in alle tijd.

(Chorus) Ze wil graag weg, maar ook weer niet,
Een strijd in haar hart, die niemand ziet.
Zelfbeschadiging als haar stille schreeuw,
Een geheim dat ze bewaart, zo nauw.

(Outro) En op een dag, vindt ze de kracht,
Rose verandert, in de nacht.
Ze wordt Blake, sterk en vrij,
Eindelijk zichzelf, zonder een masker erbij.

 

Hey, mooi, gevoelig, soms wanhopig maar daarna ook strijdbaar. Een hulp vraag maar ook een statement, dit ben ik! Zo zie ik deze liedjes! Mooi geschreven! 

Liefs Tover xxx


Wauw, ik ben hier gewoon stil van geworden, je raakt me met je diepe woorden, zo mooi en herkenbaar; echt een talent! 

Liefs 

Anoniem789 


Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

 

wat een prachtige maar ook droevige teksten heb je geschreven! Waarschijnlijk weet je het al wel, maar toch wil ik het even gezegd hebben, je kan altijd bij De Kindertelefoon terecht om over je gevoel en je situatie te praten. De Kindertelefoon is elke dag geopend voor bellen en chatten tussen 11 en 21 uur, en als je over je zelfmoordgedachten wil praten dan kan dat dag en nacht bij www.113.nl .

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon


Wat een mooie maar droevige liedjes @ikweethetnietmeer2009 , ik zou inderdaad even chatten met 113 of heb je dat al gedaan?

Ik ben er gewoon helemaal stil van

Groetjes mij @anoniemxv

 


Toen ik het forum opende om het te lezen maakte ik me al helemaal klaar op negatieve reacties. In mijn ogen is het niet eens zo goed. En ik dacht het is te gevoelig om leuk te zijn. Maar toen ik de reacties las werd ik echt blij.

En om even @Anoniemxv te antwoorden. Ik heb al eens met 113 gechat maar dat is mij niet bevallen. Ik had een hele tijd gewacht, met iemand gepraat die kijkt wie je het beste kan helpen en die zorgt dat je niet tijdens het gesprek zm pleegt en dat alles om te horen te krijgen dat er niemand beschikbaar was en dat ik het de volgende dag beter nog een keer kon proberen. Dat is voor mij echt een teleurstelling geweest en ik heb besloten het niet nog een keer te doen.

En ik heb ook wel eens met de kt gechat maar dat helpt voor mij niet. Ze zijn heel aardig enzo en ik geloof best dat ze mensen helpen maar mij niet. Dan wordt er bijvoorbeeld gevraagd wat ik wil dat er gebeurt. Maar dat weet ik niet omdat ik met de kt chat zodat kunnen helpen en mij vertellen wat nu handig is. Maar dat is hoe mijn hoofd werkt en ze kunnen niet hune hele training anders doen omdat 1 iemand het niet fijn vind om die manier.

 

Maar ik vroeg me af, zou ik verder gaan met deze liedjes (of een ervan) en dan de tekst inspreken en er muziek onder zetten?

Dat gaat de komende tijd in elk geval  niet gebeuren omdat ik keelpijn heb, maar ik kan het altijd een kans geven.


Hoi @ikweethetnietmeer2009 

Ik vind het goeie liedjes, het doet mij een beetje denken aan: a song about self harm geüpload door: calm land of calmness (geen link want ik weet niet of het mag van de KT bevat hoe ze doodgaat)

En ik denk dat het leuk is als je verder gaat met de liedjes, Groetjes Ik


Hey @ikweethetnietmeer2009  antwoord op je vraag: ik zou dat zeker doen! Vooral als je dat leuk en helpend vind. Eens met de goede reacties van @SadLightbulb  @Anoniem789 en @Anoniemxv  Liefs, Tover xxx 

P.S. erg lief ook uw reactie @Marieke ! Ook eens!


@ikweethetnietmeer2009  jaaa zeker doen, zou heel leuk zijn! 


Heyyy @ikweethetnietmeer2009 , 

Wat een prachtige songteksten, ze hebben me echt geraakt, en als antwoord op je vraag, ik zou er zeker mee verder gaan!! Ben het eens met @Tover01  en de anderen:)

Liefs van mij❤️


Ik wil even zeggen dat je woorden hebben mij diep geraakt en ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen


@ikweethetnietmeer2009 , 

Als het jd helpt af te lijden van sh of gewoon überhaupt leuk vind, zou ik gewoon doorgaan met liedjes schrijven hoor

Groetjes mij @Anoniemxv 


ik vind het geweldig! Het raakt me zo! Ik schrijf zelf ook teksten en ik vind het super mooi. Je schrijft over zelfbeschadiging. Ik heb het zelf ook een keer geprobeert maar heb niemand het verteld. Weet dat je niet alleen bent ♡


Wat mooi geschreven @ikweethetnietmeer2009!

Ik vind het altijd heel mooi om te zien hoe sommige mensen hun gevoelens op zo'n manier kunnen uiten. 

Liefs @NoahLovesYou 


Reageer