Skip to main content

WAAROM WAAROM! Waarom als het in Duitsland lekekr 20 graden is en zonnig dan moet bij ons op pasen lekker regenen en dan de hele dag :(

@ItsJustMe Ik ga vanavond maar in de woonkamer op de bank liggen denk ik.😂 Nu (23:05) nog steeds 30+ op m’n kamer. Gisteren ook bijna geen oog dicht gedaan. Gelukkig gaat de temperatuur vrijdag weer naar wat naar beneden.


Hey! Haha ik moet wel een beetje lachen om alle verhalen! Maar idd wat warm 🥵. Ik heb een kleine ventilator en die op me gericht. Lekker zo op bed zonder dekbed ofzo en slapen als een roos 🌹😉 haha handig trouwens @NoahLovesYou ! Leuk om te doen ook. Ik heb gister milkshakes gemaakt en mijn vriendin en  moeder waren er ook bij en lieten mij 2 keer opnieuw er 1 maken dus blijkbaar vonden ze het lekker. Best makkelijk. Grote bak ijs gekocht met aardbei smaak en dat als basis en drinkze! 😋

Liefs Tover xxx


Hoi @Karel187 ,

Dat het zo vaak regent, heeft ermee te maken dat Nederland ter hoogte van een weerfront ligt. Dat is een plek waar warme, vochtige lucht uit het zuiden botst met droge, koude lucht uit het noorden. De warme, vochtige lucht koelt dan af, het water in de lucht condenseert en valt naar beneden als regen.

Groetjes, Hoiii47


Hoi hoi, ik geniet er wel van.' s nachts de ramen open en overdag hebben we gelukkig veel bomen die de ergste hitte tegen houden. Ik bewonder dat altijd wel.  We hebben dus dieren (biologische boerderij) en die hebben een paar poeltjes waar ze zich kunnen verkoelen. En wat ik leuk vind is ze besproeien met beek water dat vinden de meesten heerlijk. Zelf plons ik daar ook regelmatig in. En mn schoolwerk maken met de voeten in de stromende beek. Ik besef dat ik dan echt bevoorrecht ben ☺️. We zijn niet rijk qua geld maar de natuur om ons heen is veel belangrijker. Of huiswerk maken terwijl er een dik knorrend varken onder je voeten ligt te snurken, hoe funny 😉 maar veel tijd is er ook niet, in deze warmte moet er ook gewerkt worden 😓 ook door zoonlief xP. En dan is het wel erg warm pfff 

Groetjes liefs Tartan X 


@Tartan14 Ben wel een beetje jaloers. 😅 Ik woon in een stad en moet zeker 20 minuten fietsen voor een wat natuur. We hebben wel een leuke tuin gelukkig.

Maar ja, net weer ff m’n kamer gecheckt...35 graden 🥵 Dat wordt dus serieus de bank vannacht, of gewoon buiten. Het blijft de hele nacht rond de 20 graden dus dat kan makkelijk lijkt me 😂

 


@Tartan14 Dat lijkt me wel echt heerlijk hoor ben wel beetje jaloers ook haha😉😅

@tim16 Oef 35 graden is wel heel erg idd.. Ik mag dan niet klagen met 27 graden op mijn kamer haha😅 Hopelijk vind je een manier om toch een beetje te slapen desnoods op de bank! Gelukkig wordt het na morgen weer koeler dus dan lekker ramen open en luchten. Buiten slapen lijkt me trouwens ook niet heel fijn dan wordt je denk ik compleet lekgeprikt door muggen dus dan moet je daar ook weer een oplossing voor vinden, maar qua temperaturen zou het denk ik idd wel kunnen ja🙃


Hey! Oh heerlijk @Tartan14 ! Ik zou dat ook wel willen en zeker nu 😉 wat lijkt het me ook leuk om tussen al die dieren te leven en ook nog aan het water 😍. Het is je gegund hoor! En wat een bijzondere gedachte dat dat ooit van jou zal zijn ook ! Geniet ervan en knuf aan alle dieren 😘 Bij ons is het nu 27 graden, ik woon in een buitenwijk van een middelgrote stad.  Wel bos enzo in de omgeving. En dus een rivier met strandjes. Ook lekker.  Ben er al geweest en dat zal niet de laatste keer zijn deze week hihi 😎 @tim16  ahw Ja dat is ook wel errug warm zeg op je kamer pffff! Succes met een slaapplek. Misschien kun je je matras op de grond leggen beneden? 

Liefs Tover xxx

 

 


Hoi hoi @tim16  je zou welkom zijn hoor! Tentje onder de bomen ofzo is echt lekker nu 😉 ik leef wel met je mee hoor, man man dat is echt te warm daar kun je niet in slapen inderdaad.  Matras mee naar elders? Of een luchtbed ? 

Succes met het vinden en slapen 😘 

Groetjes en liefs Tartan X 


@Tartan14 Een tentje onder de bomen  zou wel top zijn met dit weer.

@ItsJustMe klopt wat je zegt met die muggen. Buiten slapen gaat ‘m niet worden denk ik 😅 🦟

Denk dat ik een luchtbed beneden op de vloer ga leggen. Heb nu 2 nachten slecht geslapen en ben er wel klaar mee.

Vriendje heeft airco thuis dus dat zou helemaal mooi zijn maar onze ouders hebben liever niet dat we bij elkaar slapen op ‘school nights’. Een van de weinige dingen waar ze streng mee zijn helaas. 


@ItsJustMe en @Tover01  je zou ook zeker welkom zijn hoor! 😘😉 Iedereen wel haha !

Groetjes liefs Tartan X 

P.S. Ja idd Tover, ik sta daar nooit zo bij stil maar idd een bijzonder iets als ik er over nadenk! 


@Tartan14 Zou wel gezellig zijn met elkaar denk ik!😊

@tim16 Heb je nog een goede oplossing gevonden voor het slapen vannacht en is het slapen een beetje gelukt? Hoop dat je een beetje je draai hebt kunnen vinden!😉😅


Hoi @tim16 ,

Ik heb nog wel een klamboe voor je tegen de muggen en dan kun je bij @Tartan14  onder de bomen in een tentje slapen…. Of alleen onder de klamboe in de open lucht en op een luchtbed is ook wel een goed idee, want in een tentje kan het ook best nog warm zijn en als je ineens een wolkbreuk zou krijgen dan blijf je op een luchtbed sws nog drijven. Ik zou het luchtbed wel vastmaken aan een boom ofzo. Daarmee voorkom je dat je afdrijft als er echt veel regen valt en dan hoeft @Tartan14  niet met zijn zeilboot de hele rivier/beek enzo af te varen om jou terug te vinden…

 

Voor één nachtje bij je vriendje slapen door de week zou toch eigenlijk wel moeten mogen. Jullie ouders hoeven niet bang te zijn dat jullie wakker gaan blijven omdat jij toch al 2 dagen niet echt geslapen hebt... dus ik zou het gwn nog even proberen.

Ik weet niet of die airco makkelijk van de muur af kan bij jouw vriendje en dat jij die dan even mag lenen en daarmee jouw kamer thuis kan koelen, maar ja, dan slaapt je vriendje misschien niet meer vanwege de hitte…..nou ja, dan kun je van ‘ons thuis’ wel een losse airco lenen, want die hebben we nu toch over na de verbouwing…. Nou ja, de verbouwing is dus nog lang niet klaar, want zelf ben ik ook ‘dakloos’, soort van, want mijn kamer is ‘opgeheven’ om de kamers van mijn broers net even iets groter te kunnen maken. Ik moet dus al sinds afgelopen najaar bij één van mijn broers slapen.

Thuis hebben we overal een heel nieuw dak (dat is super geïsoleerd en het is nu niet meer zo warm als op warme dagen vorig jaar.

Er is nu dus ook ruimte bovenop het platte dak van de garage voor mijn nieuwe kamer, want daar zit u ook een puntdak op, precies zoals op de rest van het huis.

Je mag trouwens ook wel in mijn nieuwe kamer slapen….nou ja, het is nog niet echt een kamer, want de meeste muren ontbreken nog en er zit ook nog geen raam in, maar wel buitenmuren, een vloer en een goed dak… Hoef je alleen nog maar uit te vinden hoe je bij mij thuis komt, maar daar kun je nu je nog thuis probeert te slapen mooi een hele nacht over nadenken, want je doet toch geen oog dicht 😁

Oh ja, als je thuis een bad hebt kun je daar misschien in gaan liggen met niet te warm water erin natuurlijk en dan voor de zekerheid een zwemvest aan, want je moet niet koppie onder gaan natuurlijk…..uhm, 8 uur lang in het water liggen is misschien ook niet zo’n goed idee, want als ik langer als een uur in de jacuzzi zit, dan gaat mijn huid ook op dat van een Michelinmannetje (helemaal gerimpeld) lijken…het valt dus ook niet echt mee om iets simpels te bedenken.

Misschien kun je de brandweer vragen of ze jullie huis willen afkoelen door er een hele nacht water op te sproeien ofzo.

 

Kortom, genoeg goeie ideeën om de komende nacht lekker te kunnen slapen 😅

Trouwens, iedereen is ook bij ons welkom hoor, we hebben hier de ruimte, veel natuur met bossen en  water en noem maar op, maar zorg wel dat je ‘alles’ bij je hebt, want een handige winkel om even dat te halen wat je vergeten bent, hebben we hier niet echt op wandelafstand…..

Ik wens jou Tim en iedereen ondertussen sterkte en hoop dat je/jullie toch wat slaap krijgt/krijgen 😴

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


@ItsJustMe Het slapen is aardig gelukt. Ik ben uiteindelijk dus met een luchtbed in de woonkamer gaan liggen.  Vannacht weer want het is nog steeds niet te doen op mn kamer. Gelukkig koelt het morgen weer goed af.

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Een klamboe is idd een goed idee. Buiten slapen was wel heel aantrekkelijk maar ik durfde het niet echt vanwege de muggen. Misschien maar eens zo’n ding kopen. 
Ik vind ook dat doordeweeks een nachtje bij m’n vriendje slapen zou moeten kunnen maar ja, het is een regels die mn ouders ooit bedacht hebben en daar houden ze aan vast. We hebben wel afgesproken dat als we straks allebei 18 zijn we het zelf mogen weten. Dus ja, ik accepteer het nog maar ff zoals het is. Verder zijn m’n ouders echt heel relaxed dus ik mag niet klagen.

Maar goed, fijn om te weten dat ik nu voor een slaapplek ook bij @Tartan14 en@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer terecht kan😂 Lijkt me oprecht wel heel gezellig 


Hey!  haha dat zou geweldig zijn @tim16 Het wordt vannacht alsnog 16 graadjes hier dus het raam staat bij mij helemaal open xD En morgenavond als het zo blijft mag ik mijn luchtbed op het dakterrasje van de schuur leggen (staat een hekje omheen enzo hoor)😎 overtuigende argumenten richting mijn moeder:  ik ben scout en het helpt als voorbereiding op het zomerkamp,  ik kan wel wat hebben, ik klim er echt niet af, en vooral: als ik mag ben je de ááállerliefste mama van de hele wereld! 😁😉 Dat gaf de doorslag hihi .  De bekende kikkeroogjes van @Tartan14  er bij opgezet en ze smolt als was😇   

Liefs Tover xxx


Gelukkig is het nu wat koeler en komende nacht koelt het ook lekker af! Heb het op mijn kamer al een paar graden koeler gekregen en het is hier bij mij een stuk aangenamer!

@Tover01 Heb je lekker geslapen op het dakterras of ga je dat vanavond doen? Goed argument idd om te oefenen voor zomerkamp daar kan je moeder geen nee op zeggen haha🤭

@tim16 Lukt het koelen bij jou een beetje? Echt rot dat je zo slecht hebt geslapen afgelopen nachten door de hitte. Ik las dat je vannacht bij je vriendje gaat slapen dat gaat er denk ik sowieso al wel voor zorgen dat je wat rustiger slaapt fijn bij hem! Hopelijk vind je je draai en energie snel weer een beetje terug❤️

Liefs van ItsJustMe <3


@ItsJustMe Thnx❤️ Ja, bij hem zijn geeft sws heel veel rust. Dus slapen gaat vannacht ook wel lukken denk ik. M’n moeder heeft de ramen op m’n kamer wijd open gezet dus de hitte kan er goed uit.

@Tartan14 Dat dakterras klinkt wel nice. Leuk dat het mag van je moeder.


Warm is het zeker! Ik was gister wezen zwemmen, ik was zonnebrand vergeten en ben nu heel erg verbrand!! Maar dan zul je zien dat het over een weekje waarschijnlijk weer heel erg slecht weer is. Daarvoor leven we in Nederland!


Hoi @tim16  kom lekker bij ! Hopelijk knap je wat op ! 😘

haha ik moest wel lachen om jou hoor @Tover01  met je kikkeroogjes 🙂 zie het voor me,  en je moeder zwicht natuurlijk voor jouw charmes !! 😉 succes op het dakterras vannacht! Vet om te doen, ik  kruip wel eens in een hangmat, dat ligt beter dan je denkt !  Slaap lekker!

Groetjes liefs Tartan X


Haha @tim16  Het was ik @Tover01  😉 ik lig nu toch weer binnen want het werd ineens echt een stuk kouder! Dat werd moeders toch wat té en was ook wel té haha. Bij deze dus weer op mn vertrouwde kamertje ☺️ 

Liefs Tover xxx


 @Tartan14 Ahh een hangmat lijkt mij ook wel echt fijn met dit warme weer! Gewoon lekker chillen overdag in een hangmat in een schaduwplekje met een lekker briesje erbij en een glaasje drinken met ijsklontjes.. Zie het al helemaal voor me lijkt me echt chill haha!😅

@tim16 Heb je vannacht wat beter geslapen en voel je je al wat beter? Hoop echt dat je fijn hebt kunnen slapen bij je vriendje en hoop dat je wat meer energie hebt vandaag. En hopelijk is het nu ook wat koeler op je zolderkamer zodat je daar ook weer wat beter kan liggen!

Vandaag was het ook wel weer warm zeg.. Maar volgens mij koelt het na vandaag echt af en dan blijft het ook weer even een paar dagen koeler daar heb ik eigenlijk wel weer zin in! Graad of 19/20 is wat bij betreft wel warm genoeg!😊

Groetjess van ItsJustMe <3


@Tover01 Sorry. Ik haal jullie soms oprecht door elkaar 😂

@ItsJustMe Ben nog steeds best moe en weinig energie. Heb op zich wel goed geslapen gelukkig (en lang uitgeslapen).  Ik vandaag ook niet zoveel gedaan. We zijn alleen ff naar de stad geweest een ijsje halen. Voor de rest lekker chill in de tuin gezeten. Op m’n kamer is het volgens mn moeder nu nog tegen de 30. Ik blijf vannacht dus ook nog lekker bij hem slapen. Gelukkig koelt het morgen idd wat af.

19 of 20 graden vind ik ook prima.


@Karel187 

Nederland heeft een gematigd zeeklimaat, met milde winters en niet al te warme zomers. Het is een beetje van alles maar dan gematigd, behalve regen op de een of andere manier, die is er wel😂


Haha @tim16  geen probleem hoor, het is mij een eer ! 😉 Liefs Tover xxx


Lekker weertje vandaag 🥵 Nederland is echt schizofreen wb weer de laatste tijd.

Huidige temperatuur op mn kamer: 😅  Dus ja… heb deze foto naar m’n vriendje geappt en hij stond er op dat ik vannacht bij hem kom slapen, geen discussie mogelijk, haha. Ouders vinden het gelukkig ook prima 🥳

 


@tim16 Ja het weer gaat idd echt alle kanten op afgelopen weken.. Vorig weekend was het nog vrij fris met veel wind en nu is het weer verschrikkelijk benauwd en warm.. Niet chill zoals het vandaag was!🙃

Fijn dat je bij je vriendje mag slapen en fijn dat je ouders het ook prima vinden!😃 31 graden in je kamer is ook wel echt heel erg warm daar kan je echt niet in slapen.. Nou ja morgen is het gelukkig weer wat koeler dus dan maar weer de ramen open en luchten!😉

Groetjess van ItsJustMe :)


Reageer