Heyo,
Vandaag is het voor heel wat jongeren een hele spannende dag. Namelijk ben je geslaagd of niet? Natuurlijk hoop ik dat jullie allemaal geslaagd zijn en in September kunnen beginnen aan een leuke opleiding!
Als je nou helaas niet geslaagd ben, maar wel nog kans maakt op een herkansing dan wens ik je nog heel veel succes! Ik weet zeker dat je dan wel slaagt!
Krijg je het nieuws nou te horen dat je niet geslaagd ben en er is ook geen kans op een herkansing dan is dat natuurlijk heel erg jammer, maar je moet maar zo denken ik heb me best gedaan, en volgend jaar gaat het me zeker wel lukken!
Natuurlijk is slagen het gene wat je het liefst wilt, want daarvoor heb jij 1 jaar lang hard geleerd en gestudeerd. Toch heb ik maar liefst 8 dingen bedacht waarom zakken eigenlijk helemaal niet zo heel erg is:
1 Je hebt 2x een hele lange vakantie. Dit jaar zal dat waarschijnlijk toch een vakantie thuis, of op de camping om de hoek worden.
2. Je weet al heel wat, dus volgend jaar wordt een makkie!
3. Misschien heb je wel geluk dat je sommige lessen mag overslaan of dat je geen toets/ examen ervoor hoeft te maken. Dat betekent dus meer vrije tijd!
4. Als je een werkweek had in het laatste jaar, dan kan je nu dus nog een keer daar naar toe! Of je kiest om thuis te blijven en lekker een weekje vakantie te houden.
5. Je hebt 1 jaar extra tijd om na te denken wat voor opleiding je gaat doen.
6. Misschien had je dit jaar wel mega irritante mensen in je klas, nou daar ben je nu lekker van af!
7. Je krijgt 2x taart! Ja 2 keer. Want mensen hebben nu natuurlijk al taart gekocht om het te vieren, en die taart flikker je niet weg omdat je gezakt bent. Dus als je volgend jaar wel bent geslaagd dan krijg je dus weer taart! Woohoo!
8. De dagen op het MBO en HBO duren meestal heel lang. Voor je het weet moet je van half 9 tot 18.00 naar school bruh. En hier op de middelbare school duren de lessen tot max half 4(vgm mij lol).
Dat zijn gewoon 8 dingen die gewoon hartstikke cool zijn nu je bent gezakt!
See ya!
Spookyzx.