Welk boek lees je nu?

  • 29 July 2015
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,
Dit topic is bedoeld voor mensen die een leuk boek aan het lezen zijn of op zoek zijn naar een leuk boek. Het idee is dat we boeken aan elkaar kunnen voorleggen door middel van de volgende paar vragen:

1. Welk boek lees je nu? Of, van welk boek vind je dat iedereen het zou moeten lezen?
2. Waar gaat het over?
3.Is het boek dat je nu leest leuk? Waarom is het wel/niet leuk?
4. Waarom moeten we het gaan lezen?


Ik zal maar beginnen:

- Ik lees op dit moment "All the bright places" van Jennifer Niven. Het boek is Engels. (er is ook een Nederlandse vertaling van genaamd "waar het licht is", maar ik lees graag het origineel).
-Het gaat over een jongen die dood wil en op het dak van zijn school een meisje red van een zelfmoordpoging. Het meisje is een jaar geleden haar zus verloren door een auto ongeluk. Het meisje leert langzamerhad weer leven, door de jongen die dood wil.
- Ik vind het een fantastisch boek, omdat ik mezelf er in herken en ik hou van de rauwe sfeer die het boek heeft.
- Omdat je je door het boek in kunt leven in twee suicidale mensen met heel veel humor.

Ik hoop dat meer van jullie iets neerzetten :)
Liefs van mij!

3 reacties

Hey ik plaats er twee omdat ik een boek nu aan het lezen ben en omdat ik ook nog een boek heb wat je zwz moet lezen

1. Welk boek lees je nu? Of, van welk boek vind je dat iedereen het zou moeten lezen? Hart van inkt
2. Waar gaat het over? Een man genaamd mo heeft een gave. Hij kan als hij voorleest wezens uit boeken tot leven wekken. Op een dag wekt hij de slechterik capricorno tot leven en die doet er alles aan om weer terug naar zijn wereld te kunnen. (Sorry ben slecht in beschrijvingen)
3.Is het boek dat je nu leest leuk? Waarom is het wel/niet leuk? Het is verrekte leuk het beschrijft mij als lezer gwn zowat. Bijvoorbeeld vertellen ze dat alsje een boek leest dat het lijkt alsof je op avontuur gaat naar die wereld. DAT IS BIJ MIJ OOK
4. Waarom moeten we het gaan lezen? Omdat dit verhaal gewoonweg om op te vreten isĀ 

1. Welk boek lees je nu? Of, van welk boek vind je dat iedereen het zou moeten lezen? Sjakie en de chocolade fabriek
2. Waar gaat het over? Het gaat over de jongen sjakie die heel arm is. Hij vind op een dag een tientje en koopt daarmee een chocolade reep. Daarin zit een gouden ticket waarmee hij een rondleiding door de fabriek heeft geweonnen. Uiteindelijk wint hij de fabriek zelfs
3.Is het boek dat je nu leest leuk? Waarom is het wel/niet leuk? Het is verrekte leuk. Ik heb dit boek in mijn leven al zo'n 200 keer gelezn denk ik en het verveeld nooit
4. Waarom moeten we het gaan lezen? Het is geschreven door roald dahl. Hij is vind ik de beste schrijver ooit. En je ziet zijn humor ook verwerkt in dit verhaal
ik lees het tweede deel van pretty little liars.
het is zo fk episch en zo spannend je moet het echt lezen het is gewoon te goed
en zelfs als j niet van lezen houdt kijk je de serie die ook harttikke goed is ❤
heeee,

Wat jammer dat dit soort leuke topics altijd vergeten worden!! :r
Zal ook even mijn go to boek delen zodat deze topic verder kan gaan, we met z'n allen onze go to's kunnen delen.

Boek: To kill a mockingbird.
Originele taal: Engels, ik lees het origineel want vrij vertaalde boeken vind ik meestal minder mooi.


beschrijving:
google het even, want ik ben bang dat ik teveel spoilers geef.


Lysm

Elle

Reageer