Vraag

Wélke nummer zou ik moeten zingen bij de voice kids?

  • 16 November 2020
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, allemaal,  ik wil me gaan aanmelden voor de Voice Kids, maar ik weet niet welke nummer ik moet gaan zingen!  Ik wil graag DYNAMITE zingen,  maar ik weet het niet of dat wel een goede nummer is!


2 reacties

Hey oluchiBTS,

Wat cool dat je wilt meedoen aan the Voice Kids. Wat ik een keer gehoord heb is dat je eigenlijk beter niet een lied van je favoriete band/artiest kan zingen, waarschijnlijk omdat je je dan teveel daar op gaat focussen. Het beste kun je een nummer kiezen wat goed bij je stem past, wat natuurlijk ook logisch is gezien het om een zangwedstrijd gaat. Je moet goed bedenken of je een hoge of lagere stem hebt en welke niveau's je kan bereiken. Dan kan je daarna zoeken naar liedjes die daarbij passen. 

Sowieso moet je eerst door de voorrondes heen komen en ik weet niet zeker maar volgens mij bekijken ze als je door die voorrondes bent naar de Blind Auditions welk nummer jij mag zingen bij de Blind Auditions. 

In je andere topics is ook te lezen dat je groot fan bent van BTS, dus misschien kun je als eerste auditie voor de voorrondes wel een nummer van hun zingen. Of als je doorbent na de Blind Auditions dat je dan met je coach bekijkt of je een nummer van BTS kunt zingen. 

We kunnen denk ik niet specifiek zeggen of het nummer DYNAMITE bij je past en of dat een goed nummer is, omdat dat afhankelijk is van je stem. Misschien kan je het wel instuderen en dan voor familie/vrienden/anderen.. een mini optreden geven en hun mening vragen.

Succes!

Groetjes,

Simply Me

Het is idd helemaal afhankelijk van jou; je stem (bereik), je skill level, de talen die je beheerst enz.

Ik heb het geluisterd en even naar covers van dit nummer gekeken. Volgens mij is dit echt heeel lastig. De timing is echt killing voor een [ik ga je geen amateur noemen, dat klinkt meteen zo bot, maar je snapt wat ik bedoel] ‘niet-prof’. En om het nummer een beetje goed uit de verf te laten komen, heb je echt een flink bereik nodig. Best een risico als je dit als auditie wilt gaan doen dus. Maar als jij er vertrouwen in hebt, en denkt dat je het kan, waarom niet, right.

Probeer het gwn eens, neem jezelf op en luister het eens terug. Wees dan gwn eerlijk met jezelf, met jezelf voorliegen kom je nergens. Laat anderen het idd ook eens beoordelen en vraag voor een EERLIJKE mening. Je kunt natuurlijk ook eens een (paar) zanglesje(s) nemen. De zangleraar(-ares) kan jou dan helpen met een liedje kiezen dat goed bij je stem past en je natuurlijk helpen met de uitwerking daarvan.

 

Denk er maar eens goed over na. 

Suc6 ermee.

 

Groetjess

Reageer