Skip to main content

Visie op het leven van mij, maar ook van anderen

• July 20, 2026
  • 0 reacties
  • 10 Bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Hoi allemaal,

Ik ben christelijk en word hier soms weleens voor beledigd of raar aangekeken vanwege mijn visie op het leven. Ik wil die graag met jullie delen en wil ook graag die van jullie horen, zodat we het gesprek kunnen aangaan. Nogmaals dit is mijn mening, je mag het er mee oneens zijn en iets over zeggen, maar wel graag op een nette, beschaafde manier.

• Abortus: In mijn ogen totaal verkeerd. Het leven is van God gegeven. In de Bijbel staat in het zesde gebod: 'Gij zult niet doodslaan'. Waarom is het vermoorden van een jong, klein, machteloos mensje in de moederschoot niet erg, en een moord op een volwassen persoon wel? Graag jullie reactie hierop.
  • Voltooiing van je leven: God is de God van leven en dood. Hij gaat over jouw leven, Hij beslist wanneer jij geboren wordt en wanneer jij sterft.
  • Seks voor het huwelijk: Seks is een geschenk van God voor in het huwelijk, niet daarvoor.
  • LHBTIQ+: Ik keur het niet af, maar juich het zeker niet toe. Anders geaardheid is een gevolg van de zondeval in Genesis 3. Man en vrouw moeten 1 zijn. Niet man en man of vrouw en vrouw.
  • Feminisme: Het is goed dat de vrouw uit de onderdrukkende positie uitkomt. Maar het feminisme is doorgeslagen, totaal zijn doel voorbij gegaan. Man en vrouw zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. De man staat in zeker opzicht boven de vrouw. Net als bij een vergadering, iedereen is gelijk, maar de voorzitter houdt de orde anders wordt het een zooitje. 
  • Vluchtelingen: Naar mijn mening zij vluchtelingen welkom. Dat is ook onze Bijbelse taak om onze naaste te helpen, maar mensen die hier komen terwijl het in hun eigen land nog veilig is (gelukzoekers) hoeven we niet op te vangen, eerst de mensen die het meest urgent zijn.

Nogmaals dit is mijn mening, je mag ervan vinden wat je wilt, maar reageer op een beschaafde manier.