Beste vriend heeft me bedreigd

  • 11 December 2020
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

Het is klaar. Eindelijk. 
Zoals denk ik elke puber heeft ook deze puber veel te maken gehad met fake friends. Het probleem zat bij mij dat ik hele erge verlatingsangst heb en dus daarom mensen niet zomaar los liet. Ik leerde daardoor ook steeds niet van alle eerdere ervaringen met fake vrienden. 

Vandaag was de dag. Ik ben zo trots op mezelf dat ik het even kwam delen. Waarschijnlijk ziet toch niemand dit :stuck_out_tongue_closed_eyes: 

Ik zal even kort de vriendschap met mijn ex beste vriend schetsen. In het begin hadden wij al (zonder reden) echt de pest aan elkaar. De hele vriendengroep wist dat ze ons niet bij elkaar moesten zetten. Laat ik de jongen voor het verhaal even Max noemen ( niet zijn echte naam). De haat tussen ons bleef lang totdat wij veel tussenuren samen kregen en we daardoor in gesprek raakte. En uiteindelijk binnen een maand waren we geen moment meer zonder elkaar, we appte elkaar tot diep in de nacht en hij was echt mijn maatje. Ondertussen kreeg hij een relatie met een ander meisje in de vrienden groep (Fakenaam: Lisa). Ik had op dat moment met Noah (fakenaam) uit de vriendengroep. Alles ging perfect. Tot in de vakantie, Max miste Lisa heel erg en ik miste Noah heel erg. Ondertussen sprak Max heel veel met een ander meisje in de vriendengroep af (Kim). Zij pakte Max volledige van mij af en Max pakte Kim (mijn beste vriendin) van mij af. Ze gingen samen veder. Nou toen was ik er al klaar mee maar Max en ik hadden het gewoon met een goed gesprek afgesloten en besloten dat we gewoon vrienden zouden blijven. Nu gaan we ff vooruitspoelen . Max dumpte Lisa na de vakantie en nam binnen 1 maand een relatie met Kim. Ik was heel erg boos op Max om de dingen die hij tegen Lisa had gezegd maar dat hield ik buiten ze vriendschap. 

Ik stond niet achter de relatie tussen Max en Kim, maar ik wilde wel klaar staan voor Kim als Max zijn ware aard ook aan haar liet zien. Totdat ik afgelopen vrijdag een positieve corona test kreeg. Max wilde niet luisteren en ging ipv in thuisquarantaine met Kim een feestje vieren. Ik was pist , maar was ondertussen zo ziek dat ik niks liet merken. Tot hij zondag appte . Ik reageerde niet want kreeg nog steeds geen lucht door corona. Max flipte en ging me bellen , ging mijn vriend bellen en uiteindelijk liep het zo uit de hand dat hij mij ging bedreigen. Hij heeft tegen Noah gezegd dat zijn berichtjes belangrijker waren dan mijn gezondheid. 

Ik heb uiteindelijk nadat ik was bijgekomen een bericht gestuurd dat hij ziek in zn kop is en ik dit niet meer pik. Hiermee heb ik 2 van mijn beste vrienden verloren (Kim verbrak daarna gelijk ook het contact met mij). Ik heb dagen gejankt en wilde terug krabbelen maar ik blijf sterk. Max heeft uiteindelijk niet meer gereageerd en het boeit me ook niet meer. Ik hou mijn eigen eer hoog en wil iedereen meegeven om dat ook te doen. Je komt er veel sterker uit

Dit was mijn succes verhaal. Hopelijk hadden jullie er wat aan!

xxx


3 reacties

Hey Anoniemxxx_,

Bedankt voor het delen van je verhaal, mooi dat het een succesverhaal is! Fijn dat je door dit topic een boodschap wil meegeven aan iedereen.

Hopelijk gaat het ook wat beter met je na je positieve coronatest uitslag?

Houd zelf ook vast aan je eigen boodschap die je mee wil geven, goed dat je deze stappen ondernomen hebt, je mag inderdaad trots op jezelf zijn!

Groetjes,
Simply Me

Hoii,

Het is nu ongeveer een maand geleden en ik voel me gelukkig steeds beter. Ben nog niet helemaal op de been en er word nog onderzoek gedaan of mijn hersenen te veel schade hebben opgelopen door het zuurstof te kort. Veder ben ik vooral heel erg moe en barstende hoofpijn, maar de dokter zegt dat dat vanzelf over gaat na een tijdje. Bedankt voor het reageren! 

Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt, 6 maanden terug. Nu zit ik met 1 van die 'vrienden' in de wiskunde lessen. Maar ik negeer hem compleet, heb geen contact meer met hem en die andere 'vriend' die zit op een andere school, ze gingen me uitschelden etc. etc. En uiteindelijk als ze voor je staan(of ten minste 1 van hen) dan doen ze niks, omdat ze bang zijn. Ik heb ze allebei overal op geblokkeerd en ben nu bezig met mezelf. Maar ik heb er ook wat uit gehaald, want ik merkte dat ik eigenlijk niks aan school deed toen ik nog met hun om ging, en nu doe ik er ook veel meer aan en ik heb eruit geleerd dat ik echt letterlijk depressief was door hun negativiteit etc. Etc. Dit was een beetje mijn reactie om te laten zien dat het niet persé erg is wat er is gebeurd, maar ook leerzaam om na te gaan hoe je je eigenlijk voelde toen je met hun omging(bijvoorbeeld heel negatief zijn zoals wat ik had), en wat je bijvoorbeeld deed toen(zoals bij mij, niks aan school doen) vergeleken met wat je nu doet. Bye!

Reageer