Vraag

vragenlijst boeken

  • 8 October 2023
  • 5 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

hoi, ik wil graag een boek schrijven alleen ik wil even weten wat iedereen nou leuk vind (als ik eenmaal bezig ben heb ik daar ws ook nog een topic over) dus hier even een vragenlijst! ik ga proberen hem niet te lang te maken.

 

  1.  hoe oud ben je?
  2. Wat voor genres boeken lees je?
  3. hoe veel lees je per maand?
  4. leen je boeken bij de bieb of koop je ze?
  5. hoe lang mag een boek maximaal zijn?
  6. hoe lang moet een boek minimaal zijn?
  7. vind je boeken met of zonder plaatjes fijner?
  8. vind je hoofdstukken met tittels fijner of met nummer van het hoofdstuk?
  9. hoe belangrijk is de kaft als je het uitzoekt
  10. als je romance boeken leest wat is je favoriete trope (weet ik veel hoe dat in NL heet)?
  11. moet het boek altijd een ¨happy end¨ hebben?
  12. vind je het fijn als er trigger warnings in het boek staan ook al zijn ze niet van jou op toepassing?
  13. vind je outfit descripties leuk in boeken?
  14. POV van een jongen of meisje?
  15. POV van een of meerdere personen?
  16. als je antwoord op 15 meerdere was, hoeveel dan max?
  17. weet je nog leuke/interresante onderwerpen voor een boek?

 

dat was het volgensmij. alvast bedankt voor het invullen!😊


5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

 

  1.  hoe oud ben je? 13
  2. Wat voor genres boeken lees je? Sciene fiction, geschiedenis, veel fantasie, een non-fictie op z'n tijd en af en toe een boek zoas "hoe vermoord ik mijn familie?”
  3. hoe veel lees je per maand? Verschild heel erg, laten we zeggen 10
  4. leen je boeken bij de bieb of koop je ze? Vooral bij de bieb, maar ik ben nu 3 serie's aan het sparen
  5. hoe lang mag een boek maximaal zijn? Maakt niet uit, ik heb boeken van wel 3000 pagina's gelezen
  6. hoe lang moet een boek minimaal zijn? Als het goed geschreven is, maakt het mij niet uit, iets van 100 is wel fijn, maar ligt eraan
  7. vind je boeken met of zonder plaatjes fijner? Maakt mij niet echt uit
  8. vind je hoofdstukken met tittels fijner of met nummer van het hoofdstuk? Ligt aan het boek
  9. hoe belangrijk is de kaft als je het uitzoekt Wel fijn, niet noodzakelijk
  10. als je romance boeken leest wat is je favoriete trope (weet ik veel hoe dat in NL heet)? Ik lees geen romans
  11. moet het boek altijd een ¨happy end¨ hebben? Ja, behalve met een volgend deel waar wel een happy ending in zit
  12. vind je het fijn als er trigger warnings in het boek staan ook al zijn ze niet van jou op toepassing? Soms wel
  13. vind je outfit descripties leuk in boeken? Ja, ik heb veel fantasie, dus dat maakt het echter
  14. POV van een jongen of meisje? Maakt mij niet uit, het is wel fijn als het hetzelfde geslacht is als de schrijver, want ik lees soms boeken met meiden POV van mannelijke schrijvers, en dat klopt echt niet 
  15. POV van een of meerdere personen? Ligt heel erg aan het boek
  16. als je antwoord op 15 meerdere was, hoeveel dan max? Max 3, anders wordt het onoverzichtelijk
  17. weet je nog leuke/interresante onderwerpen voor een boek? Uhm niet echt, alles wat ik nu kan bedenken is een school voor magie 😅

dat was het volgensmij. alvast bedankt voor het invullen!😊Graag gedaan!

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +2

hoi, ik wil graag een boek schrijven alleen ik wil even weten wat iedereen nou leuk vind (als ik eenmaal bezig ben heb ik daar ws ook nog een topic over) dus hier even een vragenlijst! ik ga proberen hem niet te lang te maken.

 

  1.  hoe oud ben je? 14
  2. Wat voor genres boeken lees je? zo ongeveer alles
  3. hoe veel lees je per maand? dat verschild ik heb ooit wel is een maand of 2 elke dag 1 boek gelezen, nu is denk ik iets van 5
  4. leen je boeken bij de bieb of koop je ze? bij de bib
  5. hoe lang mag een boek maximaal zijn? zo lang mogelijk! Het langste boek wat ik ooit heb gelezen had iets van 3000 bladzijdes
  6. hoe lang moet een boek minimaal zijn? voor mij denk ik iets van 100 tot 200 bladzijdes 
  7. vind je boeken met of zonder plaatjes fijner? ZONDER, op de basisschool vond iedereen de waanzinige boomhut fantastisch behalve ik, ik vond het echt heel saai. Soms maar 3 zinettjes op in pagina
  8. vind je hoofdstukken met tittels fijner of met nummer van het hoofdstuk?  boeit mij niet veel
  9. hoe belangrijk is de kaft als je het uitzoekt heel belangrijk, als de kaft niet goed is dan neem ik het toch helemaal niet uit de kast?
  10. als je romance boeken leest wat is je favoriete trope (weet ik veel hoe dat in NL heet)? 
  11. moet het boek altijd een ¨happy end¨ hebben? Als je dat wil ga je gang!
  12. vind je het fijn als er trigger warnings in het boek staan ook al zijn ze niet van jou op toepassing? ik denk van niet
  13. vind je outfit descripties leuk in boeken? ja
  14. POV van een jongen of meisje? ​​​​​​​boeit mij niet veel, de meeste boeken die ik heb gelesen hebben het POV van een meisje  
  15. POV van een of meerdere personen?  dat vind ik het fijnst
  16. als je antwoord op 15 meerdere was, hoeveel dan max? zoveel mogelijk denk ik 
  17. weet je nog leuke/interresante onderwerpen voor een boek? te veel om optenoemen maar kijk toch is om je heen dan ziebje vast wel iets!

 

dat was het volgensmij. alvast bedankt voor het invullen!😊

Graag gedaan!

Liefs Caiya 

Reputatie 7
Badge +12

hoi, ik wil graag een boek schrijven alleen ik wil even weten wat iedereen nou leuk vind (als ik eenmaal bezig ben heb ik daar ws ook nog een topic over) dus hier even een vragenlijst! ik ga proberen hem niet te lang te maken.

 

  1.  hoe oud ben je? 13,5
  2. Wat voor genres boeken lees je? Fantasy, adventure, romans, thriller, school dingen, het kan van alles zijn.
  3. hoe veel lees je per maand? Elke dag lees ik minimaal 10 bladzijdes van een boek of fanfiction (online verhalen van fans met karakters van een bepaald boek)
  4. leen je boeken bij de bieb of koop je ze? Eerst lenen, en vaak als het écht goede boeken zijn kopen en nog 10 keer  lezen.
  5. hoe lang mag een boek maximaal zijn? Er is geen max voor een boek.
  6. hoe lang moet een boek minimaal zijn? 50 bladzijdes.
  7. vind je boeken met of zonder plaatjes fijner? Zonder, dan kan je wat meer je eigen fantasie gebruiken, maar de cover vind ik wel heel belangrijk.
  8. vind je hoofdstukken met tittels fijner of met nummer van het hoofdstuk? Ik doe allebei, dan doe ik eerst Hoofdstuk 1. En dan een ondertitel
  9. Waar het begon. Ofzo.
  1. hoe belangrijk is de kaft als je het uitzoekt voor mij opzichte wel belangrijk, maar vooral de achter kant “Don't judge a book by it's cover.”
  2. als je romance boeken leest wat is je favoriete trope (weet ik veel hoe dat in NL heet)? Trope? Wat is dat@de Annonieme aap ?
  3. moet het boek altijd een ¨happy end¨ hhebben nee, maar ik vind het wel leuker.
  4. vind je het fijn als er trigger warnings in het boek staan ook al zijn ze niet van jou op ttoepassing ja, dat betekent dat de schrijver rekening houd met zijn/haar readers.
  5. vind je outfit descripties leuk in bboeken ja.
  6. POV van een jongen of mmeisje allebei!
  7. POV van een of meerdere ppersonen meerdere.
  8. als je antwoord op 15 meerdere was, hoeveel dan mmax ik vind dat de schrijver dat zelf mag bepalen.
  9. weet je nog leuke/interresante onderwerpen voor een bboek genoeg! Maar die hou ik lekker voor mezelf om over te schrijven!

 

dat was het volgensmij. alvast bedankt voor het invullen!😊 graag gedaan!

-OnlyMe

Reputatie 6
Badge +1

hoi,

nog bedankt voor de antwoorden!

 @OnlyMe een trope ofzo is bijvoorbeeld;

friends to lovers

enemies to lovers

Opposites attract

Forbidden love

Soul mates

maar er zijn er nog veel meer

Reputatie 7
Badge +12

Ohhh! Dan is dat Friends to Lovers, dat vind ik altijd zo geweldig om te lezen!

-OnlyMe

Reageer