Skip to main content

ware betekenis van kunst?

• October 2, 2025
  • 6 reacties
  • 52 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Ik weet niet zo goed wat de ware betekenis van kunst is want alles wat ik maak is zowat zonder gevoel en ik word alleen maar boos op mezelf als het mislukt 

Deze is wel met gevoel maar het lijkt echt kleuter niveau ofzo en dat is stom

omgekeerde wereld schilderij: de afgebrande kant is koud en nat, er is geen vuur, terwijl in de bloeiende kant brand is die geen schade aanricht 

wat vinden jullie ervan & wat is voor jullie de ware betekenis van kunst?

Ik maak ook stillevens die wil ik ook wel delen op verzoek🙂

Xxx Yusa

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 2, 2025

Hey! Ten eerste is het geen kleuter niveau hoor! Ziet er mooi uit met goede kleuren. Het lijkt onheil en toch mooi. Niet te onderschattend over jezelf! 😉 

Voor mij is kunst een mooie aanvulling op alles wat je ziet. En alles is ergens voor bedoeld. Alleen kunst kun je zelf een bedoeling bij bedenken. Of als het herkenbaar is naar kijken en iets van vinden. 

Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 2, 2025

Ik vind het idee heel goed.  Ik denk dat als je werkt aan je techniek, het resultaat nog sterker zal zijn.  Voor alles wat je doet moet je veel oefenen en nog oefenen en dan nog oefenen om er echt goed in te kunnen worden.  Dat is zo in sport en in muziek maar ook in tekenen en schilderen.  En niet te snel boos worden op jezelf want dan geef je het op.  Spreek met jezelf af dat het de volgende keer beter zal zijn als het resultaat je tegenvalt en kijk waar het niet helemaal naar je zin is gegaan.     Het is pas als je de techniek beheerst, dat je ook echt gevoel in je kunst kunt leggen - en dat heeft tijd nodig.  Volg je les?

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 2, 2025

@Tover01 bedankt! Ook bedankt dat ik in je handtekening sta!

@Diana ook thanks  

Nee ik volg geen les 

XXX Yusa 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 3, 2025

@Yusa14 misschien is het dan een goed idee om les te volgen of een boek met tekenen- en schildertechnieken te halen.  Met een paar goede tips kun je al een heel eind komen.  Dat moet zeker lukken want je hebt echt wel talent.  Succes!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 3, 2025

Wat een vette tekening. Ik vind het helemaal niet kleuterachtig echt best wel poëtisch ook die twee kanten. Erg knap gedaan!

xx liefs Wolf 🐺

p.s leuke handtekening 🤗

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 3, 2025

Ok ​@Diana dat is wel een goede tip.

Op pinterest is ook flink wat te vinden denk ik.

Bedankt dat je zegt dat ik talent heb, echt fijn!

XXX Yusa