Alternatieven zelfbeschadiging

  • 30 March 2019
  • 38 reacties
  • 8076 Bekeken


Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 2
Badge +4

nou niet heel random ik vindt het ook fijn om te kijken alleen heb ik geen netflix of dergelijke dus kan het alleen kijken als het op tv is:joy:

Hey!

 

@Pin Dat lijkt me inderdaad een goede tip, die ziekenhuisseries! Zoals je al omschreef kunnen ze voor sommige mensen eerder triggerend werken en voor anderen eerder rustgevend, het is aan jezelf om dat uit te zoeken. Ik persoonlijk vind het ook juist fijn om naar te kijken, goede tip dus! :wink:  Zo’n ziekenhuisserie geeft heel wat prikkels in één keer af waardoor je er als het ware ingezogen wordt.

@prinses in nood Sommige series kun je ook online kijken, op websites zoals vtm.be/vtmgo en dergelijke, eigenlijk in het algemeen de online versies van tv-zenders, meestal heb je daar wel een breed aanbod!

 

Nog een andere tip. Een goede vriend van me maakt playlisten (dat kan op youtube, spotify etc.), naargelang zijn gevoel, zoals één voor als hij zich naar voelt. Zoiets kan iedereen zelf ook maken!

Voor sommige mensen helpt het eerder om oppeppende liedjes te luisteren (bv. “believer” van imagine dragons), voor anderen eerder liedjes die je gevoel op dat moment weergeven (bv. “Is happiness just a word”), en zo zijn er nog een heleboel categorieën te bedenken. 

Zowel het maken van de afspeellijst kan een erg rustgevende activiteit zijn, als het beluisteren van de door jouw gekozen nummers.

 

Veel succes!

Groetjes

Lot

Reputatie 3
Badge +4

Het is inderdaad erg fijn dat jij dit deelt, tegen zelfkastijding.

Reputatie 3
Badge +1

Wat mij op een of andere manier helpt is mijn vinger volledig beplakken met plakband en dat dan doorknippen.

@JustAMathBoy Gewoon even zeggen, zelfkastijding is iets heel anders dan zelfbeschadiging :) 

Zelfkastijding is vaak vanuit een religieuze overtuiging, waar zelfbeschadiging eerder een alarmsignaal van psychische problemen is. 

@Tupurangi Dat is inderdaad een erg goede tip, bedankt daarvoor! Het helpt vaak om het gevoel van automutilatie te vervangen door iets met een gelijkaardig gevoel. Zo kan door iets heen knippen zoals bij jou helpen, je kan ook door bijvoorbeeld papier knippen. Ook in iets snijden (een wortel, een stuk karton etc.) kan helpend zijn.

Wauw Lot, geweldig dat je dit doet, you are amazing!!!


Groet
seabreezes

Reputatie 6
Badge +12

Hoi xLotx echt geweldig dat je dit topic maakt! Echt je bent geweldig! Echt gwn hoe ben je zo geweldig!

ik snij zelf niet ofzo maar gwn echt geweldig dat je dit doet echt wauw super!

 

zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik zal het hiertoe beperken

 

Ik bewonder je echt wauw ik ben wauw… (als je begrijpt wat ik bedoel)

Reputatie 6
Badge +12

Ga zo door want je bent echt geweldig maar ik zou stoppen dus ik stop maar…

 

Liefste forummers 


Ik ben xLotx en ik heb een hele tijd geleden dit topic gemaakt. Ik heb gemerkt dat het regelmatig werd gelinkt in topics rond zelfbeschadiging om anderen te helpen. Dat maakt me echt heel blij. Ik hoop oprecht dat dit mensen heeft kunnen verder helpen!

Ik ben hier de laatste tijd niet meer zo actief geweest, maar heb toch een heel aantal jaren op dit forum gezeten (sinds ik 13 was). Nu ben ik echter 18, wat wil zeggen dat ik binnenkort van het forum word verwijderd, wat ik heel jammer vind. Maar goed, er is een tijd van komen en van gaan :-).


Ik wilde eerst en vooral de tijd nemen om jullie allemaal te bedanken. Jullie, die steeds opnieuw tijd uittrekken om anderen te helpen op dit forum. Ook jullie, moderatoren, die deze ontzettend mooie job uitvoeren. Ik vond het ontzettend leerrijk en fijn om hier aanwezig te zijn.


Ik wil jullie ook iets vragen nu ik wegga van het forum. Topics verdwijnen eens ze een aantal jaar inactief zijn. Ik merk echter dat dit topic nog regelmatig gelinkt wordt in reacties. Ik wil jullie dan ook vragen of jullie dat willen blijven doen, dit topic linken om anderen te helpen. Het is zo ontzettend belangrijk om gehoord te worden en hulp aangeboden te krijgen. ♡ 

Verder zou ik ook graag willen vragen om dit topic actief te blijven houden. Post af en toe eens een extra tip, misschien kun je iemand wel enorm verder helpen, en zo verdwijnt het ook niet. 

Bedankt dat ik hier zo lang zo'n fijne tijd kon hebben. Ik hoop heel hard dat ik voor sommige mensen een verschil heb kunnen maken, en dat jullie dat met z’n allen ook zullen blijven doen. 


Heel veel liefs 

Lot

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @xLotx  ik zal meehelpen om dit te laten bestaan !  Het is idd  heel belangrijk en veel vragen gaan er over. Voor mij ( 12 jaar) begint mijn “forumcarriëre “nog maar net dus ik doe wat je vraagt  :)  het is heel goed  en wat knap dat jij zo lang hier actief was !  jammer dat je weg moet gaan maar misschien kun je wel wat gaan doen bij de kindertelefoon en ons dan op die manier helpen ?  Heel veel goeds en geluk en bedankt dat je zoveel mensen hebt geholpen en zelf ook bent geholpen hier hoop ik natuurlijk :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @xLotx,

 

zoals @Julian12 vorig jaar dit topic in stand heeft helpen houden, zorg ik er nu voor dat het sws nog een extra jaartje langer zal blijven bestaan…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +7

Oeh dit is handig! Het gaat de laatste weken wel heel goed dus hopelijk hen ik het niet nodig maar anders kijk ik hier even. Dat is gelijk dan ook afleiding ;)

Reputatie 1
Badge +1

Hele lange lijst, ik zag wel wat goede ideeën staan.

Reageer