Skip to main content

beetje raar om op het forum te zetten maar ik heb vorig jaar een fantasieverhaal geschreven omdat dat moest van school, maar kunnen jullie tips, tops en ragen geven? ik wil namelijk boeken schrijven. 

 

Er was eens een landschap, ver hier vandaan. Nou, 2 eigenlijk. Droom en nachtmerrie. Soms als je in slaap valt kom je hier terecht. Droom zijn alle leuke dingen die je hebt meegemaakt, of wil hebben meegemaakt. Nachtmerrie is dat alle slechte dingen die je hebt meegemaakt herhalen, of alles komt tot leven waar je bang voor bent. In droom kan je alles zelf bepalen, bij nachtmerrie juist niet. Het is er donker, koud en altijd eng. Maar er zit nog een landschap tussen. Het heet vreemd, Het is er altijd dag en het geeft een vreemd gevoel, het kan eng zijn maar ook fijn. Er leven daar vreemde wezens, vliegende ogen, bloemen en paddenstoelen met ogen enz. Maar als je er bent kan je er niet meer uit en je hoofd wordt verplaatst met een bloem, tv, telefoon, alles wat je maar verzint. Laten we het even over die allemaal hebben, en 5 vrienden die daar naartoe gingen. 4 jongens en 1 meisje. De jongens heten: Sam, Niels, Max en Jesse en het meisje heet Melissa. Op een dag gingen ze met nog wat vrienden een slaapfeestje houden. Ze gingen gamen, doen durf of waarheid spelen, eten, film kijken en toen slapen. De 5 vrienden gingen een zin zeggen voor het slapen wat ze op een tiktok filmpje hadden gezien. De zin was ‘’Valerie, Valerie, breng me naar jouw land.’’ En toen gingen ze slapen. 

 

Midden in de nacht werden ze wakker, maar niet in bed. Max en Niels werden wakker, koud en in het donker. Het leek wel hun nachtmerrie. Niels is altijd al bang geweest voor het donker, enge schaduwen en alleen zijn. Het was donker, hij lag alleen in een onbekend bed en er stond een lange schaduw aan het einde van zijn bed. Grote witte bleke ogen en een lange schreeuwende mond, daar geen geluid uit kwam, voor de rest helemaal zwart met grote klauwen. Er droop bloed op de grond. Van wat of wie kwam dat..? Hij keek uit het kleine open raampje, en hij schrok. Een lang gezicht, pikzwarte ogen en een grote glimlach met scherpe tanden als dolken. Hij was aan het grijsen en hij staarde gewoon. Niels begon te hallucineren. Overal ogen, vreemde schaduwen! Er stond ineens ook een lang zwart figuur naast hem, Een groot oog en een feesthoedje, vastgenaaid. Daar kwam het bloed vandaan! Hij sloot zijn ogen en hij sliep verder. Maar hij droomde over allemaal schaduwen. 

Max was altijd bang voor grote hoogtes en alleen gelaten worden, en de dood. Hij stond op een hoog gebouw, waar geen einde aan kwam en er stonden 4 figuren, wazig. zijn vrienden. maar zonder gezicht. ze kwamen langzaam naar hem toe. hij probeerde weg te rennen  maar dat kon niet. het leek wel alsof hij was bevroren. de vrienden duwden hem van het gebouw af en hij viel. viel. viel. in een bodemloze put leek het wel. alleen maar vallen. hij werd gek! Hij probeerde te schreeuwen maar er kwam geen geluid uit zijn mond. Hij deed zijn ogen dicht en bleef vallen. Hij wachtte op de klap.. tijd tikte.. hij viel en viel, maar er kwam geen einde aan! Hij deed zijn ogen weer open en zag dat alles donker was. Nou, niet alles. Er waren gloeiende ogen en tentakels overal. Maar die pakten hem niet. Hij begon te huilen maar hij viel nog steeds. 

Ondertussen bij Sam en Jesse…  Die hadden het heel fijn! alles kon gebeuren wat ze wilden. Ze hadden bakken met snoep en geld, een villa, een hond en een vette sportauto. Ze wensten om te kunnen vliegen. En ja hoor, ze vlogen door de lucht tussen de wolken, ze voelden zo vrij als een vogel! Alles wat ze maar wilden. Ze wensten om een grote bak snoep en ja hoor. kilo's snoep! ze plofden erin en aten wat spekjes, gummies en dropjes. Toen wilden ze dat het spekjes en limo ging regenen. En ja hoor! Limo en spekjes druppelden naar beneden. Ze voelden zich zo gelukkig!! maar.. waar was Melissa??  Ach. Dat maakte toch niet zo veel uit? Of wel? ze was niet bij droom of nachtmerrie.. waar dan wel? Het enige kon nog zijn bij vreemd.. maar daar was een kans van 1%.. En dan kom je er nooit meer uit!

Bij mEL!ssa…

ymelissa] Huh..? waar ben ik..?

y???] Je bent in V/!EEMd

yMelissa] En dat is..?

y???] Een land/landschap. 

tMelissa] Oké… is het normaal dat jij een tv hoofd hebt?

n???] Ja. anders word je vermoord!

nMelissa] WAT?! moet ik dan ook een ander hoofd hebben? Alsjeblieft, geef me een ander hoofd!

n???] Prima. Maar je moet je eerst introduceren.

nmelissa] Oke, ik ben Melissa en ik ben 12 en ik hou van tekenen en van dieren.

n???] …Ik ben Valerie en ik ben 13. voor altijd. 

smelissa] Huh? voor altijd? wat.. wat bedoel je?

sValerie] Eh.. weet je  dat nog niet dan? Oh nee natuurlijk niet… Je komt hier nooit meer uit. 

Melissa huilt

pMelissa] MAAR…

>Melissa] GEEF ME NU EE– 

pValerie] SSH! Tessie komt! snel verstop je!

pmelissa] wat..? oke dan..

Melissa verstopt zich achter een grote paddenstoel met ogen.

Er komt een bloem met een oog, met een zwart jurkje en rode hakjes aanlopen, ze zit helemaal onder het bloed.

pValerie] H-hey! t-t-tessie… heb je net gegeten..?

/Tessie] Ja, maar ik rook nog een mens. Hier wel heel sterk. En waarom stotter jij en ben jij zo nerveus? Er is hier een mens he?

/Valerie] Euh… Neuh hoor. Er is niemand. Echt niemand. Totaal niemand!

!Tessie] Zeker wel! En ik ga overal checken. En je weet hoe. En als je liegt…

Valerie] Eh.. ehh laten we dan nu maar nie- oh-oh…

Tessie's oog wordt helemaal wit, haar hoofd “rekt”zich uit, een lange nek, alleen het bot (met bloed en de keel) Melissa verstijft helemaal.

aValerie] MELISSA! RENNEN NU! 

Valerie en Melissa rennen allebei weg. Tessie lacht en haar armen en benen strekken ook uit. Bot, organen, bloed. Ze gaan er nu echt aan. De lucht wordt donker rood. Ineens duikt er iemand op…

d???] Kom mee!

Zo’n “complot-theorie” piramide met zo’n oog (misschien ken je hem wel) meisje pakte ze allebei vast en rende. Ze had een wit coquette jurkje, een zacht roze strik en witte nikes. 

nMelissa] Wat? Huh? En wie ben jij dan wel niet? 

eValerie] Rustig aan, dit is Sofia. 

iSofia] Jup. En we moeten rennen, vooral jij mensenmeisje. Want jij bent de prooi van iedereen en alles hier. schuil in mijn huisje. 

sMelissa] Eh prima.. maar wat bedoel je met “Iedereen en alles” Ik heb nog niemand gezien!

Sofia en Valerie] Nou eh.. lang verhaal.

eValerie] Leg jij maar uit, ik moet stil zijn voordat Tessie ons vindt.

Er klinkt gelach en ze beuken een huisje binnen. Het lijkt van buiten een klein huisje, maar binnen is het mega, helemaal cottage core (bosachtig aesthetic).

Sofia] Hier doe dit op, zo kunnen ze je niet ruiken. 

oMelissa] Wat? Wie?

#Sofia] Leg ik zometeen uit. 

Ze spuit een vreemd ruikend goedje op

Melissa] Eh..?

oSofia] Het ruikt naar hier. Nu even over hen…

tValerie] AAH NEE!

lMelissa en Sofia]  Huh wat?

0Valerie] Ik ben geraakt. Ik heb het. Het virus! IK WIL NIET OOK GAAN ROTTEN ZOALS TESSIE!

IMelissa] Wat–? 

"Sofia] MELISSA. BLIJF BIJ VALERIE UIT DE BUURT!

Uit valeries hand komen paddenstoelen, bot en organen, en natuurlijk bloed. 

Sofia] Je ziet dat toch? ze is geraakt. Ze wordt bloeddorstig en gaat rotten van binnen, en bij avond ook van buiten.

Melissa] Dus elke avond? 

:Sofia] Nee, wanneer “een rottende” mens ruikt wordt het avond.  

Valerie] HELP ME, HET KRUIPT… HET DOET PIJN!

VSofia] Parasieten. Die eten alles kapot.

Sofia loopt een beetje naar achteren.

nMelissa] Wat bedoel je? 

tSofia] Kijk zelf maar. 

Valerie spuugt bloed en organen, bloed en organen plas om haar heen, haar oog wordt wit en het scherm crasht. Ze zakt in elkaar. En toen kwamen er maden uit.

zMelissa] WAT. EW! 

>Sofia] Nu mag je maden stampen!

Melissa staat daar, getraumatiseerd, half huilend, ze is gewoon bevroren.

Ondertussen stampt Sofia de maden. Splash! skrieEeEe…

 

…Na alle maden gestampt zijn…

oSofia] En nu ga ik je over alle bewoners vertellen.

0Melissa] Wat heb ik zojuist gezien.. Is ze nu dood? Ze stinkt niet? huh?

bSofia] Ze ligt daar. Morgen is ze weer normaal. Maar we moeten haar uit huis slepen anders ben jij morgen een hoopje organen. Oh nee, niks. Ze eet je botten, vlees en organen en drinkt je bloed. 

.Melissa] Ah…. oke…. 

>Sofia] nu over de bewoners. 

pMelissa] Ja.

oSofia] Laten we beginnen met Maria. Zij is ook een mens. Een rottend mens. Ze draagt veel gekleurde kleding en heeft een bloem op haar oog. Die is namelijk eruit. 

Melissa] Ieuw.

rSofia] Dan Devil Girl. Zij is een duiveltje. Zij verandert mensen in haar slaven. Ze heeft gewoon kleine zwarte zielen. Plus ze kan vliegen.

lMelissa] Uitkijken dus.

sSofia] Ja. En ze heeft best veel vrienden. Zoals black-white. Ook een duiveltje. 2 staartjes en een zwart wit masker. Een grote glimlach, hoorntjes en altijd zwart witte kleding. En dan black. Hetzelfde maar dan zwart. En dan white. Een jongetje. Maar dan alles wit. Dan blacky, ook een jongen en whitey. Dus ja dat zijn er best veel. 

Melissa] Ah oke, een hele gang. Nog gevaarlijker. 

oSofia] Ja. En dan nu over the child. Een snelle meid zonder gezicht. Ze heeft altijd een bijl bij zich. Ze heeft een zwart wit gestreept shirt aan met een zwart overall en zwarte schoenen en ze is dus vliegensvlug in de schaduwen. 

rMelissa] Oooh.. Dat was toch dat meisje in het nieuws? Die werd altijd gespot in de bossen en daarna werd de mens die haar had gezien nooit meer teruggevonden??? 

dSofia] Jup. Dit is haar verhaal: The Child is een 11 jarig meisje en zat op een school. Maar ze werd altijd gepest doordat ze altijd tekende en alleen wou zijn. Op een gegeven moment was een van haar pesters haar zo zat dan ze haar vermoordde. ( deel van de tekst aangepast door de Kindertelefoon wegens regel 6, choquerende tekst wordt verwijderd )

ze is dus als demon teruggekomen. En de pestkoppen zijn vermoord in hun slaap. Nu haat ze altijd mensen en is ze naar deze wereld gekomen en vermoordt ze alle mensen hier. Behalve Maria. 

dMelissa] Owh… zij klinkt me best eng en een best verdrietig verhaal.

>Sofia] Is het ook. En nu Dolly. Zij is een vervloekte robot. Dit is ook haar verhaal: Op een dag kwam Emma van school. Ze fietste langs een steegje en daar werd ze van haar fiets getrapt en meegenomen naar een lab. Daar in het lab was een enge professor. Ze werd geslagen en was buiten bewustzijn. Ze werd toen in een robot gezet, een grote pop, schattige oogjes, zwarte haren in een knot en een lichtblauw jurkje. En een teddybeer. Ze werd gezet op het podium en trad op als robot dus. Maar een keer in de avond braken 2 jongens in, omdat in de robot goud zat verwerkt. Dolly’s geest was toen in de robot gekropen en toen was Dolly vervloekt. Ze stond op toen de jongens naar haar toe liepen, en vermoordde ze. Er is ook weleens gebeurd dat er iets anders was waar de mensen op gericht waren en dat haar lijk eruit probeerde te komen als er een iemand voor stond…

eMelissa] Huiver: Zij lijkt me heel eng… 

sMelissa] En dat is...?

kSofia] Ella. Zij werd ook in een robot gezet, zij heeft bruine losse haren en een zwart-paarse jurk en bruine hakjes. 

Melissa] Aaah… 

rSofia] Maar we moeten nu snel Valerie wegslepen voordat het dag wordt!

oMelissa] Ja lijkt me een goed idee!

Ze liepen naar haar toe, ze leek net op Tessie. gecrashte tv, bloed overal en organen, bloed en botten. Ze sleepten haar naar de bovenste verdieping en gooiden haar uit het raam. 

eMelissa] Zo. dat klusje is geklaard. 

/Sofia] Nope. We moeten nu alles schoonmaken, ramen en deuren dicht en alles op slot. 

[Melissa] Aah okee, ik sluit alles af en was mijn handen en pak het parfum.

rSofia] Ja. Goed idee. Maar pak het goedje met het oogje erop. NOOIT. maar ook NOOIT degene met het witte oogje. 

Melissa loopt naar de badkamer toe, wast haar handen en sluit de ventilatie en het kleine raampje. Ze loopt het hele huis door en doet alle ramen en deuren (die naar buiten leiden) op slot. Ze loopt weer naar de badkamer en ziet 2 flesjes. Alle 2 hebben oogjes. Eén zonder pupil en de andere met. Ze was vergeten welke ze niet moest pakken. Je raad het al: ze pakte degene zonder pupil. 

Sofia] Melissa! Je kan het parfum opspuiten! 

Melissa loopt naar beneden met het goedje…

pSofia] Spuit maar op! En wees voorzichtig, niet te veel hè! 

Ze spuit het op….

0Sofia] Wat.. Nee… Dat is de verkeerde! NU KOMEN ALLE BEWONERS HIER! 

Er klinkt gebonkt en gelach, gerinkel van kapotte ramen en stampende voeten…

cMelissa] Wat? En waarom is het zo erg dat er een MENS hier is?! 

nSofia] Lang verhaal kort, we willen niet dat de mensheid achter ons komt. We kunnen je uit coma halen, maar dan herinner je je alles nog!

Stamp, stamp, stamp… 

rSofia] Rennen!!!

lMelissa] Okee!!!

Ze rennen weg

Maria ziet ze rennen.

rMaria] Hey! Waarom rennen jullie? 

eMelissa] Vermoord me niet…

"Maria] Nee! Ik ben toch ook een mens? Sofia! Zij is hier slecht!

Melissa] Wa..?!

kSofia] Luister niet naar haar!

lMaria] Kom met mij mee! Ik heb de deur naar de aarde gevonden!

aSofia] Melissa, ik vertel het je, ze is slecht…  

eMaria] Alsjeblieft…

fSofia] Wordt boos Melissa…

0Melissa] Ik kies voor…

cMaria] Melissa! Luister niet!     

0Melissa] Maria..

Sofia wordt boos..

"Maria] Rennen!!

Ze rennen weg, naar een blauw deur in de middle of nowhere.

aTessie] Jullie gaan nergens heen!

aMaria] Nee alsjeblieft.. 

Melissa rent langs Tessie, pakt Maria en beukt de deur met haar in…            


 

terug op aarde…

Ze worden allebei wakker…

pMelissa] Huh… Ik ben terug!

nMaria] Melissa???

Ze liggen allebei in het ziekenhuis.

sSam, Max, Niels en Jesse] Huh? je bent wakker!
oMelissa en Maria] Hoelang hebben we al geslapen?

0Sam, Max, Niels en Jesse] 5 jaar? 

lAllebei] Oké… En wij hebben meer meegemaakt dan jullie in jullie hele leven!

xDe jongens] Huh? En trouwens, wie is dat meisje in die regenboogkleding?

kMelissa] Dat is Maria.. Ik heb haar ontmoet toen ik met Sofia aan het ontsnappen was..

dDe jongens] Wacht wacht.. begin even van het begin!

Melissa] Okee.. maar het wordt een lang verhaal!

Ze vertelde het verhaal en ze leefden nog lang en gelukkig… en het landschap vreemd? Daar kwam niemand ooit meer in…

 

Bye bye!

-🙂 ♥️ ⭐                                                 

 

nou ja dat dus xD bedankt voor het lezen want ik heb er veel tijd in gestoken!

Geen reactie

Reageer