Vraag

vrijwilligerswerk

  • 11 July 2023
  • 6 reacties
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Doen jullie vrijwilligerswerk? 

Ik train en voetbaleltal . Ik ben de hoofdtrainer en een andere ouder is mijn assistent.  Ik train hun 1x per week en een ander ouder traint nu de andere keer omdat ik het te druk krijg met school om zelf 2x per week te trainen en ik nog 2 trainingen te geven.  Op zaterdag coach ik wel de wedstrijd ( wat best rot is, want wel altijd om 9.00 en zelf speel ik tussen 13.00 en 15:00 ). De avond vantevoren dus op vrijdag maak ik de opstelling. Het kost me dus best veel tijd maar ik vind het wel heel leuk.  Doen jullie ook zo iets?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Mimo

Wat gaaf dat je voetbal training mag geven! Een vriend van mij geeft hockey training. Ik heb voor mijn maatschappelijke stage 1 jaar geleden in een bejaardentehuis (PG afdeling, dus waar de dementerende ouderen wonen) vrijwilligers werk gedaan. Was erg leuk. Ik schonk koffie voor de bewoners, maakte een praatje, deed spelletjes, of ging een eindje wandelen met hen. Ook fietste ik met een bewoner die heel erg van fietsen hield met zo’n duo fiets door de gangen. Vond ze heel erg gezellig. Dat deed ik 2x per week van 14:00 tot 16:00 en soms hielp ik ook mee met het middageten op zaterdagen en bleef ik van 11:00 tot 15:00 daar. Ik kom daar mog regelmatig op bezoek.
 

Ook ben vorig jaar ik in de laatste week van de zomervakantie begeleider geweest in de Spelweek. Dat is een week waarin kinderen in groepen hutten bouwen en allemaal spelletjes gaan doen tegen elkaar zoals estafettes, speurtochten en water gevechten, een wedstrijd eigenlijk, op een veld bij ons in de stad. Erg leuk. Was leiding samen met een jongen van 18 en we hadden de leiding over een groep van ongeveer 15 kinderen van 6 tot 9 jaar. Het was heel gezellig. 
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, ik help soms de leiding van de kleinste scouts, de bevers, en dat is superleuk! En ik help verderop in een dorp mee met een schoonmaak actie elke 2 weken. Allerlei rommel langs de kant van het water opruimen. En ik help de beheerder van het gebouw van mijn scouting bij allerlei dingen zoals magazijn bijhouden of spullen checken en repareren. En zodra ik oud genoeg ben wil ik buddy worden voor nieuwe Nederlanders. Taal leren en van alles :). En ik help op onze eco boerderij. 

Groetjes liefs Tartan X 

PS @Eenmeisje004  leuk dat je er weer bent! Ik ook, met andere alias ;) 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb welleens afval zitten te prikken met een hele grote groep omdat dat een speciaal evenement was. Maar nu doe ik het niet ofzo

Reputatie 6
Badge +5

Ja! Ik ben actief bij mijn sportclub en bij mijn kerk. Ik vind het heel leuk om te doen, zeker omdat ik zoveel kan betekenen voor (in mijn geval) kinderen

Reputatie 7
Badge +4

hojjjjj

ik ben vrijwilliger op een paarden boerderij

wat ik daar allemaal doe:

paarden eten geven

poetsen

uitmesten

rijden

longeren

paarden aandacht geven

in en uit de wij zetten/halen

 

 

groetjes Tinker .fan

Hey,

Echt vrijwilligerswerk niet en heb ook geen bijbaantje. Zou wel graag willen werken ):

Ik help wel mee bij ons op het terrein. Vooral in de winter is er veel te doen (nu 42 graden, werken is dan niet echt een fijn idee 😏). Van de winter hebben we echt veel gebouwd en gesloopt. We hebben een moestuin van 90 vierkante meter klaar gemaakt. Moesten met een bats een groot deel omgooien, was in het begin keiharde grond. Hebben dat ook veel met de hak en pikhouweel gedaan. Verder hebben we een hek gezet om de moestuin en later ook om een deel van ons terrein. We hebben veel stenen gehaald voor de moestuin en andere dingen. Bomen gekapt. Palen gemaakt. Een houtvoorraad voor volgende winter aangelegd. Veel in de bossen gezaagd, omgevallen bomen van andere op geruimd (met toestemming).  Ook wat hout bestelt. Af dakje gemaakt. 2 buitendouchen gemaakt. Barretje in de open schuur gemaakt. En nog een boel meer. We hadden van de winter 3 uur school, van 9 tot 15 en gingen van 1 tot 5 op het land werken, 6 dagen in de week (school 5). We hebben daardoor ook leren autorijden, pas voor het eerst de naamloze-gemeenten-offroad-weg gereden. En had van de winter 1 keer een kettingzaag mogen gebruiken. Pas hadden we geholpen met pruimen plukken, mochten we uiteindelijk ook nog houden 🤤. Waren zo lekker!

 

Toen we nog in de camper woonde hebben we ook op verschillende plekken geholpen.

We hadden geholpen op camperplaatsen met olijven plukken en dat soort klusjes. We hadden een heel pad/weg vrij gemaakt bij anderen Nederlanders in het buitenland, veel afval op geruimd en dat soort dingen.

Naja, dat dus….

Ajuus!

Reageer