Ik ga met forumpensioen :)


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi

 

Zo zeg, ik word oud. Al negentien, over enkele dagen. Daarom maak ik graag even dit topic aan, om te laten weten dat ik na komende zondag officieel verdwijn.

 

Nu ik hier toch nog ben, complimenteer ik de Kindertelefoon en hun medewerkers graag even. Hoe cool is het dat jullie een plek als deze hebben gecreëerd. Een mooie plaats waar iedereen alles veilig en in vertrouwen kwijt kan, ondersteund door lieve en begripvolle reacties van forummers.

 

Daarbij heb ik een hoop bijgeleerd op dit forum. Dat een glas halfvol is bijvoorbeeld, en niet halfleeg, dat je moet doen wat goed voelt en je niet moet laten tegenhouden door andermans mening, en dat je jezelf gelukkig mag prijzen, wanneer je iets hebt waarvan afscheid nemen zo moeilijk is.

 

Oh ja, mag ik nog voor één keer wat advies meegeven? Het allerlaatste? Dat zou dan zijn dat je eerst voor je eigen welzijn moet zorgen, voordat je je op dat van een ander richt. Een beetje zoals een zet eerst je eigen zuurstofmasker op-situatie in het vliegtuig. Krijg je namelijk geen lucht meer omdat je eerst iemand anders masker probeerde opzetten, duurt het niet lang voor jullie beiden verloren zijn. 

 

En tenslotte, wie weet, als het lot zo uitgestippeld is, komen we elkaar nog tegen :) In ieder geval hier nog een mooie quote. Geen idee van wie die is: Even if we can’t be together in the end, I’m still glad that you were a part of my life.

 

Ichi-go ichi-e

 

Kenshin


323 reacties

Hey Kensin

 

we ruilen de rollen eens om 🙃 ik wist niet dat dat ooit zal gebeuren. 
 

 

dat je moet doen wat goed voelt en je niet moet laten tegenhouden door andermans mening

deze zin komt me bekend voor 🤔. Ik denk dat ik het weet! Het is mijn handtekening. Leuk dat je iets van me geleerd hebt. Volg je toch niet voor niks mijn gigantische topics 

 

Kenshin dit vraag ik me al een tijdje af. Eigenlijk sinds dat Pin, Ronald2001, MenMs en ik minder reageerde op topics hoe het forum zal blijven staan als jij weg gaat. En nu is het zo ver jij gaat over een paar dagen met pensioen. Dus mijn vraag is heb je een vervanger gevonden?

en ik heb nog een vraagje haha. Wat ga jij in al die vrijetijd die je hier besteed wat ga je nu doen met al die vrijetijd?

 

KT ik heb nog een vraagje voor jullie. Kunnen jullie Kenshins account laten bestaan? Want anders zie je zo veel reacties van Anonymous en dan kan je eigenlijk niet meer volgen wie tegen wie praat. En ik vind dat Kenshins naam in ere gehouden moet worden. Want Kenshin is echt goud voor dit forum (geweest). 
 

Kenhsin, ik heb zo veel geleerd van je. En ik heb zo veel bewondering voor jou als formur maar ook enorm als persoon. Ik ga je echt heel erg missen. 
 

groetjes blue 

 

Lieve Kenshin,

Ik jank.

Ik ben nu niet in de gelegenheid om goed de tijd te nemen voor de reactie, zoals ik zou willen. Ik wil wel alvast wat schrijven, want ik ben bang dat ik de emotie die ik nu heb anders niet juist kan overbrengen. Wellicht volgt er nog meer. 

Ik heb de afgelopen tijd veel emotionele berichten gelezen. Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Jij hebt ze (natuurlijk) ook gelezen. 

Toen ik je leerde kennen op het forum was ik hier heel actief. Toen mij dat niet meer lukte door persoonlijke redenen, merkte ik dat jij postte waar ik dat altijd deed. En meer zelfs. Dat gaf me een gerust gevoel om zelf een stapje terug te doen en mijn eigen zuurstofmasker eerst op te zetten. 

Je bent mijn forumvriend geworden. Dat mag ik wel zo zeggen toch? 

Ik ga je missen. Ik ga je missen om de interacties met jou op het forum. Ik ga je missen als aanwinst op het forum. Ik ga je missen in de reacties. Ik ga je missen als aanvulling op mijn reacties. Ik ga het missen om jou aan te vullen of om simpelweg een klavertje vier te geven aan jouw complete en zorgvuldig opgebouwde reacties.

Maar waar afscheid is, is een nieuw begin. Ik gun je alle goeds en ik ben blij voor jou dat je nu een mooie volgende fase in je leven kan beginnen. 

Kenshin, je bent een echte zeldzame diamant, een forum-legende. Jouw forum paspoort staat in mijn hall of fame.

 

"How lucky am I to have something that makes saying goodbye so hard."

Eén van m'n favoriete quotes die vaak als een Pooh quote wordt aangehaald, maar dit niet is. Desondanks een prachtige quote. 

Als je de natuur in trekt, denk dan eens terug aan wat een forummer ooit van jou heeft geleerd:

"Het is altijd belangrijk om tijd vrij te maken voor de dingen die er toe doen. Dus maak tijd vrij om eventjes - al is het maar 10 seconde - een boom te knuffelen." -Pin

Ik zal het zeker doen en dan denk ik aan jou en alles wat je me (o.a. over bomen) hebt geleerd. 

Gr. Pin

Edit: Zie je, ik vergeet nu al iets belangrijks. Ik sluit niet af met groetjes, ik sluit af met een buiging. De diepste tot nu toe.

*buiging*

Doei Kenshin 🙂

Hi lieve Kenshin,

 

het heeft even geduurd, maar nu heb je toch nog, al is het op de valreep, een eigen topic aangemaakt :wink:

Liever had ik natuurlijk gelezen dat je hier voor altijd zou blijven, maar ja, ook al ben je hier strakjes niet meer lijfelijk aanwezig, jij zal hier voortleven in alle reacties die je hier gepost hebt. Je hebt met je posts veel mensen geholpen (niet in de laatste plaats ons) en ook in de toekomst zullen jouw reacties anderen hier nog helpen.

Vaak ging het (zeker voor ons gevoel) verder dan alleen de woorden die geschreven werden. Tussen de regels door gebeurde er nog meer.

Het zal wennen zijn als ik over een week hier op het forum kijk en dan niet 's morgens jouw naam als één van de eersten bij de nieuwe reacties zie staan…..maar het leven gaat door en dat is ook wel weer goed.

 

Twin en ik herinneren ons nog goed dat jij hier je eerste reactie in een topic van mij postte. Om ons dat te herinneren is op zich al redelijk uniek natuurlijk, maar dat geeft wel aan dat jij altijd al speciaal bent geweest voor ons.

Het was in een beetje een onstuimige tijd, want iemand had vanwege persoonlijke omstandigheden, heel kort daarvoor plotseling afscheid moeten nemen.

Hoe dat ongeveer ging kun je terug lezen via de link:

https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/stapelverliefd-op-jur-terwijl-ik-verkering-heb-met-luca-ik-wil-ze-het-liefst-allebei-maar-hoe-dan-34790?postid=277505#post277505

En toen was jij daar (een paar reacties na bovenstaande link). Bijna naadloos vulde jij de ontstane 'leegte’.

Het eerste half uur waren we nog in verwarring, maar toen wisten we het zeker, jij zou een waardige ‘opvolger’ zijn en dat is ook gebleken.

Het klinkt natuurlijk raar om te zeggen dat iemand zo makkelijk inwisselbaar zou zijn voor iemand anders. Maar zo voelde het niet en zo was het ook niet…..

 

Ooit had jij als handtekening:

New beginnings are often disguised as painful endings

Dat zinnetje maakte alles duidelijk en wij wisten dus dat het goed kwam.

 

Deze keer zal waarschijnlijk anders zijn.

Het is misschien een afscheid, maar afscheid nemen klinkt altijd zo zwaar, alsof iets voorbij is, dat het afgelopen is en nooit meer terug komt.

Zo is het nu ook weer niet volgens ons, je kunt ook afscheid nemen van iets om juist door te kunnen gaan met iets anders, iets nieuws. De wereld ligt aan je voeten. Maak er iets moois van.

 

from: https://www.quotemaster.org/endings+and+beginnings

 

Die tijd is nu (bijna)  aangebroken. Het zal wennen zijn. Voor jou en ook voor ons….

 

We zien je volgende week maandag al zitten achter je toetsenbord en je gaat ‘zeker en vast’ nog veel harten raken met wat je schrijft, wat je doet en vooral wie je bent:

 

 

We gaan ons er doorheen slaan.

 

Shouganai.

 

Het mag hier dan wel een afscheid zijn, maar weet dat sinds je  in ons hart zit en dat zal voor altijd zo zijn.

Eens team M&M's is voor altijd team M&M's.

 

Ik voel een liedje aankomen. Dat deden we ook vaker over en weer, dus waarom ook nu niet nog eentje, nu het nog kan:

Take That - Never Forget (Video)

oeps, nou dacht ik serieus dat twin en ik in onze blote kont en verderop dansend in die video zaten….:joy::rofl:

eigenlijk vind ik het volgende nummer mooier

Take That - Back for Good (Official Video)

want hierin zingen ze ‘I want you back for good’, maar ja, we have to 'Let it be’

 

The Beatles - Let It be lyrics

maar dan wel met aangepaste lyrics:

 

en

Nou ja, zo kan ie wel weer :yum:

 

Oh, misschien is het wel leuk (of heel vervelend, wat we niet hopen natuurlijk) om nog een kleine anekdote te vertellen.

Twin en ik wilden pas geleden een haiku voor jou schrijven.

Nou kunnen we nog niet eens een fatsoenlijk Sinterklaas gedicht in elkaar flansen, dus ja, vanuit het niets een haiku gaan schrijven was misschien wel wat hoog gegrepen, maar wij laten ons door niks tegen houden en gingen op onderzoek uit.

Waar moest het over gaan en wat moest er dan in staan. Twin zei zoiets als, Kenshin is altijd zo goed met woorden, zo doordacht en wijs, dus hij moest denken aan een uil. Alsof uilen praten, maar ja, hij kent alleen Meneer de Uil van de fabeltjeskrant, dus, het is hem vergeven. Niet dat we jou echt zien als een uil, maar toch, een uil is slim en wijs wordt er altijd gezegd.

Nu blijkt dat ook weer wat tegen te vallen, tenminste als je weet wat Maarten van Rossem (dacht ik) er over gezegd heeft een paar weken geleden in het programma 'De slimste mens’. Ik kan het fragment zo snel niet terug vinden, misschien dat ik later nog een linkje post.

Het kwam er op neer dat hij zei dat een uil heel goed kan zien en luisteren kortom waarnemen, dus wij (twin en ik) keken elkaar toen aan en dachten, we zitten goed, want dat past echt bij Kenshin.

Alleen de volgende opmerking deed ons twijfelen. Het hersengedeelte voor die zintuiglijke waarnemingen is bij de uil kennelijk zo groot dat er amper nog ruimte in het hoofd van de uil is voor andere hersendelen, met andere woorden, voor de rest zou een uil eigenlijk niet zo veel kunnen. Tsja, toen was het duidelijk voor ons, Kenshin is geen uil of is niet te vergelijken met alles wat een uil ook is.

Toen zijn we een andere weg in geslagen en zijn uitgekomen op deze haiku. We hadden 'm al eerder in een ander topic gepost, maar we vinden dat ie hier niet mag ontbreken:

 

Lief luisterend oor

Onopvallend aanwezig

Oorverdovend stil

 

Het ga je goed Kenshin :relaxed:

Ichi-go ichi-e

 

 

Liefs en hugs van

M&M's en twin en de rest :two_hearts:

 

Omdat ik na 2 minuten alweer realiseer dat ik vergeten ben wat dingen te zeggen:

 

‘Ik jank.’

'Dan zijn we al minstens met twee.'

Maak er maar 3 van.

 

'Bomen knuffelen kan ons verbinden. De knuffel die ik aan een boom geef, kan de boom doorgeven via de grond, recht naar de boom die jij knuffelt. Dan ontvang jij mijn knuffel via de boom. Ik roep dus iedereen massaal op om bomen te knuffelen, ok?'

Oh jee. Dit was ik al weer helemaal vergeten. Zoveel mooie herineringen met jou @Pin en @M en Ms. ik kan me heel wat rare gesprekken herrineren met heen en weer verwijzingen naar onze andere topics (waar we overigens snel eens verbod op kregen) wat me wel heeft maken lachen en serieus een verschil heeft gemaakt.

 

*buiging*

Ah nog zo'n mooie herrinering. Vgm was het eerst *knuffel* of *hugh* maar omdat ik zo'n hekel had (en heb) aan mensen aanraken werd het buiging :) (of vergis ik me nu?)

 

*buiging*

(Vertaling: heel erg bedankt. En ik heb heel veel respect voor je Kenshin)

Ik vind het super hoe al m’n forumvrienden, als ik jullie zo mag noemen, hier een bericht plaatsen :slight_smile:  Heel erg bedankt allemaal :blush:

 

Hey @ronald2001 

 

Blij van jou te horen :slight_smile:  En graag gedaan, van de reacties enzo. We hebben elkaar inderdaad al even niet meer gesproken, maar ik houd sowieso goede herinneringen aan je over :slight_smile:  Jij ook alle geluk toegewenst, in het nu en in de toekomst :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Hey M&M’s

 

Bedankt voor je reactie :slight_smile:  Mooie uitleg rond boomknuffelen, die komt zeker van pas, en een waardevolle boodschap rond dat liedje ‘Sorry’. 

 

 

Aan iedereen:

 

Ik zag in dit topic (voor de grap) voorbijkomen dat ik ook gewoon een nieuw account zou kunnen aanmaken. Dat ga ik niet doen. Ik vind het niet fijn wanneer er gelogen wordt over dingen als leeftijd, dus ga ik dat zelf ook niet doen. Iedereen heeft zijn tijd van komen en gaan op het forum, en mijn tijd van gaan, is gekomen. 

 

Ook heb ik voorbij zien komen dat negentienjarigen pas rond november verwijderd zullen worden. Heel grondig heb ik het topic rond die aanpassing in leeftijden enzo niet doorgenomen, maar ik deel alvast even mee dat ik op 10 augustus daadwerkelijk het forum verlaat. En dat om volgende reden. 

 

Mijn fysieke gezondheid is niet zoals die hoort te zijn. Daar krijg ik over enkele dagen dan ook een behandeling voor. De kans zit erin dat ik door die behandeling voor een tijdje sowieso te zwak zou zijn om online te komen. Ben ik eenmaal goed hersteld van die behandeling begin ik aan mijn opleiding in de zorgsector, waar ik graag mijn volledige aandacht op richt. Heb ik mijn opleiding succesvol afgerond, kan ik weer aan de slag met het helpen van mensen, maar dat dan via mijn werk, op een professionele manier. Wel sluit ik niet uit dat ik me ooit als vrijwilliger aanmeld bij de Kindertelefoon, als chat- of belmedewerker ofzo :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey @RedHex 

 

Thanks voor je berichtje :slight_smile:  Heel lief. Ook dat je zal bidden voor me; dat voelt goed. 

 

 

Hallo @Gebruiker c 

 

Dankje voor je reactie :blush:  Wat lief dat je een kaarsje gaat branden. Graag zeg ik ook nog even dat ik jou echt een cool iemand vind. Iemand die het niet gemakkelijk heeft gehad, dat las ik in een ander topic, maar nog altijd iemand die klaarstaat voor anderen. En dat vind ik mooi. 

 

 

Hi @Spookyzx 

 

Dankjewel :slight_smile:  Ik ga jou, en velen hier, missen. Ik wens je het beste toe op je nieuwe thuis, met je opleiding, en met het leven in het algemeen. Jij kan het :yellow_heart:

 

 

Morgen op 10 augustus word ik negentien (dat had ik misschien niet zo duidelijk gezegd). Vandaag is dus mijn laatste dag hier. Ik maak er het beste van, samen met jullie :slight_smile:

 

 

Gr. Kenshin

Hi TheMightySlayer

 

Superlief, dankjewel :slight_smile:  Ik ga cupcakes bakken nu. 

 

Gr. Kenshin

Hi Pin

 

Altijd prettig om jouw naam te zien verschijnen :slight_smile:

 

‘k Weet niet of je het in Blue zijn topic of hier al gelezen hebt, maar ik ben van plan om voor elke forummer die ik wat kende een boom uit te kiezen en die dan de naam van die forummer te geven. Mis ik dan één van jullie of heb ik gewoon wat vriendschap te bieden, kan ik die boom knuffelen. Degenen die dit wat lijkt kunnen hetzelfde doen :deciduous_tree:

 

Ik denk dat ik voor jou, Pin, een sterke eik ga uitkiezen (en nee; je bent geen eikel). Eiken staan voor moed, bescherming, en genezing. Want die dingen ben je voor me, en wens ik ook jou toe. Voor @M en Ms kies ik een naaldboom uit, zo eentje die zelfs door moeilijke tijden zoals winters heen zijn naalden, zijn kracht, moed en positiviteit, behoudt. Of wacht, kan je een naaldboom wel hartelijk knuffelen?

 

‘Door jou wil ik meer plaatsen en weer actiever worden, maar door jou doe ik dat niet en doe ik het op mijn eigen tempo.’

Mooi. Zo hoor ik het graag :slight_smile:  Ik zie je graag voorbij komen, maar het liefst zie ik je doen wat op dat moment oprecht het beste is voor je.

 

Al een tijdje zit ik heen en weer te ijsberen in mijn kamer, denkend aan wat ik op jouw lyrics zou kunnen antwoorden. Ik vind ze namelijk heel mooi en passend, maar kan niets zinnigs bedenken om te zeggen :sweat_smile:  Dan maar nog een liedje erin gooien. Het liedje beschrijft zeg maar wat ik jullie toewens. 

 

May It Be - Enya (alweer niet de officiële video, maar wel een mooie, vind ik)

 

May it be an evening star
Shines down upon you
May it be when darkness falls
Your heart will be true

… 

May it be your journey on
To light the day
When the night is overcome
You may rise to find the sun

 

Ik hoop dat ik je niet al te vaak meer aan het janken heb gebracht in deze reactie, en dat je niet in een depressieve bui zit. Daarnaast geef ik graag even mee dat ik wenste meer voor je betekend te kunnen hebben, maar ik denk dat dat mijn plaats niet is. Ik hoop dat je omringd bent met personen die je ondersteunen en helpen waar ze kunnen, zodat wij elkaars gedachten in kunnen gaan als een herinnering aan een mooie tijd samen :slight_smile:

 

*buiging*

Gr. Kenshin

‘t Is denk ik tijd dat mijn account verwijderd wordt, dus ik ga me vanaf nu stil houden :slight_smile:  Het ga jullie goed :four_leaf_clover:  Geniet nog van de cupcakes :birthday:

 

Gr. Kenshin

Oké Kenshin, geniet van je verjaardag :blush:

 

*buiging*

Hey M en Ms, en iedereen om je heen

 

Bedankt voor je lieve reactie, de liedjes, en de anekdote :green_heart:

 

‘Dat zinnetje maakte alles duidelijk en wij wisten dus dat het goed kwam.’

En daar excuseer ik me nog graag even voor. Voor de verwarring, en voor het schrikken. Maar tjah, persoonlijke omstandigheden dwingen je soms tot dingen die je anders misschien op een minder impulsieve manier had kunnen aanpakken. Voor zo’n gevallen heb je kintsukuroi nog, om de brokken te lijmen. 

 

Laten we er nog een liedje ingooien. ‘t Gaat vooral om de eerste zin: How can you miss someone you’ve never met? Verder wil ik met het liedje, dat niet zo vrolijk is, er geen droevige boel van maken, maar ‘k vond die eerste zin zo mooi. ‘t Zal zo zijn dat ik jullie mis zonder jullie ontmoet (als in “in het echt”) te hebben.

 

Nog een liedje, met een algemene boodschap voor wie dit ook moge lezen:

Bless you with love for the road that you go

May you sail far to the far fields of fortune

May you find kindness in all that you meet

May there always be angels to watch over you

To guide you each step of the way

To guard you and keep you safe from all harm

May you bring love and may you bring happiness

Be loved in return to the end of your days

 

Gr. en knuffel, Kenshin

Hey @xLisa 

 

Thanks voor je reactie :slight_smile:  Ik zie jou altijd graag voorbijkomen in een topic. Het beste gewenst :four_leaf_clover:

 

 

Hi @Pin 

 

‘Ik jank.’

Dan zijn we al minstens met twee.

 

‘Je bent mijn forumvriend geworden. Dat mag ik wel zo zeggen toch? ‘

Tuurlijk :green_heart:  Je zit voor altijd in m’n hart, Pin. Je bent een uniek, verstandig, krachtig, en dapper iemand, en ik zal je missen. Ik hoop dat jij het in de toekomst wat minder zwaar krijgt, want als ik het goed begrijp, heb je het niet gemakkelijk. En dat terwijl ik jou alle geluk van de wereld toe wens. 

 

Nogmaals; ik ga jou missen, Pin. Echt. Wat we hebben opgebouwd op dit forum vind ik erg uniek. Ik vond het grappig hoe onze reacties elkaar mooi aanvulden, hoe we in serieuze tijden plaats vonden voor humor, enzovoort. 

 

Als jij mij een diamant noemt, noem ik jou een amethist. Amethist staat onder andere voor oprechtheid, waarheid, bescherming en heling. Dat past mooi bij je, vind ik. Je bent volgens mij ook gewoon prachtig, net als een amethist. 

 

Bomen knuffelen kan ons verbinden. De knuffel die ik aan een boom geef, kan de boom doorgeven via de grond, recht naar de boom die jij knuffelt. Dan ontvang jij mijn knuffel via de boom. Ik roep dus iedereen massaal op om bomen te knuffelen, ok?

 

Oh trouwens, Pin, jouw diploma dat je laatst in elkaar knutselde staat ook al tussen de andere forum-kunstwerken die op mijn altaar (persoonlijk heilig plekje) komen :slight_smile:

 

*buiging*

 

Hallo @TheMightySlayer 

 

Oh hey, Thunder en Tyler :slight_smile:  Stellen jullie het goed bij TheMightySlayer? Ik ben overtuigd van wel. Geef TheMightySlayer maar een lieve knuffel in mijn naam, Thunder en Tyler. Dat doen jullie vast goed. 

 

Gr. Kenshin

Hallo iedereen

 

Vaarwel

Sayonara

Novaer

 

Dat laatste is ‘vaarwel’ in het Sindarijns. Letterlijk vertaald als ‘be well’. En dat wens ik jullie toe: dat het jullie goed gaat :yellow_heart:  Tuurlijk komen er in het leven moeilijke en fijne momenten, dalen en pieken, voorbij, maar dat kunnen jullie aan. Echt. Ik geloof in elk van jullie. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

We zullen je met z'n allen missen! 

We zullen een heel waardevol forumlid verliezen. Op (bijna)ieder topic een reactie van jou. Een lange, uitgebreide. Zelfs al kijk je niet naar de naam, als het een lange reactie is, is die 9/10 van jou. Jammer dat je ervan door gaat/moet. 

Mensen zoals jij zijn er niet veel. Je staat iedere dag klaar, voor mensen die je niet eens kent. Hopelijk help je in je verdere leven nog veel mensen, daar ben je namelijk echt goed in. 

Ik denk dat ik in naam van iedereen hier kan spreken als ik zeg dat je ons gerust hebt gesteld. Als iemand hier zich slecht voelde was je er altijd. Voor iedereen van ons. 

Het ga je goed vriend!

Oja, gelukkige verjaardag! Doe er nog veel bij zou ik zeggen! 🎂🎂

We zullen je missen!😥💔

Kaas123

Hey 

 

MenMs we hebben de rollen goed verdeelt. Jij zorgt voor de hapjes en ik zorg voor het afscheids cadeautje van onze vrienden groep. Nouja niet iedereen staat er op. Deze foto is gemaakt met toestemming van de gene die er op staan. Als iemand anders er ook nog op wilt. Moet je het even zeggen dan maken we gewoon een nieuwe op de zelfde plek met jou er bij 🙃

 

nou namens Pin, Mensens en Twin en mij natuurlijk hebben we een cadeautje voor je. 
we hadden geen inpakpapier. En de winkel had geen leuk inpakpapier. Dus je krijgt hem gewoon zo. Ik was van plan om hem morgen avond af te maken en hem dan via mijn topic te geven. Maar als we hier toch zijn met z’n alle kunnen we hem hier toch ook geven?

 

Vind je hem mooi? 
MenMs en twin hebben even een groeisbeurt gehad vandaar zijn ze langer…

ik hoop dat je je afscheids cadeau leuk vind! 

groetjes blue 

Hey @TheMightySlayer 

 

‘Mijn katjes begonnen meteen te spinnen. <3’

:blush:

 

En inderdaad, wie weet tot later nog een keer :slight_smile:

 

 

Hi @M en Ms 

 

Het is me nog wennen aan die nieuwe profielfoto van je, maar ik vind ‘m helemaal geweldig :slight_smile:  Bedankt voor de hapjes, trouwens. Die maken het nog een stuk knusser :cocktail:

 

 

Hallo @Gebruiker c 

 

Thanks voor de verjaardagswens (dat rijmt) :blush:  En ‘t is wederzijds, dat gemis; ik ga jou ook missen. De sterke jij, de doorzetter, de lieve reactie-plaatser. In ieder geval bedankt voor je reactie hier, het doet me enorm veel plezier (nog een rijmpje). 

 

*buiging* terug

 

 

@Kaas123 

Bedankt voor je lieve reactie, en voor de verjaardagswensen :slight_smile:  ‘t Wordt een heel dubbele verjaardag; aan de ene kant cool dat ik een jaartje ouder word, aan de andere kant lastig dat ik het forum moet verlaten. Maar ja, gelukkig zijn jullie er nog. Ik vertrek dan ook in alle gerustheid dat jullie hier nog wel een tijdje blijven :slight_smile:

 

 

@iedereen    

Jullie hebben allemaal een plekje in mijn hart veroverd. Een heel mooi plekje, omgeven door bomen, goede sfeer en de hapjes van M en Ms. Ik zal jullie nooit vergeten :green_heart:

 

Gr. Kenshin

Hey @M en Ms 

 

‘Wij vonden jou ‘onvoorzichtig’ worden, maar konden niks doen.’

Tjah, als je graag wat duidelijk wilt maken wanneer het een en ander verandert, word je er misschien snel wat enthousiast in. 

 

‘Btw, ik zie onder de ‘nieuwe’ generatie forummers ook al verschillende die het hier echt heel goed doen.’

Daar heb je gelijk in  :slight_smile:

 

 

@Stef 

‘Nu sta ik er met mijn simpele verkaardagswensen schameltjes bij...’

Oh nee hoor, ik was heel blij met je bericht :blush:  ‘t Is gewoon al leuk om van je te horen. 

 

 

@Gebruiker c 

‘dit is de eerste keer dus hopelijk is het niet storend’

Jouw knuffel vibes storen nooit :blush:  Kom eens hier, voor nog een extra knuffel, als je in de mood bent :hugging:

 

Ik zelf zal hier nog zeker even rond gaan , misschien niet altijd even actief, maar ik zal ze altijd blijven lezen en soms reageren.’

Da’s fijn :slight_smile:

 

 

Gr. Kenshin

Hey Pin

 

Prachtig :green_heart:  Wat je daar zegt. Een heel mooie quote, en een nog mooiere toelichting van je. 

 

‘Graag had ik je daarmee geholpen waar dat had gekund, maar mijn middelen zijn uiteindelijk ook maar beperkt.’

Dat heb je al gedaan; me geholpen :slight_smile:  In deze reactie bijvoorbeeld, of je vorige, maar ook in andere reacties over het hele forum heen, zelfs al waren die niet direct aan mij bestemd. Jouw woorden kunnen erg steunen. Onthoud dat, alsjeblieft :deciduous_tree:

 

Jouw betekenisvolle buiging beantwoord ik met een buiging waarbij ik voor je neerkniel, niet op een onderdanige manier, maar wel op een diep respectvolle manier, waarop ik je graag bedank voor al je mooie woorden.

*buiging*

 

Aan iedereen:

Ik hoop dat de moraal van dit topic mag zijn dat je, wanneer je dat nodig hebt, tijd voor jezelf neemt, en dat eventueel zelfs openlijk durft toe te geven. Eerst wilde ik hier vertrekken als de “sterke” Kenshin die gewoon zo de wijde wereld in stapte, maar daarna heb ik er toch maar voor gekozen om openlijk te delen wat er verder nog speelt, rond mijn gezondheid bijvoorbeeld. Mijn punt is: geef gerust aan wat er aan de hand is. Op die manier kan je anderen vaak een hoop duidelijkheid bieden, en ontvang je hoogstwaarschijnlijk begrip in ruil terug :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Bedankt voor de mooie woorden :yellow_heart:  Ze doen me goed. En ja, ik kon weleens schrikken van verhalen die ik hier las, zeker omdat sommige dingen me helemaal nieuw waren, maar niets dat ik niet te boven kan komen :slight_smile:  Maken jullie je maar geen zorgen om mij. Ik zorg goed voor mezelf, en verwacht van jullie hetzelfde :wink:

 

Wat mooi, die boodschap van Mats, ook al was hij nogal ontcijferbaar. Lief dat hij je Mickey noemde. 

 

‘Vind je het wachten lang duren of niet erg?’

Tot mijn account verwijderd wordt, bedoel je? ‘t Is spannend, maar ik ben er klaar voor :slight_smile:

 

Maak er een mooie dag van :sunny:

 

Gr. Kenshin

Hi Pin

 

Blij jou nog even te zien :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

hey

 

fijne verjaardag!

 

ik was gister met me telefoon in me hand en aan inslaap gevallen. vandaar was ik er niet bij

 

groetjes Blue 

De cupcakes staan in de oven :slight_smile:  Ik nodig jullie allen uit in mijn klein stadstuintje om ze op te komen eten :birthday:

 

Gr. Kenshin

Hi Kenshin,

Ik zei dat ik waarschijnlijk nog wat ging toevoegen en dat moment is nu daar.

 

Ik heb van @M en Ms  geleerd om anders naar muziek te kijken. Om veel naar de tekst te kijken en om nummers zo op een andere manier te waarderen. Meestal ga ik in eerste instantie op melodie af. Als ik een nummer goed vind klinken, sla ik 'm op en luister ik er vaker naar. Als het nummer echt blijft hangen of als ik 'm gewoon echt leuk vind, bekijk ik de tekst. (Natuurlijk luister ik naar de tekst, maar ik versta niet altijd alles (omdat veel artiesten onduidelijk zingen lol) en meestal luister ik voor de melodie en niet voor de tekst.) Tot mijn grote teleurstelling gaan de meeste nummers over liefde. Nu weet ik dat liefde niet alleen over liefde tot een partner gaat, maar bv ook naar vrienden en familie, maar toch. Het voelt dan altijd jammer en ik kan me dan totaal niet vinden in het nummer, omdat ik geen liefdeservaringen heb. Wat ik dus van M en Ms en later ook van jou (omdat jij dit veel met M en Ms bent gaan doen) heb geleerd, is om stukjes uit een tekst te pikken die wel op bepaalde situaties/personen slaan. Het helpt mij om teksten soms te herschrijven. Iets wat dan totaal niet meer lijkt op het nummer of iets wat ik een stuk verder uitbreid, maar dat maakt niet uit. Dat helpt me om het nummer me eigen te maken. Ik vind het heel mooi dat ik dit nu doe en kan, dus sowieso bedankt dat jullie mij dat hebben laten zien.

Maar goed, toen ik dus dit bericht zag en ik aan het janken was (ik had sowieso al een depressieve bui dus alles was ff te veel), ging ik ff muziek luisteren om m'n gedachten af te leiden. Toen kwamen er een paar nummers voorbij waardoor ik nog harder moest janken, omdat ik stukjes uit de lyrics hoorde die me aan jou en deze situatie deden denken.

 

Letting go - Hogland
https://youtu.be/9NODe_6W58g

 

[Chorus]
When you feel like letting go but you're holding on
When you feel like letting go 'cause the love is gone
When you feel like letting go
Yeah, we can try and try
But with no more tears to cry
You know
When you feel like letting go but you're holding on
When you feel like letting go 'cause the love is gone
When you feel like letting go
Yeah, we can try and try
But with no more tears to cry
You know
When you feel like letting go
When you feel like letting go

Typende Pin hier. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken met typen enzo, want dit is jullie ding en ik ben hier nog wat onwennig in. Daarbij gaat het nogal over liefde volgens mij en dat diegene de relatie moet loslaten ofzo. Voor mezelf heb ik hier iets van gemaakt wat ik herken in m'n depressie en depressieve gevoelens, maar toen die voorbij kwam moest ik opeens aan jou denken. Het komt vooral door het ''letting go'' wat continu wordt herhaald en dat ik dat dus moet doen. Jij misschien ook wel, want ik neem afscheid van 1 forumvriend, maar jij van heel veel meer forumvrienden. Dan vooral zo op het einde van ''but with no more tears to cry'' en er meteen achter van maybe moet ik het loslaten, dat raakte me wel. Toen waren er opeens weer veel meer tears to cry

 

[Verse 2]
Used to stay up all night
Talking in to the light
Now we ran out of words to say
All the reasons to let go
Repeats like an echo
We only need one to stay

Typende Pin is terug. Vooral deze alinea/verse/idk stukje tekst vind ik mooi en dat doet me dan denken aan hoe jij hier altijd was en dat je weggaat en dat ik het moet loslaten.

 

 

Dit was niet het enige nummer.

 

Lose Somebody - Kygo & One Republic
https://youtu.be/8HVho89lDkg

 

[Pre-Chorus]
'Cause you let go
And now I'm holdin' on
I guess you don't know what you got
Until it's gone

Zegt genoeg denk ik.

 

[Chorus]
Sometimes, you gotta lose somebody
Just to find out you really love someone
Oh, and I do, and I do, and I do, yeah
Sometimes, you gotta lose somebody
Just to find out you really love someone
Oh, yeah
Sometimes, you gotta lose somebody

Liefde is in mijn ogen wel accuraat, maar dan in vriendschapsvorm.

 

 

Wake me up - Avicii
https://youtu.be/IcrbM1l_BoI

Ik ga de lyrics niet delen, want dan moet ik de hele lyrics kopiëren en nou ja, dat kan wel, maar er zijn geen specifieke stukjes die ik eruit wil pikken. Ik heb geen onderzoek gedaan wat nu de echte betekenis achter het nummer is, maar alles lijkt te kloppen voor mij. Voor mij gaat het over hoe het leven een zoektocht is en hoe wij daar allemaal een weg in proberen te vinden. Dat is soms moeilijk en soms zijn we ''lost''. Soms is het te moeilijk en willen we dat het moeilijke aan ons voorbij gaat.

(Oké stiekem toch wat lyrics.)

[Chorus]
So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost

Nou ja, dat kwam dus ook voorbij en toen was ik iets minder sad, want jij gaat de volgende fase van je leven in en nu begint misschien de zoektocht pas écht. Nu heb ik wel wat dingetjes over jou gelezen in andermans topics, dus ik weet dat je zoektocht natuurlijk al lang is begonnen, maar idk. Ik vond het heel hoopvol en ik vind het een leuke melodie, dus win-win voor mij.

 

Verder kwamen er nog een paar nummers waar dan echt like 2 zinnen/regels uit springen die vaker worden herhaald die dan kwellend terugkwamen van rip Pin, je moet dit loslaten and you'll be fine enzo. Dus ja, emotioneel, maar daarna ging ik wat met vrienden chillen dus dat was fijn. Ook was ik positief ontroerd door alle reacties hier op dit topic en ik las het wel met een glimlach door de tranen. Ik ben btw ook een boom gaan knuffelen en dat ga ik nog vet vaak doen.

 

Je inspireert me heel erg, Kenshin. Je bent het perfecte voorbeeld waardoor het forum kan bestaan voor en door jongeren. Door jou wil ik meer plaatsen en weer actiever worden, maar door jou doe ik dat niet en doe ik het op mijn eigen tempo. Ook al spreek ik je straks niet meer, je blijft voor altijd op een speciaal plekje in mijn hart en in de mooie kunstwerken die over en weer zijn gestuurd.

 

Ik vind het leuk dat je me een amethist noemt, want ik heb veel amethisten thuis. Ik vind ze mooi. Ik heb ook heel lang dagelijks een amethist als ketting gedragen. Men zegt dat amethisten zorgen voor een rustig hoofd (''peacefull mind'') en daarom had ik 'm van m'n moeder gekregen. Momenteel is de amethist vervangen door een andere ketting - cadeau van een vriend - maar nu voelt de ketting wel extra speciaal als ik 'm weer eens draag.

 

Ik ga je missen Kenshin, but I feel like I'm able to let go now ( 😉 nieuwe interpretatie van de lyrics).

Ik kom je eind van de week nog wel uitzwaaien.

 

*buiging*

Gr. Pin

Hey soyeonx en Stef 

 

Bedankt voor jullie lieve berichten, en verjaardagswensen :slight_smile:  Ik wens jullie verder alle geluk toe :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Reageer