Skip to main content

Wat te doen als iemand je enorm irriteert

• December 29, 2025
  • 3 reacties
  • 27 Bekeken

Eter
Forum|alt.badge.img+2

Hoi!

Wat doen jullie eigenlijk als iemand bloedirritant doet? 

Met vrienden, ouders, zussen/Broers, etc..

Alvast bedankt!

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 29, 2025

Hey! Dat herken ik wel. Ik heb een jongen in een paar lesuren bij me in de klas zitten die alles wat iemand vertelt, wel 10 keer stoerder, heftiger en groter, breder enzovoort heeft meegemaakt. Zelfs als ik iets vertel van de scouts over een winter hike of een bush survival, heeft hij dat natuurlijk al lang gedaan en wel helemaal in de hoogste bergen van Noorwegen op 6000 meter (kan helemaal niet want die bestaan niet haha). Zulk soort dingen. Iedereen heeft spijkerhard door dat er niks van klopt. Meestal laat ik het maar. Zeg tegen mezelf dat het eigenlijk een beetje zielig voor hem is. En soms een subtiele opmerking waardoor ie merkt dat ik weet dat het bs is wat hij zegt.  Ik heb ook een lerares die helaas denkt dat ik extra streng aangepakt moet worden (terwijl ik echt nooit praat of stoor en goede cijfers heb) en bij haar houd ik me maar stil. Als ik dan geïrriteerd ben of boos op haar dan zeg ik dat in mijn hoofd en bedenk ik hoe ik zou reageren als ik helemaal los kon. Dat helpt dan al. Dus van buiten beleefd en stil en in gedachten zeg ik haar de waarheid xD. Het ligt dus aan wat er irritant is maar soms een subtiele opmerking en soms in gedachten lekker losgaan 😉😊 

Liefs, Tover xxxx 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • December 29, 2025

Ik probeer dat te negeren, al weet ik dat me dat toch niet lukt.  Ik reageer meestal heel giftig en ik begin die mensen uit te dagen.  Niet zo volwassen van me maar ik kan er niets aan doen. 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • December 29, 2025

Hoi,

Ik kan zelf wel tegen ragebait maar mijn zusje... zij wilt dan vechten enz. Niet nodig maar gelukkig probeer - en lukt dat meestal ook - ik haar in bedwang te houden.

Groetjes,

ghast