Vraag

wielrennen en menstruatie

  • 5 December 2023
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 31 reacties

Hallo,

Ik ben een meisje van 12 en doe competitie wielrennen al 1 jaar maar ik weet niet goed wat ik moet doen als ik koersen rij tijdens mijn menstruatie tampon scheurt cop zit niet confortabel op fiest maandverbanden scheuren ook er ligt wel zowiso een zeem in je koersbroek voor zadelpijn en menstratie maar dan lekt het soms door heeft iemand nog tips


7 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

Punt 1. Wat een stoere sport, slay

Punt 2. Misschien zit je tampon niet diep genoeg? Als je je tampon kan voelen, dan zit die niet diep genoeg, terwijl je hem niet voelt als hij goed is. Dus probeer dat in ieder geval. En dan toch misschien een onderbroek met maandverband aandoen? (het klopt toch dat dit niet hoort? weet het niet goed)

 

Je kan ook menstruatieondergoed proberen of bijvoorbeeld een menstruatiecup. Nu heb ik daar zelf geen ervaring mee, dus dan verwijs ik je even door naar je beste vriend google. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

grtjs

Reputatie 3
Badge +1

Hoi!

Punt 1. Wat een stoere sport, slay

Punt 2. Misschien zit je tampon niet diep genoeg? Als je je tampon kan voelen, dan zit die niet diep genoeg, terwijl je hem niet voelt als hij goed is. Dus probeer dat in ieder geval. En dan toch misschien een onderbroek met maandverband aandoen? (het klopt toch dat dit niet hoort? weet het niet goed)

 

Je kan ook menstruatieondergoed proberen of bijvoorbeeld een menstruatiecup. Nu heb ik daar zelf geen ervaring mee, dus dan verwijs ik je even door naar je beste vriend google. 

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

grtjs

Ja had ook een foutje gezet in plaats van dat de tampon scheurt het touwtje ervan door de vrijving op de fiets en de cup zit goed maar als ik in aerodynamische positie ga dan duwd het dus gaat niet en ondergoed mag inderdaad niet onder koersbroek omdat het schuurt en je er heel veel pijn van kan hebben

Maar toch bedankt dat je moeite deed voor het antwoord weet dat er niet veel keuze meer is als dit allemaal niet gaat

Badge

Mag je geen ondergoed in een wielrenner pakje

Reputatie 3
Badge +1

Mag je geen ondergoed in een wielrenner pakje

Nee je onderbroek schuurt heeltijd over je koersbroek daarvan kan je blinenn krijgen enzo en zit ook totaal nie goed met ondergoed wielerenners in een profpeleton dragen het ook niet gewoon ter info

Gtrjs 

Badge

Mr dan zie je toch alles zitten of ben ik dan verkeerd

Reputatie 3
Badge +1

Mr dan zie je toch alles zitten of ben ik dan verkeerd

Nee de messte broeken hebben een donkere kleur zoals zwart en blauw maar bv. Als je wereldkampioen bent draag je soms een witte broek dan zie je ook niks maar als het begint te regenen word wit doorzichtig dus dan moet je geluk hebben en het zeem die in de broek zit hinderd het doorkijken ook

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Ik heb nog wel een tipje. Je zou het draadje van je tampon een beetje naar binnen kunnen vouwen als je begrijpt wat ik bedoel. Dus dan stop je hem tussen je binnenste schaamlippen of duw je hem een beetje in je vagina, als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Ik weet niet of dit überhaupt werkt, heb geen ervaring, maar je kan het proberen? Hoe doen anderen dit? Misschien kan je het aan mensen in je omgeving vragen?

Groetjes! xxx

Reageer