Skip to main content
Vraag

Zal ik een account maken op Spotify?

• January 21, 2026
  • 8 reacties
  • 62 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hey en daar is Yusa weer met een nieuw topic☺️ Met deze keer een vraagje. Ik heb een apart emailadres voor de KT gemaakt en die gebruik ik ook voor enkele andere dingen. Niemand weet van het bestaan van dat adres 🤭 Nu hoorde ik van mijn zus dat het geen schermtijd kost als je Spotify liedje aanzet en dan je tel uit doet. Da's wel fijn, want ik luister nu gewoon YT. Zal ik een account maken? Dan ga ik wel voor een gratis natuurlijk. Want als ik op het familie acc ga ziet iedereen wat ik luister en daar heb ik weinig zin in xD. Mijn privé smaak. 

En wat kan je allemaal met Spotify? Dankjewel! 🙃

Liefs Yusa 😘

8 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 21, 2026

Hoi,

Spotify Free is het slechtste ding dat er is. Je krijgt om de 5 minuten 2 ads en je kan ze niet skippen. Dat wanneer ze zeggen dat je daarna 30 minuten zonder reclame kan luisteren. Zelf heb ik Premium. Het is duur maar ik zit super vaak op Spotify. (nu ook al 2 uur achter elkaar terwijl ik leer) Wat ik je aanraad is: wil je reclames? Spotify is de keuze. Wil je geen reclames maar wel schermtijd eraf dan is YouTube playlist en Ublock Origin de beste keuze. Ublock Origin is een ad blocker en dus ben je ook beschermd tegen rare ads.

Groetjes,

ghast

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 21, 2026

Hoi Yusa,

Ik heb een gratis account op Spotify, alleen ik gebruik het bijna niet, want op Spotify heb je veel reclames die je niet kunt skippen. Het klopt idd dat Spotify geen schermtijd kost, want je telefoon gaat dan uit en de muziek speelt gewoon door. Ik luister meestal muziek via YT Music, heb je ook wel reclames, alleen die kun je vaak wel skippen.

Spotify is alleen goed als je een betaald account hebt, maar dat is best duur.

Groetjes, Monkeyboy08

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 22, 2026

Hey ​@Yusa  ik heb net als ​@Monkeyboy08  YouTube music. Het aanbod is hetzelfde en een Gmail account heb je wrs al wel. Ik heb een abonnement (van moeder gekregen omdat ik verder een socials verbod heb) maar zonder kan ook prima hoor. Probeer anders die eens ☺️

Liefs, Tover xxx

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 22, 2026

@Tover01 zonder Youtube Music Premium gaat dat wel van je schermtijd af alleen.

Verder kan je ook Soundcloud proberen. Dat gaat niet van je schermtijd af en heeft weinig reclame. Het enige nadeel is dat je sommige artiesten niet kan luisteren zonder te betalen.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

Allemaal bedankt voor de ideeën! Spotify wordt het dus niet. Ik zag dat youtube music en soundcloud beide ook een website hebben! Da's wel handig, want apps moeten goedgekeurd worden door m'n vader, en hij ziet dus ook wat ik download. ​@PietPirat niet alles kunnen luisteren is geen probleem wmb: ik luister toch nauwelijks iets. 🙃 Jullie ideeën zijn altijd top! 😘

Liefs Yusa 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 22, 2026

@PietPirat  Ohja daar dacht ik niet aan ik heb zelf geen beperking op gebruik, sorry ☺️

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 22, 2026

Spotify is alleen leuk als je premium hebt anders word je gek van de ads. Maar ja YT music free heeft ook ads. Ik weet niet of het net zo erg is als Spotify. Hoe het met schermtijd en zo zit weet ik niet want dat heb ik gelukkig niet.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

Ik heb nu soundcloud. Nou ja, de site. En een acc. Geen ads en geen schermtijd☺️ top. Nu nog mijn smaak ontdekken🤭 en ik heb stiekem oordopjes uit de rommellade gepakt, we hebben toch vier paar 🫣

Heeft vast niemand door. 

Liefs Yusa 😘