Vraag

vragenlijst microfoons

  • 6 February 2023
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik gebruik bijna elke week een microfoon en was benieuwd hoe dat bij jullie is. Ik gebruik hem zelf om om te roepen bij mij op de voetbalclub. M’n stem wordt dan versterkt uit allemaal luidsprekers binnen en buiten om van alles en nog wat om te roepen.  Ik vind dat zelf echt heel leuk om te doen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen :).

 

  1. Heb je weleens een microfoon gebruikt?
  1. Waarvoor gebruikte, of gebruik je een microfoon? Gewoon om je stem mee te versterken om te praten door luidsprekers? Om door te zingen? Je stem mee op te nemen? Voor radio of tv?
  1. Wat vond je ervan om voor de eerste keer een microfoon te gebruiken? Was dat eng? Vond je het spannend of juist stoer?
  2. als je vaker een microfoon gebruikt, vind je het dan anders dan de eerste keer?
  3. Wat vind je ervan je eigen stem door luidsprekers heen te horen?
  4. Is je stem al door veel luidsprekers te horen geweest?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17
  1. Heb je weleens een microfoon gebruikt? Ja
  1. Waarvoor gebruikte, of gebruik je een microfoon? Gewoon om je stem mee te versterken om te praten door luidsprekers? Om door te zingen? Je stem mee op te nemen? Voor radio of tv? Zingen. Heb een tijdje in een bandje gespeeld. Ik kan totaal niet zingen dus die microfoon had beter uit kunnen staan. Gelukkig was het alleen voor de backing vocals. 😂
  1. Wat vond je ervan om voor de eerste keer een microfoon te gebruiken? Was dat eng? Vond je het spannend of juist stoer? De eerste keer was het wel eng.
  2. als je vaker een microfoon gebruikt, vind je het dan anders dan de eerste keer? Het went wel.
  3. Wat vind je ervan je eigen stem door luidsprekers heen te horen? Niet om aan te horen. 😄
  4. Is je stem al door veel luidsprekers te horen geweest? Niet zo heel veel gelukkig.
Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tom06 .

ten eerste, wat leuk dat jij dat doet.

Hoe word je daar voor gevraagd? Waarom dachten aan jou? Zou je dat voor je beroep willen doen en op welke manier precies?

 

  1. Heb je weleens een microfoon gebruikt? ja zeker
  2. Waarvoor gebruikte, of gebruik je een microfoon? Gewoon om je stem mee te versterken om te praten door luidsprekers? ja, bij een presentatie, iets voor school in de schouwburg Om door te zingen? ja, karaoke Je stem mee op te nemen? ja, voor het nageslacht, ik zong een liedje voor oma Voor radio of tv?  allebei, bij ons stond de tv naast de radio en ik er voor 😂
  3. Wat vond je ervan om voor de eerste keer een microfoon te gebruiken?  grappig Was dat eng?  voor mij niet, voor het publiek wel, denk ik Vond je het spannend of juist stoer?  stoer
  4. als je vaker een microfoon gebruikt, vind je het dan anders dan de eerste keer? ja, beetje wel, je went er aan, mijn publiek niet haha
  5. Wat vind je ervan je eigen stem door luidsprekers heen te horen? die klinkt heel anders en das best raar
  6. Is je stem al door veel luidsprekers te horen geweest? ik ben een keertje voor paarse vrijdag geïnterviewd en dat kon je terug luisteren via de site van school en een linkje daarvan stond op verschillende andere kanalen, geen idee hoeveel

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 3
Badge +1

Hey @MickeyMouse , ja ik vind het zelf ook erg leuk. Ze vroegen een keer bij de voetbalclub wie dit wilde doen. Een aantal jongens hadden zich ervoor opgegeven en ze hebben mij gekozen omdat ze vonden dat ik de beste stem had. Het is echt heel vet dat je daar staat met je microfoon en dat je stem dan tegelijk overal uit luidsprekers komt en je overal te horen bent. Ik doe dan aan het eind van de dag ook de prijsuitreiking als er een toernooi is geweest. Dan mag ik ook met m'n microfoon winnaars een beetje interviewen. Dat is ook altijd heel leuk om te doen. Bij thuiswedstrijden van het eerste elftal ben ik ook vaak de ‘stadionspeaker’. Dus dan roep ik om wat de opstelling is, wie een goal gemaakt heeft en als er gewisseld wordt.

Het is echt wel heel vet om te doen en stiekem ook best verslavend. 😅Ik zou er dus best m’n beroep van willen maken, maar weet nog niet precies hoe. Misschien dat je me later kan inhuren voor omroepberichten, of dat ik voor de radio of TV wil gaan werken.

Ik zal voor mij het lijstje nog invullen:

  1. Heb je weleens een microfoon gebruikt? Zeker
  1. Waarvoor gebruikte, of gebruik je een microfoon? Gewoon om je stem mee te versterken om te praten door luidsprekers? Ja ik gebruik hem vooral om mn stem dus op de voetbalclub mee te versterken. Ik heb ook pas in de aula op school m’n profielwerkstuk gepresenteerd. Om voor een paar honderd mensen te horen te zijn had ik natuurlijk een microfoon en een aantal grote luidsprekers nodig 😊 Om door te zingen? Ik heb ook wel en paar keer gezongen. Ik ben ook leadzanger in een bandje, maar die heeft niet heel veel optredens haha. En natuurlijk karaoke. Je stem mee op te nemen? Voor radio of tv? Ik ben ook een keertje op de lokale radio geweest.
  1. Wat vond je ervan om voor de eerste keer een microfoon te gebruiken? Was dat eng? Vond je het spannend of juist stoer? Ik vond het de eerste keer vooral spannend maar ook stoer. 
  2. als je vaker een microfoon gebruikt, vind je het dan anders dan de eerste keer? Ik vind het nu vooral stoer om te doen.
  3. Wat vind je ervan je eigen stem door luidsprekers heen te horen? Heel vet. Het klinkt wel anders dan je jezelf hoort zonder luidsprekers. Toen ik voor het eerst m’n stem door luidsprekers hoorde dacht ik wel: wat heb ik toch een plat -----accent zeg terwijl ik dat bij normaal praten niet eens merk. Ook kwa toonhoogte, dacht ik dat ik nog een hoge kinderstem had voor mijn gevoel, maar als ik mezelf hoor door de luidsprekers, hoor ik weldegenlijk een normale mannenstem.
  4. Is je stem al door veel luidsprekers te horen geweest? Ja behoorlijk wat. Sowieso op de voetbalclub waar tientallen luidsprekers hangen (buitenluidsprekers voor de velden, maar ook binnen voor de kantine en kleedkamers). Ernaast natuurlijk de luidsprekers van de aula van school en bij de lokale radio zijn dat bij duizenden mensen thuis.😁 Dat is echt een vet idee.

plaatsnaam verwijderd vanwege regel 6; geef geen persoonsgegevens KT

Reageer