dcp (later leg ik uit wat het is)

  • 20 December 2019
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hai allemaal,

 

ik zit sinds begin dit schooljaar op een MBO school, niveau 2. dat deel is wel een tegenvaller maar het maakt mij weinig uit, want de niv. worden bepaald op fysiek en mentaal maar niet op IQ. 

 

ik doe een leger opleiding op een ROC ( school van veiligheid en vakmanschap).  

 

een van de onderdelen waar wij dus fysiek goed op moeten scoren is een cooper test. dit houd in: 12 minuten rondjes rennen tot je een afstand hebt afgelegd. sommige kennen dit vast wel ergens van. de DCP die wij dus op school hebben is een test die bestaat uit een mix van dingen. push-up, buikspieren en de befaamde cooper test. samen word dit een DCP genoemd, ik weet niet precies waar de afkorting voor staat, sorry voor iedereen die dat specifieke onderdeel graag wou weten. 

 

ik heb persoonlijk wel wat problemen met het fysiek bij houden van de eisen. in mijn geval was dat dus 1900m in 12 minuten rennen.  vorige keer had ik dit niet gehaald op 50m na dus dat was een ernstig tegenvaller. mijn mentor had een brief uitgedeeld aan iedereen die zijn/haar eis niet had gehaald en daar stonden dingen op die je moest doen. ik heb een officiele misstap gemaakt omdat ik niet langs de sport docent ging om te vragen of hij mij wou helpen met een sport schema maken zodat ik mijn volgende DCP wel zou halen. dus ik heb een van de max.3 brieven behaald die ze over je TOTALE schooltijd mogen uitdelen. dat is erg jammer. maar helaas. 

 

ik heb afgelopen week mijn DCP wel gehaald! ik was zo blij toen ik dit hoorde!

ik heb getraind en op een ander ondergrond gelopen dan normaal. dus dat hielp wel wat mee, maar ik heb m wel gewoon gehaald. mijn ouders zijn trots, ik ben trots, mijn docenten zijn trots en mijn mentor is trots!

ik hoop dat ik mijn enthousiasme over dit over breng aan jullie, of de mensen die binnenkort belangrijke dingen te doen hebben en in zichzelf moeten blijven geloven :)

 

want met dit kleine succes van mij kunnen er een boel mensen geïnspireerd worden.

 

AlphaWolf2002

 

:)

 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon om de anonimiteit te waarborgen


1 reactie

Hallo AlphaWolf2002 :)

Goed dat je het hebt behaald na de tegenvaller van vorige keer! 

-Dr8gon99

Reageer