+3000 followers op Twitch❤

  • 1 December 2019
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyo allemaal,

Dit is alweer de 2e succesvolle topic hier. Succesvol als in dat dit me 2e topic is in dit subforum.

Dit wordt een lange topic, maar het is voor mij belangrijk om dit te vertellen, je kan altijd sneller naar beneden scrollen, ik maak wel een streep.

 

1,5 jaar begon ik met het streamen van games. Mijn beste vriend en ik hadden toen nog een YT kanaal en een forum. Maar het forum begon toen al grauw te worden. Ik probeerde afleiding te zoeken in games en het streamen ervan. Ik vond het heel leuk ookal was er nooit iemand die kwam kijken of bleef kijken. Meestal was het zo dat mensen even kwamen en daarna weer weg gingen. 

Paar weken later kreeg ik me eerste volger iemand die zelf veel minecraft speelt en al een mooi aantal volgers had (200). Hij vroeg of ik zijn Discord wou joinen zodat ik meer streamers leerde kennen en dat ik hier en daar wat tips kon krijgen om een betere streamer te worden.

Een maand later ging ik daar weg zonder iets te zeggen. Het YT kanaal en het forum had zijn piek behaald van grauwheid.  Het was vreselijk. Elke dag stonden er weer tientallen topics van mensen die uit het leven wouden  stappen. En de reacties daaronder. My God. Hoe kun je zo reageren. Heuj +1 dood goed gedaan leiders! Ik en mijn beste vriend wisten niet meer wat te doen dan het forum te sluiten en het YT kanaal te verwijderen.  

Het was een opluchting maar tegelijkertijd ook een enorme klap voor ons. Dat je denkt een leuk groot forum te hebben met 1200 actieve leden en ongeveer 1400 subs op yt. En dat het dan zo mis kan gaan. 

Ik dacht dat het over was maar helaas was dat het niet. Me beste vriend pleegde zelfmoord in de badkamer. Wat heb ik mezelf gehaat. Waarom deed ik niks?

Na enkele weken niks te hebben gedaan, behalve me verlies en me eigen haat in me op te nemen. Besloot ik eerlijk te zijn en ben ik een tijdje opgenomen geweest.  Het was beter voor mij en het heeft me uiteindelijk ook zeker wel goed geholpen.

========================================

Uiteindelijk begon ik weer met streamen van games. Ik ging weer na school en probeerde me leven weer op te pakken. Het ging moeilijk, maar ik deed me best waar ik ook kon. Opgeven was geen optie meer. 

Met alle kennis die ik had opgenomen van de oude Discord groep begon ik het streamen weer op te pakken. En het ging verrassend goed. Me eerste volger was verbaasd dat ik weer terug was. Ik legde hem tijdens het gamen kort uit wat er was gebeurt en wat ik heb gedaan.  Hij vond het natuurlijk erg heftig en we spraken verder. Uiteindelijk vroeg hij of ik hem wou joinen in zijn minecraft wereld. Ik speelde het toen niet, maar why not. Dus hoe slecht ik ook niet was, we hadden veel plezier en er kwamen meer en meer volgers. 

Uiteindelijk besloot ik om 2 dagen in de week samen met hem een game te doen en de andere 4 dagen ( 1dag vrij) een game die ik zelf leuk vond. Dit bleek een zeer goede zet te zijn geweest want de volgers stormde binnen. Naar 2 maanden kreeg ik me eerste sub van me eerste volger. Dit was een heel mooi moment en ik moest zelfs huilen. Het klinkt vreemd maar na zolang ellendig te hebben gevoeld is zoiets als dit een ontzettend mooi moment een moment die ik niet kan beschrijven. 

De volgers werden steeds  meer. En ik voelde me top. Tenminste dat dacht ik. Ik heb een periode gehad dat ik me veel slecht voelde en liever dood wou. Ik ben opgenomen geweest again. En dat hielp enorm. Uiteindelijk kreeg ik de beste psycholoog die je kon wensen. Tuurlijk hebben we wel is een meningsverschil, maar ik ben mega blij met hem. We praten tegenwoordig 3x per week met elkaar. Om terug te komen. Iets sneller. Op een gegeven moment begon ik hier op dit forum om mijn verhalen kwijt te kunnen zonder dat iemand me tegenhield.

Het forum en de psycholoog hebben mij weer tot leven gebracht.  Ik begin steeds meer van het leven te genieten en dat zie ik terug in mijn streams. Mensen komen meer en we hebben meer plezier.

Nu een halfjaar later behaal ik me 3000 volgers op Twitch. Dit is zo onwerkelijk.  In een half jaar tijd van 400 naar 3000 en we groeien nog steeds. Zoveel gebeurd in een halfjaar tijd. Van het maken van een eigen webshop voor me volgers om mijn merchandise te kopen,  en het maken van een webshop voor Nederlanders. Een eigen Discord met momenteel +600 mensen erin. Deze 600 mensen komen bijna altijd naar me kijken als ik online ga, of zijn de mensen die me heel veel helpen. Helpen met sponsoren,  moderators, mensen die me webshop in de gaten houden en vernieuwen,  mensen die me helpen met me fb pagina, mensen die me helpen met het maken van een intro voor het streamen en na het streamen, me logo. Echt alles wel. Bij elkaar ruim 70 mensen die me wekelijks of zelfs dagelijks helpen en steunen. Het is awesome. 

Ik kan niet uitleggen hoe dit is. We hebben nog zoveel toffe plannen voor dit jaar en volgend jaar blazen we het dak af! Zoveel gave dingen die we gaan en kunnen organiseren dankzij al deze volgers en subs.  

Plannen voor deze week zijn naar Engeland te vliegen om mijn zeer goede vriend tevens me eerste volger en sub en ook nog is co- owner of de Twitch kanaal te spreken. Samen met een aantal andere maken we er een mooie week van.

 

Ik vond dit een mooi iets om te delen en misschien als een soort steun voor alle forumleden die zich slecht voelen, of zelfs geen uitweg meer zien. Het leven heeft nog zoveel te bieden en je gaat dat zien 100% zekerheid geef ik je. Tuurlijk je moet zelf wel wat gaan ondernemen.

Je kan in de donkere tunnel stil blijven staan met als hoop dat je het licht aan het einde van de tunnel ooit ziet, of je kan gaan lopen door tunnel vol met slechte momenten en momenten dat je echt op het punt staat dood te willen gaan. Maar dan loop je verder en kom je andere tegen die je willen helpen om door die rot tunnel heen te komen, en dan krijg je de keuze. Zeg je ja en stap je in de auto en ga je sneller opweg naar dat licht? Of zeg je nee en blijf je lopen door deze ellendigheid? Misschien gaat de auto wel kapot en sta je stil,  maar je bent dan al zover in de tunnel dat je niet meer terug kan. Dus sta je dan stil of loop je weer verder? Waar het om gaat is dat je er zeker wel uit ga komen. Maar door stil te staan en niks te doen kom je er niet. Durf mensen in vertrouwen te nemen, durf te praten over hoe je je voelt en laat je helpen, stap in die auto. 

 

Dit was misschien een van me langste topics ooit. Zoals ik in het begin al vertelde is het voor mij belangrijk om het gehele verhaal op te schrijven. Hoe ik ben begonnen met Twitch, wat het mij gekost heeft en hoe ik eigenlijk uit me depressie ben gekomen. Ja ik heb nog steeds best vaak momenten dat ik me slecht voel en liever dood wil, maar dan kijk ik naar dit, of in mijn Discord en dan voel ik me zo trots. En dan denk ik na van de dood kan nog wel even wachten. 

 

Love all of you people❤️

See ya!

Spookyzx 


2 reacties

Hey Spookyzx

 

Wat fijn om voor de tweede maal een succesverhaal van je te mogen lezen. Hoewel de weg naar dit succes niet gemakkelijk was, hierbij verwijs ik naar het sluiten van het YT kanaal, het forum en het afscheid van je vriend, mag je trots zijn dat je de moed en kracht hebt kunnen opbrengen om hier op een gezonde manier mee om te gaan. 

 

Het doet me goed om je verhaal te lezen. Je had, hebt, het niet gemakkelijk, en toch deel je de wijsheid die je opgedaan hebt. Dat is erg positief van je. Ik hoop dat het met je steeds beter moge gaan, en dat jouw verhaal een inspiratiebron kan vormen voor velen. 

 

Groetjes

Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

Hey,

Ik vind dat het super knap van je is dat je bleef strijden zelfs op een diepte punt. Ik zou zeggen tegen iedereen die er helemaal doorheen zit; neem dit als voorbeeld, er is altijd wel een puntje licht.

@Kenshin ik vind dat je het super mooi heb verwoord dus ik houd het hier ook wel bij

Ik wens je nog veel geluk toe!

Groetjes:kiss:

Reageer