Vraag

Gepest via Minecraft

  • 31 May 2020
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

 

Ik ben een jongen van 16 en speel wel eens Minecraft op een server.

Ik had iemand gekilled zoals je het noemt. Nu word er bedreigt met een boet op mij.

Daarnaast zeggen ze dat ze het geil vinden dat ze mijn moeder geneukt hebben. 


Wat nu? Wil echt een strop om mijn keel hangen

Help! Deze tekst is verwijderd door de Kindertelefoon. 

 

Groetjes,

Deze tekst is verwijderd door de Kindertelefoon 


4 reacties

Doe aangifte bij de politie en ga met een volwassen praten die je vertrouwt. Dat kan je vader of je moeder zijn, een goede buurvrouw, tante, oom, neef, nicht, vriend, vriendin. Maar ook je mentor op school, een docent die je vertrouwd. Op school is er ook een vertrouwenspersoon waarmee je kan praten.

Hoi

 

Wat naar dat je lastiggevallen wordt. Zoals Flikkenfanxx hierboven zei, zou het inderdaad geen kwaad kunnen om dit met iemand te bespreken. 

 

Heb je ooit persoonlijke gegevens gedeeld online? Het gebeurt namelijk wel vaker dat er op het internet nare bedreigingen worden gedaan, zonder dat deze daadwerkelijk worden uitgevoerd. Echter kan voorzichtig zijn geen kwaad. Kan je degene(n) die je lastigvallen blokkeren?

 

Gr. Kenshin

Hallo Innocent :)

Bespreken  hoeft niet perse, even contact zoeken met een moderator en ze laten verbannen en om nou zelfmoord te plegen wegens die berichten. Sws zijn die gozers internetheldjes die achter hun toetsenbord stoer zijn maar IRL heel erg onzeker. 

-TheMightySlayer <3

De makkelijkste oplossing is gewoon naar een andere server stappen.
Ik ga er van uit dat dit niet de grootste server is, want dan zou dergelijk gedrag niet door de filters heen gekomen zijn.
Er zijn zat servers met fijne  gemeenschappen, dus dat zal het probleem niet zijn.

Aangifte lijkt mij geen optie, vanwege het feit dat het allemaal online gebeurd was.
Blokkeren kan een optie zijn, maar dat is afhankelijk van de server.

 

Reageer