Skip to main content

hoi, ik ben een meisje van 14.

Er is een wandel4daagse bij mij in de buurt en ik doe daar vaak aan mee. ik wou dus dit jaar 1 dag meedoen op skeelers omdat er 1 dag een mindervalide route was. op de ene site staat het als mindervalide route en op een andere gewoon verharde route. ik ging dus vandaag daarheen om te kijken of ik alvast kon betalen en toen werd er gezegd dat ik niet mee mocht doen op skeelers. ik had me al aangemeld voor de verharde route. dus ik dacht dat ik gewoon op skeelers mocht.

hun reden dat ik niet op skeelers mocht was omdat dat te gevaarlijk zou zijn. ik vind dat onzin omdat die rolstoelen slechter kunnen remmen dan ik, die scootmobielen sneller kunnen dan ik en die rollators kunnen wegschieten. dat is veel gevaarlijker dan skeelers. ze hadden het ook wel in de regels mogen zetten.

ik snap wel dat ze zeggen dat het niet zou mogen omdat het een wandel4daagse is. maar dan moeten ze dat zeggen. 

is het eerlijk dat ik niet mee mag doen op skeelers of niet?

Hoi @ikweethetnietmeer2009 

Wat ingewikkeld.

Ik snap dat je het niet eerlijk vind. Zou ik ook niet vinden.

Je kunt het altijd nog met die mensen overleggen

Succes. 

Liefs @NoahLovesYou

Hey! Als het niet in de regels stond is het een beetje raar, aan de andere kant is skeeleren natuurlijk wel heel anders (sneller) dan lopen. Maar scootmobielen zijn minstens zo gevaarlijk ben ik met je eens.  Ik denk dat het af hangt van wat het originele doel was van de vierdaagse, dus echt alleen wandelen en later zijn daar de rolstoelen bij gekomen?  Misschien is het een beter plan om ze voor te stellen om er een skeeler-route aan toe te voegen of de skeeleraars eerst te laten vertrekken. Dan zit of beter gezegd, rijd en loop je elkaar niet voor de voeten ;)  Dus is het eerlijk dat je niet mag meedoen op skeelers? hang af van de regels.

Liefs Tover xxx

Als het niet in de regels stond is het denk ik niet eerlijk

Je moet een beetje overleggen!

ik ben net klaar met de wandel4daagse. toen ik daar aan kwam werd ik gelijk geroepen en werd er boos gezegd dat er tegen mij gezegd is dat ik het niet op skeelers mocht doen.

toen kwam mijn moeder en die zei dus dat het onzin is. toen zei die vrouw daar dat het voor mindervalide is en toen zei mijn moeder dus dat dan de duo fietsen ook niet mee mochten doen. ik heb geen zin om die hele discussie hier te vertellen maar het was wel grappig om te luisteren.

ik mocht niet mee doen. ik heb dus ook geen stempels gekregen. ik heb wel de route gevolgd want het is gewoon openbare weg.

waarschijnlijk hebben ze volgend jaar een probleem want er waren heel veel mensen die het leuk vonden dat ik dus op skeelers ging. dus ik denk dat er volgend jaar meer mensen ook op skeelers komen.

het was wel erg leuk omdat er opgegeven moment een groepje jongens was van 7-8 jaar misschien zelf jonger, en ik had hun eerder ingehaald. toen ging ik een stukje van de route af omdat mijn skeeler los zat. later zag ik die jongens weer en die zeggen zo: “we hebben haar ingehaald”. toen ging ik hen weer bijna inhalen en toen begonnen ze te rennen. ik ging toen heel snel om hun in te halen. omdat ik dus een manier heb om sneller te gaan keken zij mij dus echt zo verbaast aan dat ik zo snel kon. 

de organisatie was niet blij dat ik mee deed maar ik heb wel veel mensen vrolijk gemaakt als ik kleine kunstjes deed of heel snel ging.

Tja, het is een wandelvierdaagse, geen skeeler vierdaagse. Ik vind ook niet dat je skeelers kunt vergelijken met hulpmiddelen voor mindervaliden. En dit bedoel ik niet lullig maar ik vind het ook wel een beetje flauw om er dan tegenin te gaan en er moeilijk over te gaan doen.

Maar goed, fijn dat je het toch leuk hebt gehad en als er volgend jaar opeens heel veel skeeleraars mee willen doen zullen ze de regels misschien wel aanpassen. En anders kun je altijd zelf een skeelervierdaagse organiseren. 😉

Reageer