Skip to main content
Vraag

herinneringen aan voorwerpen

  • 11 July 2024
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

hoi, ik hecht mezelf vaak aan voorwerpen. niet echt hechten maar ik kan vaak precies vertellen waarom ik iets heb gekocht en waar.

ik kwam op dit idee door een andere topic over winkelen. 

heb je een voorwerp waar je een heel verhaal bij kan vertellen? ik geef wel een voorbeeld.

ik heb vorig jaar 2 vuurtorens gekocht. ik heb die 2 op een boot gekocht terug naar huis toen ik vorig jaar met mijn vader en broer naar Schiermonnikoog ging. de witte is nu een kpn zendmast. vroeger stonden ze precies zo dat als ze achter elkaar stonden dan wisten de boten dat ze een bocht moesten maken. maar omdat Schiermonnikoog verplaatst (aan de ene kant komt water verder op land en aan de andere kant gaat het er verder vanaf) staan die torens niet meer goed. nu gebruiken ze alleen nog maar de rode als vuurtoren.

 

ik heb zo wel meer voorbeelden, maar hoe zit het met jullie?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, ik heb een steentje. Een heel simpel, niet bijzonder steentje. Maar wel opgeraapt bij een heel mooie wandeling in de bergen waar mijn opa en oma bij waren. Het was een mooie dag en heel zonnig. Ik weet nog dat we ons best vaak in smeerden anders zouden onze armen en benen echt rood worden. Ik had een petje op. En dat viel ergens op de grond. Toen ik het opraapte hoorde ik een water stroompje uit de berg komen iets verderop.  Daar hebben we ons allemaal heerlijk verkoeld en heb ik dat kleine steentje meegenomen. Als herinnering aan die plek en die situatie 😘. Ik bewaar het alsof het een diamant is ☺️. 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

​Heyy,

Ik heb een soortgelijk verhaaltje als @Tover01 en heb dit ook met een steentje. In mijn geval heb ik deze opgeraapt op het eiland Madeira op een vakantie. Het was rond kerst en het was er erg warm dus je kon gewoon in je korte mouwen lopen wat heel gek was voor mijn gevoel in december met kerstmuziek op!😅

We waren toen bij een soort van een tropische tuin en de sfeer was daar heel fijn en bijzonder. Ik heb toen dat steentje opgepakt omdat ik hem mooi vond en die heb ik altijd bewaard. Hij ligt nog steeds op mijn nachtkasje omdat ik er blij van wordt want er zit een bijzondere herinnering aan gekoppeld!😍

Liefs van ItsJustMe <3​

Reageer