Zie titel
Hey! Dat zijn er wel een paar denk ik xd.
- denken dat een plas bevroren is en daarna mijn benen helemaal onder de modder omdat ik er op stampte
- weddenschap met een klasgenootje over een instrument en ik wist het weer zeker. En natuurlijk had ik het fout en droeg de hele dag haar tas
- zichtbaar voor mijn eigen groep en een andere groep straf krijgen en voor schut staan op de gang
- uit de broek scheuren bij het boom klimmen
- bij voetbal in een sprint met de bal had ik last van mijn rechter kniekous waar iets tussen zat. Ik probeerde dat er tijdens het rennen uit te halen, lette niet op en liep een tegenstander onderuit. Tijdstraf voor mij en vrije trap voor hun .
Zo, nu kan ie wel even weer ik ben benieuwd naar andere verhalen!
Liefs Tover xxx
Dat ik met zwemmen een foute slag deed, ik weet het, niet zo gênant maar ja, meer weet ik niet
Heb er niet zo veel.
M’n broer die m’n kamer binnenkwam terwijl ik aan het rukken was is er wel 1. En tijdens een van de eerste lessen jiujitsu meteen een enkelblessure krijgen was ook wel redelijk gênant.
Hoi
ik post hier een antwoord op een vraag van
Hoi hoi, dat was een mooi feestje gisteravond ! In de verte vuurwerk en getoeter xD.
hoi
Nou, toen ik dat zei, zei opa dat ik de hele avond alleen maar zit te ginnegappen met Kenji en ik ken dat woord helemaal niet en weet niet wat ie ermee bedoelt.
Dus ik zei dat het helemaal niet gek is, omdat ze bij voetbal wel vaker met de hele ploeg naar voren gaan in de laatste minuut om nog een doelpunt te maken en toen zei ik ‘nou jij weer, opa’.
Toen zei ie dat ik als het spannend was vaak gwn weg liep bij de tv en dat ik helemaal niet goed oplette en dat die scheidsrechter al de hele avond de enige op het veld is met een blauw shirt en dat de keeper van Turkije een wit shirt aan had (of een andere kleur, maar dat weet ik niet meer).
Ik zeg, ik let wel goed op, want soms doen ze ook wel eens een ander shirtje aan als ze bezweet zijn. Net als bij tennis.
Opa: dat zijn de spelers en niet de scheidsrechters die soms een ander shirtje aandoen. Heb jij op Wimbledon wel eens een scheidsrechter een ander shirt aan zien doen?
Ik: nee, maar Wimbledon is ook heel streng.
Opa: Mees, ik lust nog wel een biertje, wil je er nog eentje voor me halen?
Ik: je hebt er al 2 gehad opa en als je er nog eentje neemt dan is het veiliger als ik jou strakjes met de auto naar huis breng.
Oma: Mees, je mag nog niet eens lessen. Hoe kan jij dan autorijden?
Ik: nou ik heb laatst ook in de auto van papa gereden en dat ging best goed.
Papa: nou maak je mij wel nieuwsgierig, want dat vind ik niet goed.
Ik voelde me betrapt, maar ja, soms praat ik mijn mond voorbij, dus ik leg het uit. Laatst op de camping moesten mama en Menno (mijn oudste broer en het zijn allemaal nepnamen die ik op het forum gebruik) jouw auto toch ophalen. Toen je door je enkel was gegaan. Toen moest ik aan Menno uitleggen waar die geparkeerd stond en toen moest Menno plassen en had ik de auto vast gestart en van de parking achter het chalet van Kenji’s familie naar het toiletgebouwtje gereden en dat ging best goed, toch?
Papa: ja leg eens uit Menno en waarom weet ik daar niks van…
Menno: ik had Mees al op zijn kop gegeven en toen smeekte ie mij om het niet verder te vertellen.
Ik: ja, lekker je eigen hachje redden en mij overal voor op laten draaien.
Mama: nou moet je niet doen of het Menno zijn schuld is, maar we hadden het wel fijn gevonden als je het ons verteld had Menno, dan hadden we Mees uit kunnen leggen dat we dat niet goed vinden en dat er ook risico’s aan zitten als er iets gebeurt.
Oma: ja, dat ben ik met je eens, want dan ben je niet verzekerd Mees en moet je je hele leven misschien wel betalen als je iemand aan zou rijden.
Dus ineens was de hele kamer tegen mij, behalve Kenji en Mats dan, want ik weet dingen van hen dat zij hun mond wel houden, omdat ze bang zijn dat ik daar wat over ga vertellen, maar ik ben geen snitch.
Opa een beetje ongeduldig: waar blijft mijn biertje.
Ik: je mag er maar 2 en anders mag je sws niet meer rijden en oma heeft ook al 2 wijntjes op, dus dan wordt het lopen, want als ik jullie niet weg mag brengen is er niet veel andere keus zeg ik lachend.
Dan begint de vriendin van Menno zich er ook nog eens mee te bemoeien en zegt: maar opa drinkt toch 0% bier en iedereen begint te lachen, zelf Mats en Kenji.
Ik loop naar de keuken en roep nog dat bier altijd slecht is en dat nul niet altijd nul is…..
Na een tijdje kom ik weer terug met een glaasje ranja voor opa.
Hij lacht, drinkt het in één slok op en zegt en nu nog mijn biertje.
Achter mijn rug had ik al een biertje en gaf het aan opa.
Hij zei: dat duurde best wel lang om even een biertje te halen en ik zei nee hoor ik was gewoon even plassen en ik pak een hand nootjes uit de schaal die op tafel stond.
Mama riep gelijk: heb jij je handen wel gewassen na het plassen Mees, want anders vind ik het niet fris als je nu in die nootjes zit te graaien.
Ik: nee, vergeten mama, maar ‘dit is mijn goeie hand en niet….’
en voor ik uitgepraat was riep mama ‘TMI’,
waarop oma mama vragend aankeek en mompelde ‘TM wat’?
Mama zegt TMI is too much information en kennelijk snapte oma nog niet wat mama er mee bedoelde, dus mama wist niet goed wat ze toen moest zeggen,
maar Mats riep al door de kamer : nou Mees pakt zijn piemel altijd met zijn rechterhand beet als ie gaat plassen en nu had ie met zijn linkerhand nootjes gepakt en nog harder lachend roept ie er achteraan dat hij (dus Mees, mij bedoelt ie) zijn eigen noten dus niet met die hand had aangeraakt.
Iedereen weer lachen natuurlijk en ik plof naast opa op de bank, ik kijk naar de vloer en zeg niks. Het is even stil in huis en we kijken naar de wedstrijd.
Even later steekt opa zijn 2 gebalde vuisten uit en zegt tegen mij: kies je links of rechts.
De hele kamer focust zich nu op mij en er zijn er die links, links roepen en anderen rechts Mees, neem rechts.
Ik tik op opa’s linkerhand (omdat ik dacht dat dat het veiligste was, ik weet niet waarom) en hij opent die hand en zegt lachend ‘jouw nootjes’ en daar liggen dan 2 kleine nootjes in en dan opent ie ook nog zijn rechterhand met 2 grotere noten en zegt erbij ‘mijn noten’.
Oma zegt een beetje bozig tegen opa ‘dat vind ik niet netjes van jou om dat te zeggen’
en opa zegt ‘ja, sorry. Ik maakte maar een grapje’.
Ik zeg: ik ga brokko, opa. Fatoe.
Opa snapt niet wat ik zeg
en ik zei dat hij was begonnen met onbegrijpelijke woorden te zeggen, zoals ginnegappen…..
….soms schaam ik me voor mijn familie, maar even later kunnen we er ook wel weer om lachen en waren we terug bij de wedstrijd, omdat er weer een spannende aanval was.
Er gebeurt dus altijd van alles bij ons thuis en het is nooit saai. De ene keer is de één een beetje de klos en de andere keer iemand anders. Het is niet zo dat ze altijd op mij gaan, maar kennelijk geef ik wel vaker dan anderen aanleiding….so be it
Ik heb aan oma gevraagd wat ginnegappen betekent en ze zei dat het zoiets was als giechelen of grappen maken en dat doe ik idd wel vaak met Kenji. Het is dus wel een schattig woord en niet gemeen bedoeld.
Ik denk dat opa nog steeds niet weet wat ik gezegd heb, maar daar gaat ie vast morgen ofzo nog wel een berichtje over sturen.
Het is fijn dat opa en oma vaak bij ons komen en dat wij daar ook altijd welkom zijn. Soms lijkt het of onze familie tegenover elkaar staat, zeker als je dit verhaal hebt gelezen, maar uiteindelijk zijn we er toch altijd weer voor elkaar en gaan we nooit boos uit elkaar.
Opa gaf me nog een knuffel voordat ie samen met oma in de auto stapte, onderweg er naartoe deed ie alsof ie dronken was, gaf me nog een kus en ging nog even met zijn hand door mijn haar en lachte erbij, omdat ie weet dat ik het niet leuk vind als iemand mijn haar door de war doet…maar van hem kon ik het hebben, zeker op dat moment…
….ik zei ‘dag opa, leuk dat jullie er waren en gaf hem een kus op zijn wang.
Voordat hij de deur van de auto dicht trok zei hij ‘ik hou van je Mees, blijf zoals je bent’….
…..ik tekende een hartje op het zijraam van de auto en maakte met mijn vingers een hartje (jeweetwel wat ik bedoel, denk ik)
en opa lachte en gaf me nog een knipoog en reed de straat uit…..
Tsja, je vroeg wat er toen gebeurde
Love You , net als alle andere toppers hierop het forum
Doei,
Dat zijn er nog wel wat maar dit is denk ik wel de top 5
1 ik heb een keer diesel in een benzine auto gedaan toen mocht ik tanken van me mama ja hoor ik dacht diesel lekker goedkoop tot dat je 10 meter verder bent en de auto stopt er mee en mama je had hem toch vol gegooid ja met de goedkoopste iets van diesel ofzo nee dit is een benzine auto kon de wegenwacht erbij komen
2 1 keer een auto in me kont gehad nooit een handstand gaan doen op het midden van de weg en dat een paar minuten vol houden was bij een vriendinnetje aan het zwemmen en buiten aan het spelen dacht laat ik eens een handstand op de weg doen en dat kon ik toen 5 minuten lang alleen niet in de gaten dat er een auto aankwam tuut toen viel ik op de motorkap auw
3 een doos eieren laten vallen in de supermarkt mama zo A.B. ik ben de eieren vergeten haal even nog 2 doosjes op er heen ging nog wel goed rennend terug rennend ging mis struikelde over me voet helemaal onder de eieren getver
4 met atletiek struikelen over een paar hordes is echt blamerend ik miste 1 horde net toen viel ik volop in een plas water wat er na kwam echt gênant
5 uit me atletiek broekje scheuren toen hadden we net van die nieuwe atletiek pakjes zo triangel broekje en en sport bh van behoorlijk dun stof terwijl de oude heel dik was even een warm in up doen 1 keer rekken en ik scheurde er volop uit dat was nog erger dan tegen een horde aan struikelen
Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.