Vraag

Wat doen jullie om klimaatverandering tegen te gaan?

  • 7 January 2023
  • 39 reacties
  • 298 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15

Hoi allemaal, 

ik vraag me af wat jullie doen om klimaat verandering tegen te gaan/te verminderen ? 
 

daar kunnen we allemaal wat van leren, want het wordt tenslotte ook ONZE taak om klimaatverandering tegen te gaan, de 2 genaraties voor ons heebben heel wat problemen naar ons geschoven, 😂

 

dus dit vroeg ik mij af! 
 

 

liefs, Mij_Niet_Gezien 


39 reacties

Reputatie 7
Badge +19

hoi,

Oeiiii ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet altijd even bewust bezig ben met het klimaat. Maar ik denk dat er wel maatschappelijke dingen zijn die bijdragen aan een beter klimaat. Zoals papiere tasjes etc.

Hi. Warmer kleden zodat de verwarming minder aan hoeft. Geen of iig veel minder vlees en vis eten. Gewone fiets en nog geen elektrische want kost ook energie.  Letten op waar je kleren van gemaakt zijn. Alleen duurzame make up.  Schoenen van recycle.  Ik heb een rokje van opgeruimde visnetstoffen.  Etc etc.. In elk geval doen wat je kan. 

Sjammetje xxxx

Reputatie 2
Badge +4

 

Ik zet de verwarming uit.. doe een extra deken om ofzow, en met douchen zet ik een wekker aan zodat ik niet te lang sta xx

Ben vegetarisch 🌱 en eigenlijk nooit plastic tasjes 

Reputatie 7
Badge +15

Ikzelf, max 1x in de 2 weken vlees, herbruikbare tasjes, alleen vlees met 3 sterrn van beterleven! 
 

verwarming, lager  alleen nog maar sweekends de was ( mn moeder dan! )

elek dag max 4 min douchen ( ik douche altijd al koud……

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

Plastic tasjes doen we niet meer. De verwarming hadden we sws nooit super hoog dus dat scheelt. Zou eigenlijk wel korter moeten douchen

Reputatie 7
Badge +15

Das al een heel begin hoor! 
 

en een tip voor iedereen, zet de douche 1 graadje lager, daar voel je () bijbna niks van! 
 

 

Mij_Niet_Gezien 

hii! 

wat goed dat je hier zo mee bezig bent :) belangrijke dingen die je kan doen zijn: minder water gebruiken (dus minder douchen, de kraan uitzetten als je je tanden poetst etc.) , minder elektriciteit gebruiken, minder afval produceren en ga zo maar door!

maar, een van de belangrijkste is minder vlees eten. volledig vegetarisch eten is natuurlijk het beste maar als dit je niet lukt vanwege wat je thuis eet of omdat je dit simpelweg niet wilt is het belangrijk om te onthouden dat zelfs 1 keer in de week geen vlees eten al heel veel helpt!

je kan heel veel tips vinden op bv de website van het wnf dus neem zeker daar nog even een kijkje.  en vergeet niet dat alle kleine beetjes helpen!! 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik weet dat het net nieuwjaar is geweest maar steek geen vuurwerk af.  Tijdens oudjaarsdag komt er net zo veel fijnstof in de lucht als 7 maanden auto rijden. Zoals iedereen al zegt is weinig/geen vlees eten ook belangrijk.

Reputatie 2
Badge +3

Ik doe er helemaal niks aan, 

Lekker hoge toeren draaien in de 3.0 liter 6 cilinder BMW zodat je veel co2-uitstoot hebt.  #savecombustionengine

Lekker lange warme douches nemen, heel veel vlees eten want dat is lekker. 

Ik heb heel veel vuurwerk afgestoken afgelopen nieuwjaarsdag en heb nog heel veel over. 

Geloof lekker wat je wil, maar ik doe wat ik wil. 

 

btw, de ozonlaag is zichzelf al aan het repareren dus geen stress daarover. 

Reputatie 7
Badge +15

Ik doe er helemaal niks aan, 

Lekker hoge toeren draaien in de 3.0 liter 6 cilinder BMW zodat je veel co2-uitstoot hebt.  #savecombustionengine

Lekker lange warme douches nemen, heel veel vlees eten want dat is lekker. 

Ik heb heel veel vuurwerk afgestoken afgelopen nieuwjaarsdag en heb nog heel veel over. 

Geloof lekker wat je wil, maar ik doe wat ik wil. 

 

btw, de ozonlaag is zichzelf al aan het repareren dus geen stress daarover. 

Uhm… ok, en hoe weet jij over die ozonlaag?! Volgens de weterschapperz zijn de meningen daarover verdeeld, nouja , doe wat je wilt, 

 

er zijn belijkbaar ook “ dit soort mensen “ net zoals trump bij corona ( eerst was …..) bouja, meneingen zijn verderld ( belijkbaar ) 

 

was er bij jullie trouwens geen vuurwelrk verbod?! 
 

Ps. Biet dat iemand zich daaraan houd…

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +6

Ja er was verbod maar iedereen ging in Duitsland vuurwerk kopen

Reputatie 7
Badge +15

Ja er was verbod maar iedereen ging in Duitsland vuurwerk kopen

Tja… het is/was niet voor niks verbodrn yoch?! 
 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge +3

Ik doe er helemaal niks aan, 

Lekker hoge toeren draaien in de 3.0 liter 6 cilinder BMW zodat je veel co2-uitstoot hebt.  #savecombustionengine

Lekker lange warme douches nemen, heel veel vlees eten want dat is lekker. 

Ik heb heel veel vuurwerk afgestoken afgelopen nieuwjaarsdag en heb nog heel veel over. 

Geloof lekker wat je wil, maar ik doe wat ik wil. 

 

btw, de ozonlaag is zichzelf al aan het repareren dus geen stress daarover. 

Uhm… ok, en hoe weet jij over die ozonlaag?! Volgens de weterschapperz zijn de meningen daarover verdeeld, nouja , doe wat je wilt, 

 

er zijn belijkbaar ook “ dit soort mensen “ net zoals trump bij corona ( eerst was …..) bouja, meneingen zijn verderld ( belijkbaar ) 

 

was er bij jullie trouwens geen vuurwelrk verbod?! 
 

Ps. Biet dat iemand zich daaraan houd…

Mij_Niet_Gezien 

het was op het nieuws dat de ozonlaag zichzelf weer repareert,  zoek maar op!

Ik was in Den Haag met Oud en Nieuw en daar was geen vuurwerkverbod

Badge

ik ben voor klimaatverandering en gooi al me plastic op straat

Wat mensen al niet zeggen om aandacht te krijgen en "stoer" te zijn. Wel vreemd dat iemand zegt een auto te hebben en dan op een 18- forum te zitten provoceren. Dat iemand dit nodig heeft 😕

Reputatie 7
Badge +6

ik ben voor klimaatverandering en gooi al me plastic op straat

Kun je daar alsjeblieft mee stoppen vaak staat er een paar meter verderop een prullenbak. Het is niet alleen slecht voor klimaat verandering maar ook allemaal zeedieren gaan er dood aan. Je moet maar eens opzoeken over de eilanden vol plastic in de zeer.

@Julie09  hij zegt dat om "stoer" te zijn en dwars te doen. Sommige mensen zijn niet zo sterk en doen zulke dingen. Medelijden! 

Reputatie 7
Badge +15

ik ben voor klimaatverandering en gooi al me plastic op straat

Ff vpor de duidlijkheid, kweet niet of het echt zo is, MAAR KAP DAAR DAN AUB MEE! 
ten 2e is het gwn aandachttrekkerij…….. eigelijk best wel sneu…..

 

Ik doe er helemaal niks aan, 

Lekker hoge toeren draaien in de 3.0 liter 6 cilinder BMW zodat je veel co2-uitstoot hebt.  #savecombustionengine

Lekker lange warme douches nemen, heel veel vlees eten want dat is lekker. 

Ik heb heel veel vuurwerk afgestoken afgelopen nieuwjaarsdag en heb nog heel veel over. 

Geloof lekker wat je wil, maar ik doe wat ik wil. 

 

btw, de ozonlaag is zichzelf al aan het repareren dus geen stress daarover. 

Ja, de ozonlaag kan zichzelf DEELS (!) gaan repareeren….. maar als we het nôg verder kapot maken, wordt die kans steeeds kleiner……..

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge +3

Wat mensen al niet zeggen om aandacht te krijgen en "stoer" te zijn. Wel vreemd dat iemand zegt een auto te hebben en dan op een 18- forum te zitten provoceren. Dat iemand dit nodig heeft 😕

Ik weet dat je het over mij hebt.

Ik heb nooit gezegd dat ik een auto heb, ik zei alleen maar dat ik hoge toeren draai in een auto.

Reputatie 2
Badge +3

 

Ja, de ozonlaag kan zichzelf DEELS (!) gaan repareeren….. maar als we het nôg verder kapot maken, wordt die kans steeeds kleiner……..

 

Ik las een artikel waarin stond dat de ozonlaag zich volledig aan het repareren was. Kan jij me vertellen waar jij jouw info vandaan hebt? Ik ben nieuwsgierig!

Reputatie 7
Badge +15

 

Ja, de ozonlaag kan zichzelf DEELS (!) gaan repareeren….. maar als we het nôg verder kapot maken, wordt die kans steeeds kleiner……..

 

Ik las een artikel waarin stond dat de ozonlaag zich volledig aan het repareren was. Kan jij me vertellen waar jij jouw info vandaan hebt? Ik ben nieuwsgierig!

Sure ik zoek de site ff op, en ik zal je de naam can de wetenschapper die bij ons op school over de ozonlaag een “lezing hielt “ even opbellen” 😆, nee, ik zoek de site ff op….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge +3

 

Ja, de ozonlaag kan zichzelf DEELS (!) gaan repareeren….. maar als we het nôg verder kapot maken, wordt die kans steeeds kleiner……..

 

Ik las een artikel waarin stond dat de ozonlaag zich volledig aan het repareren was. Kan jij me vertellen waar jij jouw info vandaan hebt? Ik ben nieuwsgierig!

Sure ik zoek de site ff op, en ik zal je de naam can de wetenschapper die bij ons op school over de ozonlaag een “lezing hielt “ even opbellen” 😆, nee, ik zoek de site ff op….

 

Mij_Niet_Gezien 

ik ben benieuwd!

Reputatie 7
Badge +17

@Mij_niet_gezien Het klopt wel dat de ozonlaag aan het herstellen is. Als het zo doorgaat als nu is zijn de gaten rond 2066 helemaal dicht.

https://www.ad.nl/buitenland/herstel-ozonlaag-ligt-op-schema-helpt-opwarming-aarde-voorkomen~a41cbbc0/

Reputatie 7
Badge +15

@Mij_niet_gezienHet klopt wel dat de ozonlaag aan het herstellen is. Als het zo doorgaat als nu is zijn de gaten rond 2066 helemaal dicht.

https://www.ad.nl/buitenland/herstel-ozonlaag-ligt-op-schema-helpt-opwarming-aarde-voorkomen~a41cbbc0/

Klopt ook, zeker, maar als we de aarde nu dus alleen maar mee gaan vervuilen heeft het alsnog niet zoveel nut…. Ook is het zo dat de ozonlaag maar 0.4/0.3 graden zal verminderen bij de opwarming… tja, heel fij die ozonlaag Echt, maar als heel antartica 1 en al water word , er overal overstromingen komen, de zeedieren verstrikt raken in afval; 

Zoals het er uitziet op de ergste plaatsen van de plastic soep… bron; TUdelft

 

tja, we hebben het hier “ nog best goed” maar als jeje erin verdiept, weet je gwn hoe slecht het gaat met onze planeet, en we hebben dr maar 1!

 

nouja , meningen zijn verschild….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer