Wat doen jullie met dit warme weer?

  • 11 June 2023
  • 43 reacties
  • 602 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Jullie zullen het vast al gemerkt hebben. De zomer is weer begonnen en ook vandaag was het lekker warm. Nou ben ik wel benieuwd wat voor type zijn jullie in de zomer? Meer een binnen mens en de hele dag niks doen om het niet warm te krijgen. Of ben je liever buiten bv in de tuin of buiten aan het zwemmen. Laat het weten!


43 reacties

Nu zit ik binnen omdat het hier veel lekkerder is (airco) dan buiten, maar ben meestal met lekker weer samen met mijn ouders, zussen, zusje en soms vriendinnen aan het varen op de boot.  

Ik antwoord er gelijk zelf maar op. Ik hou van dit warme weer en ben vaak ook buiten met dit weer. Lekker in de tuin in onze opblaasbaar bubbelbad. Of ik ga een stuk fietsen of ergens zwemmen. Vandaag nog bij een groot meer geweest. Heb een paar keer een duik genomen maar ik lig liever de hele dag in de zon. Lekker bruin worden. Ik lag vandaag op een rustige plek dus toen deed ik m’n broek een klein beetje naar beneden zodat m’n kont ook lekker bruin kon worden. Niemand die het zag hoor anders doe het ook niet haha

Reputatie 7
Badge +7

Hee @petergrifgin67 

Leuke vraag! Ik ben ook best benieuwd wat anderen aan het doen zijn met zo'n warme weer:) Ik zit momenteel thuis op de bank te luieren met alle ramen open(Zou zo fijn zijn als ik een airco thuis heb) Ik ga zo effe me opfrissen met gezichtsmaskers enzo. 

Liefs x Banaantje <3

@Banaantjeeee 


Jaa wij hebben sinds vorige zomer in de woonkamer en alle slaapkamers airco laten plaatsen (mijn ouders dan hé) en dat is echt zoooooooo fijn! Leuk gezichtsmaskertjes, veel plezier 😊

Reputatie 7
Badge +17

Overdag zo weinig mogelijk. Beetje chillen in de tuin, lezen, wat gamen. Dat soort dingen. Hardlopen en zo doe ik nu ‘s avonds wanneer het wat koeler is.

@TikTak ben echt jaloers op je airco

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik ga vooral het water op xd zeilen en ook wel op de kant luieren met bff's. En watergevechten.  En veel smeren met hoge factor ;)  

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +12

Heyy, wat ik doe op mijn instelling is zwemmen, en niet te veel doen, wat ik thuis doe is de ventilator aan doen en ervoor gaan zitten/liggen lezen of muziek luisteren, of een dfilm kijken ofzo, en ik hou mijn gordijnen dicht, ook ga ik veel zwemmen, naar buiten, maar dan wel met verkoeling, of in de schaduw.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

Fietsen, hardlopen, alles dat werkt verreist. Heerlijk vindt ik het.

Mn kamer is een sauna, op de heetste uren staat de zon op mn ramen en ik heb er 3, dus op mn kamer is het echt bloed heet. Dus s'nachts is dat niet uit te houden. Ik ga morgen een ventilator aanschaffen.

Ik woon dicht bij een meer dus met vrienden daar heen gaan en van de steiger af springen is best chill. Paar flessen frisdrank, wat snackies een bleutooth box en je hebt een feestje.

Toen ik nog Nederland woonde zwemmen chillen bruinbakken lekker in me bikini rondwandelen. Nu op Bonaire hebben we het standaard 30 graden hier tikken we soms wel warmer aan. Gelukkig loopt hier alles een stuk relaxter had soms het gevoel in Nederland bij dit weer dat sommige echt chagrijnig waren. 

Nou ik moest dus vandaag beginnen met leren voor mijn toetsweek.  Ik ben afgelopen week naar Londen geweest en het weekend ervoor weg met mijn familie. Gisteren had ik een toernooi dus kon ik ook niks doen dus het moest nu wel.  Komend weekend heb ik een festival dus dan kan ik ook niks doen.  Mijn broer heeft eindexamen gedaan en dat zijn ook nog feestjes voor dus ik moet echt op tijd beginnen.  

Maar goed dat is dus een hel met dit weer want mijn kamer is warmer dan een crematorium en we zijn aan het verbouwen dus in de tuin heb ik nu bijna geen schaduw.  

 

Normaal zou ik lekker gaan zwemmen bij vrienden. Die hebben bijna allemaal een zwembad in de tuin,  maar de komende 3 weken moet ik ff strijden.

Reputatie 3
Badge +1

Nou verbranden):

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @petergrifgin67 ,

 

leuk topic 

en

wat een lekker weer vandaag

 

Wat ik gedaan heb:

vanaf 10.30 lekker bloot met min vriendje in het zonnetje gelegen tot een uur of 14.30, want toen moest hij gaan werken en ben ik naar het strand gegaan, Das maar een paar honderd meter lopen en ik ging gwn ff een rondje maken en kijken wie er allemaal waren.

 

Ik kom eerst langs een jachthaventje en ik zag wat Belgen met een super vette waterski boot en ze wilden net gaan waterskiën, maar het ging niet echt lekker.

Het was een jongen van een jaar of 16 en hij probeerde op één ski te starten. Dat kan wel, maar dan moet je het wel al een beetje kunnen. Je kunt ook op 2 ski's starten en er dan eentje ‘uitschoppen’ als je eenmaal staat. Maar dan moet je iemand hebben die die ski ff ophaalt, want anders wordt het wel een hele dure hobby 😂 Nou ja, die boot had 400 pk, dus dan gaat er ook wel 40 liter brandstof per uur door, denk ik, nou ja, zei mijn broer.

Ik waterski zelf, dus ik zag wel ongeveer wat er verkeerd ging en probeerde, zo eigenwijs, maar ook hulpvaardig als ik ben met wat gebaren aanwijzingen te geven…

Die jongen zijn vader (die aan het stuur zat) begreep mij niet en riep naar me ‘kom eens hier naartoe, ik begrijp je niet’, maar dan in het Vlaams.

Dus, ik naar die steiger en ik uitleggen van meer dit en minder dat enzo, maar ja, het lukte die jongen steeds niet. Zegt die vader zo tegen mij ‘toonde gij unne keer hoe ge dat doet’, ja das Vlaams….dus ik denk bij mezelf, jij met je grote mond (ik had het tegen mezelf), het is geleden van vorige zomer dat je op de waterski's hebt gestaan, dus nou moet je ook echt wat laten zien…..

Ik spring dus in het water en pak die ski aan van die jongen en hij klimt bij zijn vader in de boot...wat denk je….ik ga gelijk een keer of 5 op mijn bek 😁, maar ja, het was niet alleen mijn schuld, nee echt niet hoor.

Die vader trok veels te hard op, allebei mijn armen vlogen bijna uit de kom toen dat skikoord op spanning kwam, dus ik keek naar mijn broer die vlakbij op de steiger stond en die gebaarde ook al van ‘hij moet niet zo abrupt starten’…...dus die begon zich er ook tegenaan te bemoeien. Hij heeft een vaarbewijs en is wel gewend wat je moet doen bij het waterskiën.

Even later zat mijn broer achter het stuur van die boot, die Belgen zullen wel gedacht hebben; 'weer zo'n stelletje Ollanders die het beter weten', maar toeval of niet (ik denk het niet) toen ging ik gelijk goed weg en ik wist gelijk weer waarom waterskiën zo leuk is.

 

Nou ja, de rest van de middag hebben we om beurten gewaterskied (die jongen, zijn jongere broertje en ik) en gestuurd (die vader en mijn broer), dus wij hebben wel lol gehad op het water.

Die boot kan ongeveer 75 km/u en als je een bocht maakt en op je waterski's zo helemaal naar buiten  waaiert, krijg je er nog een derde van de snelheid bij...dus ik ging denk ik wel bijna 100 km/h toen ik uit de bocht vloog en over de kop ging. Ik ging echt eerst 3 keer over de kop op het water, voordat ik in het water ging, want bij die snelheid is het water best hard, maar verder niks geks gebeurd.

 

We gaan zo even douchen en dan barbecueën...mijn broer en ik zijn uitgenodigd en mijn vriendje Lev (niet zijn echte naam) komt zo van zijn werk ook nog, dus het is sws een leuk weekend.

Die Belgen hebben hier een vakantiehuisje, dus ik ga nog wel vaker afspreken met die jongen, denk ik, we hebben al whatsapp uitgewisseld. Hij woont in België op ongeveer 45-60 minuten rijden met de auto.

 

Ik lees ook wat jullie allemaal hebben gedaan en @Tartan13  op het water is het altijd nice met dit weer en je verkleurt 10 x sneller., dus niet vergeten je billen in te smeren @petergrifgin67 . Verder je idd niet te druk maken met deze temperaturen @tim16 of juist wel @benebird. Lekker zwemmen of nietsdoen en de ventilator aan @OnlyMe of airco @TikTak …...hmm zalig zo'n airco of heb ik thuis mijn schuifpui nog open laten staan 🤔...misschien toch ff naar huis bellen om te checken, want anders kan ik net zo goed in de sauna gaan slapen. Een verkoelend gezichtsmaskertje klinkt ook wel goed @Banaantjeeee en voor mensen die deze temperaturen gewend zijn is het ook wel lekker, toch @TessaV 

 

Ok, ik ga zo helpen met de hamburgers bakken en wens iedereen een hele leuke avond en ik hoop dat het een beetje afkoelt, zodat iedereen vannacht lekker kan slapen..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

ik doe gw mijn verjaardag vieren en 3 ventilators op mn kamer zetten

Reputatie 7
Badge +9

 

Nou ja, die boot had 400 pk, dus dan gaat er ook wel 40 liter brandstof per uur door, denk ik, nou ja, zei mijn broer.

 

 

Hangt ervanaf, die boot zou dat kunnen gebruiken maar dan zou die op volle vermogen moeten zitten. Maar ik denk niet dat dat het geval was😂

Normaal als je gewoon rustig aan het cruisen bent (15 - 25% van het volle vermogen) zal dat waarschijnlijk tussen de 3 - 8 liter per uur zitten.

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi allemaal,

 

wat een weer hè vandaag

 

een jarige verdient het om even gefeliciteerd te worden, dus @Jippiieeee 

waar is het feestje

ik ben al bezig met de warming-up, ik heb er zin in

 

en kom nu jouw kant op

 

Oh ja, als ik het niet kan vinden dan alvast

 

 

 

een fijne verjaardag gewenst

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

ja, ik had niks beters te doen, maar serieus, ik denk dat ik een beetje teveel heb gegeten bij de bbq, ik ben een beetje uitgeteld…... het was zo'n leuke dag, dus die moet je ook een beetje feestelijk afsluiten, toch?

 

Gr. MickeyMouse

oh dat had ik al getypt, zucht 🤣

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi allemaal,

 

wat een weer hè vandaag

 

en jij @Mimo  kan er niet van genieten omdat je toetsweek hebt….I feel for you, sterkte

 

 

en verbranden is niet fijn...ben je vergeten te smeren @Annoniem793 …… hopelijk kun je wel slapen of sws liggen….

 

 

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird ,

 

 

..die boot had 400 pk, dus dan gaat er ook wel 40 liter brandstof per uur door…., zei mijn broer.

Hangt ervanaf, die boot zou dat kunnen gebruiken maar dan zou die op volle vermogen moeten zitten. Maar ik denk niet dat dat het geval was😂

oh ja, dan zal ie dat wel bedoelen, We hebben maar iets van 10-15 minuten op max gevaren, vet leuk, das echt niet normaal hard op het water

 

Normaal als je gewoon rustig aan het cruisen bent (15 - 25% van het volle vermogen) zal dat waarschijnlijk tussen de 3 - 8 liter per uur zitten.

we hebben alleen rustig gevaren naar de aanlegsteiger…..

voor normaal waterskiën hebben we steeds tussen de 45-50 km/h gevaren, dus idk hoeveel je dan gebruikt, maar meer dan bij rustig varen, denk ik, maar wel minder dan bij max snelheid

 

Koelt het al wat af bij jou thuis, anders kun je beter op een luchtbed op dat meertje bij jou in de buurt gaan liggen,…...maar er vannacht niet afvallen natuurlijk 😎 of je moet een zwemvest aandoen en gwn in het water slapen…..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Koelt het al wat af bij jou thuis,

@MickeyMouse  Nou, weet niet hoe het bij @benebird is maar op mijn kamer is het as we speak nog 31°C  dus slapen gaat weer moeilijk worden. Misschien maar buiten gaan liggen dan 😄. Zit nu nog met m’n broer buiten (allebei geen school/werk morgen) en dat is met 20°C echt nog wel lekker.

...dus ik ging denk ik wel bijna 100 km/h toen ik uit de bocht vloog en over de kop ging. Ik ging echt eerst 3 keer over de kop op het water, voordat ik in het water ging, want bij die snelheid is het water best hard, maar verder niks geks gebeurd

 

wtf? Niet je nek breken met dat gestunt van je. 😂

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 ,

 

@MickeyMouse  Nou, weet niet hoe het bij @benebird is maar op mijn kamer is het as we speak nog 31°C  dus slapen gaat weer moeilijk worden.

 

oei, das geen temperatuur om bij te slapen. Klinkt meer als 'slow cooking’, dan ben je morgenochtend 'gegaard’ haha

 

Misschien helpt een fles water in de diepvries leggen en dan als ie bevroren is voor of achter hmmmm, die ventilator zuigt lucht aan vanaf achter denk ik, dus die fles achter de ventilator zetten en je hebt je eigen airco……

In mijn slaapkamer is het nu 18,5 graad Celsius, dus wel nice, maar ik ga zo nog een rondje doen met Lev langs de vloedlijn ofzo, beetje chillen en kletsen, was echt een super leuke dag en die Belgen zijn echt tof, die jongens sws, maar hun vader ook. Ik ga vaker met hem/hun afspreken. Als ie vakantie heeft kan ie wel eens logeren bij mij, nou ja, dat bedenk ik allemaal. Ik heb het er nog niet echt met hem over gehad, maar lijkt me wel tof.

 

Misschien maar buiten gaan liggen dan 😄.

 

lijkt me geen slecht idee

Hier is het buiten nu 21.4 graden Celsius

 

Zit nu nog met m’n broer buiten (allebei geen school/werk morgen) en dat is met 20°C echt nog wel lekker.

oh, gezellig, geniet er van, lekker koude cola met ijsblokjes of zitten jullie aan het bier (ik heb dat nog nooit echt gedronken, want ik had eens een slokje geproefd en ik vond het niet lekker)

 

...dus ik ging denk ik wel bijna 100 km/h toen ik uit de bocht vloog en over de kop ging. Ik ging echt eerst 3 keer over de kop op het water, voordat ik in het water ging, want bij die snelheid is het water best hard, maar verder niks geks gebeurd

 

wtf? Niet je nek breken met dat gestunt van je. 😂

ja, man, zo hard ben ik nog nooit gegaan, denk ik. Papa's boot ging iets van 60 km/u max.

Ik ging lekker wijd en bijna plat, zo schuin, in die bocht, maar ik zag ook een surfer aan komen… nog wel een stukje weg, maar ik wist niet zeker of ik wel langs hem kon en liet daarom mijn ski-lijn los (safety first en daardoor brak ik mijn nek bijna hahaha, nee hoor ging allemaal best oké) en toen ging ik slingeren en 3 x over de kop. Jammer dat ik je dat filmpje niet kan laten zien, het ziet er wel spectaculair uit. Die Belgische jongen had een GoPro op die skibeugel gemonteerd (zo'n stalen beugel van de ene kant van de boot naar de andere zijkant (boven de voorstoelen in die boot), waar je ski-lijn en dingen voor wakeboards en alles aan vast kan maken)  Google maar eens op speciale wakeboard boten, dan heb je een idee.

 

Btw, je kunt ook je laken en hoofdkussen nog een tijdje in de diepvries leggen…..voelt ie lekker koud aan….oeps, ik bedenk net dat ik de was nog uit de wasmachine moet halen…….het zit er al sinds vanmiddag in, maar ja, dat waterskiën en bbq-en stond niet op de planning…..nog maar ff ophangen voordat ik met Lev een rondje ga maken…ja, ik heb ook taken in de huishouding…..het zijn vooral mijn kleren die in de wasmachine zitten, dus ja...

 

Geniet nog daarbuiten met z'n 2-en en tot later 😃

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @benebird ,

 

 

..die boot had 400 pk, dus dan gaat er ook wel 40 liter brandstof per uur door…., zei mijn broer.

Hangt ervanaf, die boot zou dat kunnen gebruiken maar dan zou die op volle vermogen moeten zitten. Maar ik denk niet dat dat het geval was😂

oh ja, dan zal ie dat wel bedoelen, We hebben maar iets van 10-15 minuten op max gevaren, vet leuk, das echt niet normaal hard op het water

 

Normaal als je gewoon rustig aan het cruisen bent (15 - 25% van het volle vermogen) zal dat waarschijnlijk tussen de 3 - 8 liter per uur zitten.

we hebben alleen rustig gevaren naar de aanlegsteiger…..

voor normaal waterskiën hebben we steeds tussen de 45-50 km/h gevaren, dus idk hoeveel je dan gebruikt, maar meer dan bij rustig varen, denk ik, maar wel minder dan bij max snelheid

Dat zal dan vast rond de 70% dus dan moet ik dat eff googlen hoeveel dat is.

 

Koelt het al wat af bij jou thuis

 

niet te filmen. De zon heeft de hele dag op mn ramen gezeten (toen het op het heetste punt was) en omdat ik niet thuis was kon ik mn gordijnen niet dicht doen. Ik ben een uur ofzo geleden eff in mn kamer gaan zitten en na 15 minuten kwam ik beneden en ik keek in de spiegel druppels zweet op mn voorhoofd en als je een tomaat ernaast hield was er nauwelijks verschil te zien. Ik weet niet hoe warm het is maar ik ga echt niet in die sauna slapen😂 

, anders kun je beter op een luchtbed op dat meertje bij jou in de buurt gaan liggen,…...maar er vannacht niet afvallen natuurlijk 😎 of je moet een zwemvest aandoen en gwn in het water slapen…..

 

Ja dat moet ik dan maar proberen, misschien gewoon heel veel plastic flessen aan mezelf te ductapen🤣

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird,

 

hier nog wat tips:

https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a25568533/afkoelen-zonder-airconditioning/

jammer dat het voor de meeste al te laat is, zoals 'gordijnen en ramen dicht’ 😂

 

Dat zal dan vast rond de 70% dus dan moet ik dat eff googlen hoeveel dat is.

ah ok, als het dan 70% van 40 liter is, dan is het iets van 28 liter per uur en dat dan 3 uurtjes =84 liter en 1.70 per liter ofzo = 142,80 voor een middagje waterskiën…kuch

 

Koelt het al wat af bij jou thuis

niet te filmen. De zon heeft de hele dag op mn ramen gezeten (toen het op het heetste punt was) en omdat ik niet thuis was kon ik mn gordijnen niet dicht doen.

 

morgen gwn je gordijnen niet open doen…😉

 

Ik ben een uur ofzo geleden eff in mn kamer gaan zitten en na 15 minuten kwam ik beneden en ik keek in de spiegel druppels zweet op mn voorhoofd en als je een tomaat ernaast hield was er nauwelijks verschil te zien.

 

klinkt alsof het warm was en dat je hoofd en helemaal door gekrompen was 😅

 

Ik weet niet hoe warm het is maar ik ga echt niet in die sauna slapen😂 

als je het zou willen, dan gaat het je toch niet lukken, denk ik

 

..anders kun je beter op een luchtbed op dat meertje bij jou in de buurt gaan liggen,…...maar er vannacht niet afvallen natuurlijk 😎 of je moet een zwemvest aandoen en gwn in het water slapen…..

Ja dat moet ik dan maar proberen, misschien gewoon heel veel plastic flessen aan mezelf te ductapen🤣

goed plan haha, maak een boot van jezelf en petflessen en heel veel ductape

Heb je lege flessen of moet je ze eerst nog leeg drinken 😁

 

@tim16,

ik had wel zo'n impact vest (google impact vest/wakeboard vest) aan en een helm op. Die jongen had er eentje en ik heb er thuis ook eentje van mezelf, maar hij is net zo groot als mij, dus hoefde ik er niet om. Tsja, ik haal wel allerlei stunts uit en ben soms een beetje impulsief, maar ook niet helemaal gek 🙃

Papa en mama zorgden altijd wel voor zulke beschermingsmiddelen, want ze hebben genoeg met mij meegemaakt 😉

Oh ja, ik heb de was maar weer even aan gezet….alles was nogal gekreukeld en al best droog...Lev is het nu aan het ophangen want ik had een goeie smoes….dit topic

 

 

Gr. MIckeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

omdat ik niet thuis was kon ik mn gordijnen niet dicht doen.

@benebird  gordijnen de hele dag dicht laten dus, ramen ook. Dan komt er minder hitte binnen. Maar ja, als je een zolderkamer hebt zoals ik blijft het een sauna. Het is er nu nog steeds 30°C   😂

 

Lev is het nu aan het ophangen want ik had een goeie smoes….dit topic

@MickeyMouse Nice, ik heb m’n vriendje nog niet zover dat hij m’n was gaat ophangen 😂

Welterusten voor iedereen...als dat gaat lukken🥵

 

Reputatie 7
Badge +9

omdat ik niet thuis was kon ik mn gordijnen niet dicht doen.

@benebird  gordijnen de hele dag dicht laten dus, ramen ook. Dan komt er minder hitte binnen. Maar ja, als je een zolderkamer hebt zoals ik blijft het een sauna. Het is er nu nog steeds 30°C   😂

30 graden, ze hadden nooit hittengolfen moeten uitvinden🤣

Zolderkamer vooral, ik kan me voorstellen dat dat niet uit te houden is. Misschien vandaag op de bank slapen🤷‍♂️😂

 

Welterusten voor iedereen...als dat gaat lukken🥵

 

ja man, jij ook🥂

Reputatie 7
Badge +4

@MickeyMouse thx voor de felicitatie!

Reputatie 7
Badge +7

Het is zo heet! Ik zit momenteel thuis met alle gordijnen dicht, maar dat helpt niet echt. Ik heb echt zin in om in de koelkast te kruipen hahah. Ik ga zo een ijsje eten;)

Liefs x Banaantje <3

Trouwens @Jippiieeee ! Van harte gefeliciteerddd! :)

🥳

 

Reageer