Heb je een probleem? Kijk hier

  • 14 February 2021
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, dit is de klassieke 'afscheidspost', maar met een twist.

Ik heb bijna 6 jaar lang mijn best gedaan om zoveel mogelijk mensen met serieuze vragen en problemen te helpen. Het is alleen maar logisch dat ik dat nu ook doe, deze keer alleen ongevraagd. Een hulphandleiding, let's go:

#1 je voelt je eenzaam, alleen, minderwaardig... Je bent een geweldig, uniek persoon. Leer jezelf kennen, leer jezelf leuk te vinden, en leer jezelf dingen te gunnen. Je verdient het beste.

#2 je twijfelt over je seksualiteit... Je bent jong. Het is logisch dat je er nog moet achter komen wie/wat je leuk vindt en wat niet. Het is iets wat alleen jou wat aangaat. Geen stress. 

#3 je wilt seks... Ik bedoel, dit is toch wel 80% van het forum. Jammer genoeg. Je overhaast geen seks, zorg dat het altijd met iemand is die je kan vertrouwen, en wees zeker dat je het echt wilt. 

#4 zelfmoord-gedachten... Je voelt je misschien vreselijk, je zit misschien in een slechte (thuis) situatie. Het is belangrijk dat je hier over durft te praten. Er is nog genoeg om voor te leven, maar iedereen heeft weleens (prof.) hulp nodig. 

#5 schoolproblemen...  Van slechte cijfers tot aan perfectionisme, begrijp dat elke toets die je maakt een momentopname is, en ook een hele specifieke. Meer dan je best kan je niet doen, maar zorg wel dat je dat altijd doet. 

#6 relatieproblemen... Zoals eerder gezegd, je verdient het beste. Als jullie van elkaar houden kan je altijd dingen oplossen, maar doe geen moeite voor iemand die dat ook niet voor jou doet. 

#7 zelfbeeldproblemen... Wij zijn onszelf. We hebben allemaal onze eigen struggles. We zijn jaloers, we zijn ontevreden, we zijn onzeker. Dat is heel normaal, maar haal jezelf niet teveel naar beneden omdat je bent wie je bent. Er zullen ook mensen jaloers zijn op iets wat jij jou maakt (uiterlijk zoals grote/kleine borsten of innerlijk zoals humor ofzo. Gewoon een voorbeeld) 

#8 Ik wil iets... Geld, Een baan, een telefoon, een relatie, een hobby. Wat dan ook. Als je iets wilt, dan doe je je best ervoor. Dingen gebeuren niet (altijd) maar vanzelf. Inzet wordt vaak beloond. 

#9 Vanwege corona... Kan je een hele hoop niet. Dat klopt. En waarschijnlijk duurt dat nog een paar maanden, minimaal. Het spijt me dat ik je dat moet vertellen. Het wordt steeds zwaarder, maar er is licht aan het einde van de tunnel, i promise. 

#10 laatste woord... Er zijn, waarschijnlijk, drie redenen waarom je op dit forum bent gekomen: je hebt/had een probleem, je verveelde je echt heel erg of je wilt graag mensen helpen. In wat voor geval dan ook, onthoudt dat deze plek voor jou is. Sure, je kan niet alles​​​​​​, maar hier kan je je veilig voelen en jezelf zijn, juist zonder naam en zonder gezicht. Er is geen schaamte om hier te zijn. 

Bedankt voor alle jaren, veel plezier, veel succes, veel sterkte en veel geluk. Alles wat je nodig hebt. 


4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Angovis, 

wat leuk! Zo’n soort problemen gebruiksaanwijzing. Dat is inderdaad wat anders. Het ziet er mooi uit, en het klopt nog ook. Zoals bij de tiende, ik ben er inderdaad om de tweede en derde reden op gekomen. 

Ik wil ook nog even zeggen dat ik je heel vaak op het forum heb langs zien komen, vaak genoeg met nuttige reacties. Dat is ook niet zo raar, want ik zie dat je in totaal wel 2242 reactie hebt geschreven! Dat is niet niks. Ik kan helaas niet 6 jaar op het forum zitten. Voor mij worden het er 4 en een half. 

Heb je al overwogen of je je naam wilt "reserveren” (hoe heette dat ook alweer?)?

Je was in ieder geval een mooie aanwinst. Bedankt voor al je grappige, leuke, nuttige, wijze (oké, nu overdrijf ik) reacties!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 4
Badge +3

hi Angovis

Jij hebt echt veel reacties geschreven en veel mensen geholpen, ik zit zelf een paar weekjes op het forum. 

ik zit hier idd ook door een paar van jouw redenen. vooral voor reden 1, 4, en 5. ik zelf vindt het heel goed van je dat je zoveel mensen hebt geholpen en dat je jaren lang hier hebt gekeken ov er nog mensen waren die jij kon helpen

groetjes sillie78

 

 

 

Hey Angovis,

Leuke afscheidspost! Misschien dat het subforum succesverhalen passender is?

Ik heb altijd erg genoten van je posts op het forum. Helaas nemen legendes ook afscheid. 

Het ga je goed!

Gr. Pin

Hee Angovis,

“veel plezier, veel succes, veel sterkte en veel geluk. Alles wat je nodig hebt. “

Hetzelfde gewenst! Tof dat je bijna 6 jaar lang zoveel hebt kunnen bijdragen op het forum!

Kindertelefoon-legende: ‘Legends never die'

Groetjes,
Simply Me

Reageer