Vraag

Vrijwilligerswerk doen?

  • 2 May 2019
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil al een poos iets met vrijwilligerswerk doen. Lekker teruggeven aan de samenleving enzo, maar ik heb tot nu toe geen plek gevonden waar dat als minderjarige kan (ik ben veertien).

Ik woon in Rotterdam dus er zouden in theorie genoeg dingen moeten zijn die ik kan doen.

Ik vroeg me af of iemand suggesties heeft.

Groetjes!

2 reacties

Hey!

Misschien heb je wat aan deze of deze site.
Als 14-jarige zal het inderdaad wel een stukje moeilijker zijn, aangezien veel mogelijkheden voor vrijwilligerswerk starten vanaf je 16de (zoals bv. de jongerenvrijwilligers van de KinderTelefoon).
Voor nu zou je eens kunnen rondgaan bij kenissen of gewoon in de stad eens rondspeuren om te zien of ze daar wat hebben.
Je zou naar een rusthuis kunnen gaan en daar mensen gezelschap geven, boodschappen doen,...
Er zijn vast ook wel ergens organisaties als de voedselbank of mensen die anderen in armoede helpen, waar een extra hulpkracht zeker nooit kwaad kan. Je zou ook eens kunnen kijken naar zwerfvuilacties?

Groetjes
Lot
Hey, ik zelf ben op mijn 13e begonnen met vrijwilligerswerk als dj bij feesten voor kinderen/jongeren. En doe dat nog steeds met plezier.

Misschien zou je kunnen helpen bij feesten in je buurt. Of helpen op een kinderboerderij.

Reageer