Skip to main content

Hallo lieve forumleden,

Dit topic is voor de mensen die miss niet tevreden zijn met hun doel in het leven, dus deel ik mijn succes in het vinden van mijn doel.

Ik ben een moslim, die verschillende periodes van geloof heeft gekend. Sinds geboorte af aan ben ik al moslim. Ik had weinig moeite met het voldoen aan de voedselvoorschriften, geen alcohol/geen varken, had geen relaties, maar ik kende islam nog niet heel erg goed. Ik geloofde al in Allah, maar wist niet echt wat islam echt inhield.

Wel had ik last van depressie. Ik had weinig zin om naar school te gaan, had geen doel noch echt zin om dingen te doen. Cijfers werden steeds en steeds slechter. De corona periode was het ergste van alles! Ik was in zo'n slechte staat van mijn welzijn, dat ik mijzelf niet meer als moslim beschouwde. Gelukkig was alles afgelopen jaar compleet veranderd!

Sinds 1 jaar ben ik veel meer te weten gekomen over islam en ben ik heel erg gelukkig. Mijn leven heeft een prachtige draai gekregen en mijn welzijn is met grote sprongen vooruitgegaan. Ik snap nu echt wat in islam inhoudt en ben daarom ook veel meer praktiserend geworden. Cijfers zijn drastisch omhoog gegaan en heb het driedubbele levensdrift van wat ik eerst had. Islam heeft mijn leven gered, vooral toen ik begon te leren wat mijn religie echt inhield. 

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn succesverhaal en er wat van leren. Om islam te begrijpen kan je het beste de koran lezen en voor vragen altijd langs een moskee. De moskee is altijd heel erg uitnodigend en wilt graag helpen met vragen.

Veel liefs,

Salam🍉🍉

Heyy @Salam,

Zelf heb ik echt niks met het geloof en met de islam en dat zal ook nooit mijn ding worden, maar ik vind het wel heel mooi en inspirerend om te lezen dat dit jou zoveel heeft gebracht. Echt fijn dat je door het geloof je draai weer hebt gevonden in het leven en het is mooi om te lezen dat je je nu weer zo goed voelt. Ga zo door!😊

Liefs van ItsJustMe <3

Dankjewel @ItsJustMe! Het is zeker fijn❤️

Ik ken aardig wat mensen die zeiden dat islam/geloof niks voor ze is, maar toen zij islam pas echt gingen onderzoeken, bekeerden zij.😉

Geloof is echter idd iets wat je voor jezelf doet👌

Salam🍉

Heel mooi dat het goed met je gaat. Net als @ItsJustMe is religie ook mijn ding niet maar ik kan me voorstellen dat jij er wel veel kracht en inspiratie uit haalt.

@tim16, dat ook en het regelt alles uit het leven. Hoe je het beste kan leven in dit leven met goede manieren en juiste moraliteit. Islam is de manier van leven

Hoi (Assalamu alaykum), 

Dat vind ik echt mooi. 

Ik ben nu aan het zoveel mogelijk mezelf motiveren om strenger de regels toe te passen en meer te leren over het geloof enz. maar mijn familie is helemaal niet zo streng gelovig (mijn vader is niet-praktiserend (wil ik geen commentaar op)). Maar ik wil het dus zelf en ben daar nu veel mee bezig. 

Even terug naar wat ik wilde zeggen: ik begrijp het en ik vind dat je er echt trots op mag zijn! Het is een mooi voorbeeld van wat geloof kan doen, hoe het je kan steunen.

Ik heb ook een beetje zo’n ervaring. Ik vind het erg om te zeggen (omdat het inhoud hoe dicht ik ooit bij zm geweest ben), maar islam heeft misschien ook wel mijn leven gered. (Ik werd heel lang gepest en ik wilde gewoon dat eindelijk alles zou stoppen.) Het is heel mooi hoe het je echt een doel kan geven dat je echt het gevoel geeft dat je hier gewoon door kunt, het is mooi hoe de levensstijl die je er uithaalt je zoveel kan helpen, het is mooi hoe de dankbaarheid, die zo belangrijk is, je enorm vooruit kan helpen, de steun die je eruit kunt halen is gewoonweg heel mooi, en die steun houd zó veel in. De voorbeelden die ik noemde, de troostende gedachte over de belofte van betere tijden als je hierdoorheen komt (het hiernamaals), de wetenschap dat Allah alles weet wat er gebeurt en Zijn oordeel zal rechtvaardig zijn en nog meer.

Ik wens je echt nog veel succes in de toekomst en ik ben zo blij voor je dat nu alles zoveel beter gaat. 💗

Liefs, Salaam

@Salaam Wa laykum as salam😉

Allahhuma barik, moge Allah jou zegenen. Het is heel goed dat je beter je best wilt doen. Moge Allah het gemakkelijk maken voor je, Ameen. 

Het is idd rustgevend om te weten dat er een Hiernamaals is, waarin er op de Dag des Oordeels gerechtigheid zal komen voor de slachtoffers van het leven. Het is zo mooi. Ik kan mij niet voorstellen waar ik zou zijn zonder islam. 

Dankjewel voor het delen van jouw inzicht, Salaam. 

Liefs,

Salam 2.0🍉😅

Reageer