Goede voornemens 2022

  • 29 December 2021
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hallo allemaal,

 

Het is ondertussen al weer bijna 2022 (wat gaat de tijd soms toch snel) en ik ben erg benieuwd naar jullie goede voornemens voor het nieuwe jaar.

 

Ik zal gelijk mijne ook delen:

Minder geld uitgeven aan eten, of eigenlijk mijn uitgaven meer organiseren.

Meer sporten, omdat het gezond is en ik dan misschien mijn eigen lichaam iets meer kan accepteren.

En, ik weet dat er nu reacties gaan komen van: dat moet je niet zeggen, het moet juist andersom zijn, of iets in die richting. Maar ondanks dat wil ik het op de een of andere manier toch delen 🤷‍♂️, namelijk: minder tot niks eten, en ja, ik weet dat dat niet goed is, en ja, ik weet dat mijn BMI prima is. Maar ja,  dat soort dingen kunnen soms moeilijker te accepteren zijn dan ze lijken.

Anyway, als jij jouw goede voornemen(s) zou willen delen ben ik benieuwd!! En alvast een gelukkig nieuwjaar!!!

Gr. Felix


5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Felix,

Ja, ik ben het helemaal met je eens. Af en toe vliegt de tijd voorbij. 2022 alweer, veel tweetjes. En er komen ook een palindroom datum (of meer) aan: 22-02-2022. En het grappige is, die kan je ook zo schrijven: 22-2-22.

Goede voornemens. Daar doe ik eigenlijk nooit aan, maar laat ik het toch eens proberen. Ik ga proberen volgend jaar… 

… geen / minder eten weggooien. Ik krijg altijd een tot de rand volgestopt bord, maar ik eet niet heel veel, ik kan het gewoon niet op. En dan? Ik wil het niet weggooien, maar drie keer opnieuw opgewarmde bonen zijn ook niet bepaald gezond. Dus dan gooi ik het toch weg. Ik laat mijn bord minder vol scheppen en zorg ervoor dat dingen op tijd (voor het over de houdbaarheidsdatum is) worden opgegeten. 

… meer sporten. Dat is een goed idee van je. Ik sport al vrij veel, maar door Corona gaat dat helaas niet door. Een andere buiten sport zoeken is leuk voor volgend jaar. 

En nu kijken of het me ook lukt om me hier aan te houden :)

Mijn uitgaven zijn ook niet super georganiseerd. Al heb ik het juist andersom: ik geef veel te weinig geld uit. Het voelt als verspilling omdat ik het meestal niet nodig heb. Hierdoor spaar ik alles op en weet ik niet meer waar wat voor bedoeld is. Dat is ook een goed klusje om eens te doen. 

En, ik weet dat er nu reacties gaan komen van: dat moet je niet zeggen, het moet juist andersom zijn, of iets in die richting.

Oeh, dat zou ik graag willen doen, maar dan zou ik off-topic gaan, dus daarvoor kijk ik even in je andere topic ;)

Laten we hopen dat Corona zich volgend jaar een beetje inhoudt. Gelukkig nieuwjaar alvast!

 

Groetjes,

Paardebloem

Hoi, goede voornemens, @FeIix!

Ehm, ik zal niet stoppen met eten, wel verminderen. Zoek eens op internet uit hoe een bepaald dieet je kunt eten of ga naar de dietist.

Mijn voornemens zijn om gezonder te eten (dus niet elke week een pringles-bus opeten:sweat_smile: )

EN ook om elke dag minstens 2,5 kilometer te lopen. fijne dag!

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @FeIix

mijn goede voornemens zijn: 

• meer water drinken

• elke dag 2x tandenpoetsen 

• Het hardlopen weer oppakken 

xx Eenmeisje004 

Ik heb er geen ;)

Of wacht, ik zie net @Eenmeisje004 zeggen dat ze meer water gaat drinken. Dat vind ik wel een goeie! Die ga ik ook doen 

Reageer