is het normaal om op je 13e nog een speen te hebben

  • 12 May 2023
  • 9 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 7

hey ik heb dus nog een speen maar ik weet niet f dat normaal is ik vind het fijn in ieder geval maar ja ik weet dus niet of het normaal is heel graag hulp aub dankjewel


9 reacties

Hey,

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Lijkt me niet normaal, maar wat maakt het uit. Als iedereen normaal is, wordt het wel een beetje saai, vind je niet?

Ik eet rauwe spaghetti en macaroni is ook niet normaal, maar ik vind het lekker. Trek je niks aan van wat andere er van vinden.

Adios!

Ik vind het niet echt normaal, een speen is voor baby’s en kleiner kinderen maar kan echt niet meer als je 13 bent… Maar ja dit is mijn mening, als jij je goed voelt erbij lekker doen want onze meningen doen er helemaal niet toe, of ga je stoppen als je een paar keer hoort dat het niet normaal is?

@OnbekendeAnnoniem 1 van mijn zussen eet ook vaak ongekookte pasta 🤣 verklaar haar altijd voor gek 😂

Reputatie 7
Badge +17

Echt ‘normaal’ is het niet idd. En volgens mij is veel een speen gebruiken ook slecht voor je gebit.

@OnbekendeAnnoniem@TikTak ongekookte pasta? 🤢 Maar ja, ieder z’n ding😂

Reputatie 7

ow oke maar ik denk niet dat ik er zomaar mee kan stoppen sorry

Reputatie 6
Badge +2

Wat maakt dit toch uit mijn vriendin had sinds vorige maand ook nog een en ja je kan een slecht gebit krijgen . je @OnbekendeAnnoniem  ja dat is waar als iedereen normal is is het op de wereld een beetje saai. @OnbekendeAnnoniem ONGEKOOKTE PASTA GATVER!!!!

 

Reputatie 7

@OnbekendeAnnoniem  ieuw ongekookte past wtf

@Anomiempjeje  tnx voor je fijne reactie! ik ben er achter gekomen dat ik met speen veel fijner en sneller slaap!

Het maakt niet uit zolang jij het fijn vind en je er verder geen last van hebt qua gezondheid is het goed

Reputatie 7
Badge +12

Ik persoonlijk nooit gehoord van een 13 jarige die een speen heeft, dus ik denk niet dat dat normaal is, maar ja wat is normaal? Ik heb wel gehoord van mensen die nog duimen als ze 15 zijn, en dat is ook een soort van speen.

-OnlyMe

Reputatie 1
Badge

Hi! Een speen is erg slecht voor de vorming van je gebit, het gaat daardoor erg scheef staan. Vandaar dat er weinig mensen zijn die een speen nog gebruiken. Ik zou aanraden om langzaam te stoppen, steeds minder zegmaar, bvb om de dag. Volgens mij is een speen fijn omdat het je lichaam aan borstvoeding eten doet denken. Daarom werkt het zo goed bij baby’s. Toch kun je er best wel wat klachten van hebben. Hopelijk helpt die info!

Reageer