Vraag

verveling in het ziekenhuis!

  • 15 June 2020
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallooo!

ik ben een jongen van 13 jaar en ik ben al ongeveer 2 jaar ziek, ik heb ALL (leukemie). Doordat ik vaak in het ziekenhuis ben verveel ik me echt dood, na zo’n lange tijd raak ik uit ideeën om te doen. 
ik heb de afgelopen tijd heel veel dingen geprobeerd om te doen, ik kijk heel veel Netflix, ik speel spelletjes op mijn telefoon en ipad, ik schrijf over dingen die ik meemaak en als ik alleen ben bel ik vaak met mijn ouders of broers maar dit wordt na een tijd wel saai. ik kan niet echt té actieve dingen doen omdat ik weinig energie heb en ik het grootste gedeelte van de tijd in mijn kamer moet blijven in verband met het coronavirus.

Mijn vraag is: heeft iemand nog een leuk idee wat ik kan doen?

groet,

sick-wurm :)

 


6 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Sick-wurm , wat vervelend dat je je zo verveeld man hou je het nog een beetje uit daar?

Misschien kan je op je Ipad een dagboekje bijhouden van wat je allemaal voelt en beleeft in het ziekenhuis miss geeft dat wat tijdverdrijf

Wat dacht je van tekenen op je ipad, tegenwoordig kan je de coolste dingen maken

Al geprobeerd youtube te kijken ? Daar staan miljarden videos op

Slapen, dat doe ik ook vaak als ik verveeld ben

Is masturberen een optie ? Als je namelijk met andere mensen in een kamer ligt is dat wel cringe

Mischien van die games die veel tijd vergen zoals clash of clans of town ship

Appen met klasgenoten ?

Bellen met ooms/tantes/opa/oma/broer

 

Ik hoop dat he er wat aan hebt

Je boy leroy

 

Heyy

Ik weet niet of je toevallig lid bent van een bibliotheek, en of je bezoek mag hebben nu met Corona. Anders kun je lekker wat lezen. Strips zijn altijd leuk. Als het je een idee lijkt, antwoord dan even hierop. Dan kan ik wel een paar boeken voorstellen die goed zijn. 

Ken je nog andere mensen op de afdeling waar je ligt, dan kun je lekker met die Appen, die vervelen hun ook wrs.

Hoop dat je er wat aan heb ! En dat je geneest ofc

Groetjs!

 

Hoi

 

Als ik me verveel, ga ik vaak natuurdocumentaires kijken. Daar kan ik lang door geboeid worden. Ook kijk ik regelmatig series op de site Viki; da’s gratis, als je er de advertenties bij neemt. 

 

Je zou, als je al het een en ander gelezen en bekeken hebt, fanfiction kunnen schrijven. Dan verzin jij een verhaal rond een bepaald personage uit een boek, serie of film. Je zou eventueel dat personage in jouw schoenen kunnen plaatsen, zodat je zeg maar over jezelf schrijft als iemand anders. 

 

Lijkt breien je wat? Je zou voor je familie, vrienden en ziekenhuiskamergenootjes, als je die hebt, een muts of trui kunnen breien. Beetje warm misschien voor nu, maar tegen de herfst en winter komen die vast van pas. 

 

Lijkt mediteren je wat? Online kan je een hoop (begeleide) meditatie-oefeningen vinden. Daar kan je je lang mee bezig houden. Er zijn bijvoorbeeld meditatie-oefeningen waarbij je jezelf inbeeldt in een prachtig bos. Word je hier goed in, is het net of je in het bos bent. 

 

Origami kan misschien wat voor jou zijn. Ook meteen leuk om je kamer mee op te vrolijken. Maak anders wat origami-figuurtjes voor het verplegend personeel; dat weten ze vast te appreciëren. 

 

Beterschap :four_leaf_clover:

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Heyy

Ik weet niet of je toevallig lid bent van een bibliotheek, en of je bezoek mag hebben nu met Corona. Anders kun je lekker wat lezen. Strips zijn altijd leuk. Als het je een idee lijkt, antwoord dan even hierop. Dan kan ik wel een paar boeken voorstellen die goed zijn. 

Ken je nog andere mensen op de afdeling waar je ligt, dan kun je lekker met die Appen, die vervelen hun ook wrs.

Hoop dat je er wat aan heb ! En dat je geneest ofc

Groetjs!

 

Hee

thx voor je ideeën!

ik heb nog nooit echt boeken gelezen ofzoo, wat zijn goede boeken dann?

👋

Hee

thx voor je ideeën!

ik heb nog nooit echt boeken gelezen ofzoo, wat zijn goede boeken dann?

👋


Heyy

Ik lees zelf meestal actie of fantasie. Harry potter van  J.K. Rowling onder andere. The maze runner(boeken vind ik beter dan de films) van James Dashner. The hunger games boeken van Suzanne Collins.

Wat minder bekende;

Bodyguard 6boeken van Chris Bradford. Gaat over een 14 jarige jongen die getraind wordt als bodyguard. Komt op die manier in levensgevaarlijke situaties terecht. Vind ik persoonlijk een van de beste series die ik gelezen heb( zijn er best veel). Leest als een trein( voor mij toch).

Boy 7 gaat over een jongen die op een grasvlakte terechtkomt zonder enig besef: tijd, plaats, hoe hij daar gekomen is. Zelfs zijn eigen naam, uiterlijk of karakter kent hij  niet. Ook echt een goed boek.

Dit waren nu allemaal actie/ fantasieboeken

Als je wat meer bent van de emotionele boeken:

The fault in our stars ( de weeffout in de sterren) van John Green.

Five feet apart. is ook mooi, heb boek nog niet gelezen maar film wel gezien.

The kissing booth boek. Film is ook goed trouwens.

Ik lees best dikke boeken trouwens, is al snel 300+ pagina’s dusja...

Hoop dat je hier wat tussen vindt die je leuk vindt. Als je nog meer wilt, tag me dan ajb ff  dmv het  @ en dan m’n naam. Dan krijg ik een mailtje ,snapje? Dankje

Indien je het wat lijk, veel leesplezier!

Reputatie 3
Badge +1

hey! Allereerst heel veel sterkte het komt goed ik beloof het! Mogen je ouders niet komen in je kamer? Anders kun je vragen of ze een paar bordspellen willen meenemen dan kun je een spelletje doen of je kan een spelletje doen met een dokter ofz! Je kan ook tekeningen maken of wat anders. slapen is ook altijd nice hahah. 

Reageer