Skip to main content

verveling in de vakantie - herkenbaar?

• August 4, 2025
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Anoniem5752
Forum|alt.badge.img

Hey, 

Het is nu vakantietijd, en ik merk dat ik in de periode van de vakantie best wel vaak in verveling zit. De vakantie klinkt misschien fijn maar dat kan voor andere (waaronder ikzelf) best wel saai of leeg aanvoelen. Dus is dacht, hoe gaan jullie om met al die lange dagen? Hebben jullie tips om verveling tegen te gaan?

Het zou leuk zijn om ideeën uit te wisselen om inspiratie te krijgen of gewoon even te laten weten dat je niet de enige bent die niet weet wat te doen. : ‘) 

(En voor de context; ik ben 14) 

liefs, 

Anoniem5752. 

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@Anoniem5752,

Ik herken wat je zegt, en je bent echt niet de enige die zich soms verveelt in de vakantie. Iedereen doet alsof de zomervakantie alleen maar leuk en relaxed is, maar als je niks gepland hebt of je vrienden zijn weg, dan kunnen de dagen juist heel leeg en saai voelen. Gelukkig zijn er best wat dingen die je kunt doen om die verveling tegen te gaan.

Probeer eens iets nieuws, zoals tekenen, schrijven, koken of een instrument leren, gewoon voor de lol, niet omdat je er goed in moet zijn. Ook kun je jezelf verliezen in een goed boek, een serie of een podcast. Soms is het al fijn om gewoon even op pad te gaan, een stukje te wandelen en iets nieuws in je buurt te ontdekken. En als je je verveelt, bedenk dan dat dat helemaal oké is, je hoeft niet elke dag iets groots te doen.

Misschien helpt het om een lijstje te maken van kleine dingen die je nog wil doen deze zomer, zoals een film kijken in de tuin, een nieuw ijsje proberen of je kamer anders inrichten. En vooral: praat erover, net zoals je nu doet. Alleen al weten dat je niet de enige bent, maakt het vaak al wat lichter. Dus dankjewel dat je dit deelde, je bent zeker niet alleen, en je hoeft ook niet “altijd iets te doen” om een leuke zomer te hebben.

xx liefs Wolf 🐺

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 5, 2025

Ik ga echt dingen doen die ik niet doe als ik school heb dus spellen op de computer .

Chiaraaaaxx
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 13, 2025

Je kan misschien iets van een nieuwe hobby ontdekken of zoals ​@NN15000 zegt spelletjes spelen op de computer